Gå til innhold

fly til USA

Anbefalte innlegg

Gjest the flyer
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen her har erfaringer med å fly til USA. Hvilket flyselskap er best, hvor skal jeg søke, hva er OK pris? Jeg tenker på midt-lands USA, Michigan.

Skrevet

SAS tror jeg stort sett er billigist. De samarbeider med flyselskap fra usa, husker ikke navnet på dette i farta.

Gjest høstløv
Skrevet

Continental er eneste flyselskap som har direkte rute fra Oslo til New York.

Se. ellers www.gotogate.no

Her er det ofte billige tilbud til USA.

Eller du kan søke på www.finn.no reise.

Gjest best wishes
Skrevet

Continental er eneste flyselskap som har direkte rute fra Oslo til New York.

Se. ellers www.gotogate.no

Her er det ofte billige tilbud til USA.

Eller du kan søke på www.finn.no reise.

Jeg fløy direkte til USA med KLM i 99. En kamerat påsto hardnakket at det ikke var mulig, at jeg måtte ha mellomlandet et sted på veien. Vet du du noe om det?

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg fløy direkte til USA med KLM i 99. En kamerat påsto hardnakket at det ikke var mulig, at jeg måtte ha mellomlandet et sted på veien. Vet du du noe om det?

Jeg vet ikke hvordan kommunikasjonen mellom Oslo og USA med fly, var for 10 år siden.

Opplysningene mine er fra 2008.

Skrevet

Vi har flydd BA, og har vært veldig fornøyd med dem. Vi flytte til Miami, mellomlandet i London.

Når vi reiste sist for temmlig nøyaktig to år siden, ble det rimeligst for oss med BA, men sånt varierer jo fra dag til dag, så jeg ville sjekket grundig.

Forresten, mulig det var rimeligere andresteder, vi fløy business, så BA var rimligst på det.

Vennlig hilsen

Skrevet

Det gikk jo en rute mellom Oslo og New York den gangen også, vet ikke om det var klm jeg da. Ellers må du nok innom Amsterdam stort sett hvis du reiser med KLM.

SAS flyr fra Gardermoen via Stockholm/København direkte til USA ihvertfall. De var de billigeste da jeg reiste sist, ca 6 måneder siden. Tror vi brukte go to gate dengang.

Gjest høstløv
Skrevet

Det gikk jo en rute mellom Oslo og New York den gangen også, vet ikke om det var klm jeg da. Ellers må du nok innom Amsterdam stort sett hvis du reiser med KLM.

SAS flyr fra Gardermoen via Stockholm/København direkte til USA ihvertfall. De var de billigeste da jeg reiste sist, ca 6 måneder siden. Tror vi brukte go to gate dengang.

Sitat: "SAS flyr fra Gardermoen via Stockholm/København direkte til USA ihvertfall"

Da blir det jo ikke direkte flyvning, men mellomlanding og bytting av fly i Stockholm eller København.

Skrevet

Sitat: "SAS flyr fra Gardermoen via Stockholm/København direkte til USA ihvertfall"

Da blir det jo ikke direkte flyvning, men mellomlanding og bytting av fly i Stockholm eller København.

Nei he-he. Gikk visst over til å svare på hovedinnlegget. Tolket ikke dette som at vedkommende ønsket direkteflyving. Sorry, går litt raskt i svingene noen ganger :-)

Gjest best wishes
Skrevet

Det var nok ikke KLM jeg reiste med til USA den gangen, men jeg brukte nok KLM tilbake igjen. Kan ikke huske hvilket selskap det var i farten, men jeg fløy i hvertfall fra Gardermoen til Minneapolis, non stop.

Skrevet

Det var nok ikke KLM jeg reiste med til USA den gangen, men jeg brukte nok KLM tilbake igjen. Kan ikke huske hvilket selskap det var i farten, men jeg fløy i hvertfall fra Gardermoen til Minneapolis, non stop.

Kunne det ha vært Iceland air? Vet ikke jeg, tror aldri jeg har reist direkte fra Norge til noen annen by enn New York. Men kanskje denne flykapteinen tok en ny vri? he-he :-)

Skrevet

Har fløyet flere ganger til USA og med forskjellige flyselskap. Har likt Continental godt.

Pris varierer noe helt vanvittig - så bare følg med på tilbud.

Gjest best wishes
Skrevet

Kunne det ha vært Iceland air? Vet ikke jeg, tror aldri jeg har reist direkte fra Norge til noen annen by enn New York. Men kanskje denne flykapteinen tok en ny vri? he-he :-)

Er ganske sikker på at det var Nortwest airlines

Skrevet

Hm, tenker så det knaker her nå :). Kan ikke huske jeg har reist direkte nei, men...nortwest samarbeidet kanskje med sas og at sas hadde flyrute til Minneapolis på den tiden?

Bare "synsing" fra min side :-)

Gjest stemmer nok det ja
Skrevet

Det var en kort periode etter 1998 at det fantes en rute mellom Oslo og NYC, samt en prøverute til Minneappolis. Den ble operert av KLM/Northwest, som er samarbeidsselskap. De har hovedbase i Minneappolis/St.Paul. Så du kan nok huske riktig der ja, og det varierer hvilket av selskapene som flyr de ulike rutene. Senere er det bare NYC-ruten som har bestått i kortere og lengre tid, både med SAS og med Continental Airlines.

Delta Airlines flyr også ruter fra Stockholm og København nå, men da via Atlanta. De har hovedbase i Atlanta og er ofte bilige hvis det er destinasjonen, eller andre byer hvor Delta er store (eks Salt Lake City, som er vestlig hovedbase)

Gjest Elextra
Skrevet

Har fløyet flere ganger til USA og med forskjellige flyselskap. Har likt Continental godt.

Pris varierer noe helt vanvittig - så bare følg med på tilbud.

''Har likt Continental godt. ''

Er det mulig!? De flyr med 737-maskiner fra Oslo-NY - samme type fly som brukes på charterturer til syden (les: øredøvende støy og knærne i haken). Jeg har flydd denne ruten et par ganger, men aldri mer (før de evt. får bedre fly).

Gjest stemmer nok det ja
Skrevet

Det er veldig varierende hvilket flyselskap som er størst i staten du skal fly til, det kan lønne seg å sjekke på nettet. Visse flyselskap har baser i enkelte byer og kan tilby en langt gunstigere pris enn de andre flyselskapene som kun flyr dit et par ganger daglig.

Jeg har flydd de fleste amerikanske flyselskapene og kan ikke akkurat anbefale et fremfor et annet, så da ville jeg gått for pris. De har også europeiske selskaper de samarbeider med slik at du oftest flyr ut fra byer som London, Amsterdam og Paris/Brussel. Dersom du absolutt vil fly fra Køben eller Stockholm kan du risikere en dyrere pris. Delta Airlines har relativt nystartede ruter til Atlanta fra skandinavia, men de flyr ikke så veldig mye i Michigan-området så det lønner seg nok ikke for deg. Ellers blir det jo å sjekke SAS og deres samarbeidsselskap.

du kan jo også sjekke amerikanske nettsider som expedia.com

Gjest Elextra
Skrevet

Min erfaring er at dersom du undersøker litt for å finne best mulig pris, ender du opp med tre-fire ulike selskaper som koster omtrent det samme. Da blir det andre ting som avgjør. I tillegg til prisen legger jeg gjerne vekt på følgende:

* Muligheter for endring av billett mot et gebyr

* Flytider og transittider

* Komfort ombord

* Selskapets rykte (sier noe om hyppigheten av forsinkelser/bortkommet bagasje etc.)

Kunne lagt til info om flere selskaper ved hvert av punktene over, men da ville innlegget blitt langt! :P

Et reisebyrå tar gjerne et par hundre i gebyr ved bestilling av billett gjennom dem, men det kan lønne seg - de kan kanskje finne ruter du ikke lett finner selv.

Gjest høstløv
Skrevet

''Har likt Continental godt. ''

Er det mulig!? De flyr med 737-maskiner fra Oslo-NY - samme type fly som brukes på charterturer til syden (les: øredøvende støy og knærne i haken). Jeg har flydd denne ruten et par ganger, men aldri mer (før de evt. får bedre fly).

Leste litt på Continental sine sider i går. Benlengden er bare 81 cm for de billigste alternativer hos Continental.

Vanlig charterfly har 84 cm i benlengde, og selv det blir veldig kort for folk som er over 180 høye, mannen min er 190 og han kunne rett og slett ikke sitte på normal måte med benene sine i seter med 84 i benlengde.

Gjest Elextra
Skrevet

Leste litt på Continental sine sider i går. Benlengden er bare 81 cm for de billigste alternativer hos Continental.

Vanlig charterfly har 84 cm i benlengde, og selv det blir veldig kort for folk som er over 180 høye, mannen min er 190 og han kunne rett og slett ikke sitte på normal måte med benene sine i seter med 84 i benlengde.

Jeg vet det! Selv er jeg 175, men har like lange ben som en mann på 180 (kvinner har gjerne forholdsmessig lengre ben), og synes det var fryktelig slitsomt med en 7-8 timers flytur. Det hjalp ikke akkurat at setene var så gamle at all spenst i setet var borte. Det virket rett og slett som om Contintentl setter gamle, avdankede fly på den "fjerne" Oslo-NY-ruten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...