Babette Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Man kan godt ha det fint selv om man er overvektig, vil jeg tro. I alle fall så lenge vi ikke snakker om helseskadelig overvekt. Jeg leste en gang et tankevekkende intervju med ei som var rundt 25 kg overvektig. Hun trente og var i rimelig god form, og resonnerte som så at hun heller ville være en overvektig livsnyter enn en tynn "asket". Hun hadde nemlig lett for å legge på seg, og måtte ha utvist stor disiplin i matveien for å hode seg slank. Da syntes hun det var bedre å unne seg litt godt til kaffen, vin og noe godt i helgene, boller og kakao med ungene, potetmiddager og det hun ellers måtte ha lyst på, og heller leve med sine ekstra kilo, som for øvrig ikke plagde henne verken utseendemessig eller ellers. Dette standpunktet forstår jeg fullt ut, og jeg tror ikke hun er den eneste som resonnerer slik. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Livet dreier seg jo ikke kun om hvilken vekt man har ;-) Bestevenninna mi er overvektig og har et stort ønske om å gå ned i vekt. Det er bare fryktelig vanskelig for henne å bli nok motivert til å klare å gå ned. Nå er hun nyforelska og kjempelykkelig, til tross for at hun ikke trives med overvekten - så ja, man kan være lykkelig selv om man er overvektig ;-) 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Når jeg ser folk som er veldig overvektige så tenker jeg ofte på helsetilstanden deres. Tenk på hvor mange helsefarer de utsetter seg for. Noe annet er belastningen med å gå rundt med en så tung kropp. det meste blir tungt. Men til tross for det, er jo ingenting som tilsier at de ikke skulle være lykkelige. De fleste av oss har jo noe i bagasjen. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Som svært overvektig smilte og lo jeg masse jeg. Som mer tilnærmet normalvektig, smiler og ler jeg fremdeles, men nå er innsiden med også - ikke bare utsiden 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Som svært overvektig smilte og lo jeg masse jeg. Som mer tilnærmet normalvektig, smiler og ler jeg fremdeles, men nå er innsiden med også - ikke bare utsiden Det synes jeg var en veldig god oppsummering! :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Jeg er litt nysgjerrig på hvordan joggingen fungerer på Wii Fit? Og her stuuuper jeg inn i tråden: Joggingen fungerer slik at man har en slik "kontroller" (herregud, hva heter nå det, da? En sånn en som du bruker til å styre spillet med, altså) i hånda/i lommen, og når man jogger, registreres bevegelsene til denne i den lista som man legger oppå TV'n. Den lista og kontroller'n har kommunikasjon. Så - da jogger man på stedet hvil. Jogger du fort, så ser du på skjermen at du jogger fort. Og stopper du, så får du beskjed om å fortsette. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Oi,det var dyrt synes jeg. ... men du får det rimeligere på finn.no eller qxl... 0 Siter
Babette Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Og her stuuuper jeg inn i tråden: Joggingen fungerer slik at man har en slik "kontroller" (herregud, hva heter nå det, da? En sånn en som du bruker til å styre spillet med, altså) i hånda/i lommen, og når man jogger, registreres bevegelsene til denne i den lista som man legger oppå TV'n. Den lista og kontroller'n har kommunikasjon. Så - da jogger man på stedet hvil. Jogger du fort, så ser du på skjermen at du jogger fort. Og stopper du, så får du beskjed om å fortsette. :-) ''Så - da jogger man på stedet hvil.'' Ikke på tredemølle? Føles ikke det veldig rart? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Og her stuuuper jeg inn i tråden: Joggingen fungerer slik at man har en slik "kontroller" (herregud, hva heter nå det, da? En sånn en som du bruker til å styre spillet med, altså) i hånda/i lommen, og når man jogger, registreres bevegelsene til denne i den lista som man legger oppå TV'n. Den lista og kontroller'n har kommunikasjon. Så - da jogger man på stedet hvil. Jogger du fort, så ser du på skjermen at du jogger fort. Og stopper du, så får du beskjed om å fortsette. :-) Ja, ok, jeg kjenner ellers Wii´en godt, men ikke Fit. Tror jeg ville blitt litt utålmodig av å bare jogge på stedet, men vurderer å skaffe Fit pga mange fine aktiviteter. Arti å høre at man kan ha så mye glede av det og at det virker. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Jeg tror nok at om du spurte 1000 mennesker som har slanket bort overvekten sin, om de helst ville være slanke eller overvektige - så hadde 999 svart at de ville være slanke. Og det sier vel kanskje litt? Som sikkert mange har fått med seg, har jeg slanket meg 25 kg, og er nå greit innenfor normalvekt. Det er så utrolig deilig, selv om jeg ikke kan si at jeg var _ulykkelig_ før heller. Jeg har aldri vært veldig opptatt av utseende, men det var mange plager forbundet med overvekten. Tungt å gå trapper, tungt å bøye seg og knyte skoa til ungene osv. Og jeg følte meg aldri særlig attraktiv, fordi klærne aldri så bra ut. I tillegg slet jeg veldig med å godta at jeg påførte meg selv store helserisikoer, siden jeg har barn som jeg gjerne vil følge opp. Så - for _meg_ er det ingen tvil om at jeg har et mye, mye bedre liv nå enn med 25 kg pluss. (Jeg kjenner heller ingen som helst vil ha for mange kilo.) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Ja, ok, jeg kjenner ellers Wii´en godt, men ikke Fit. Tror jeg ville blitt litt utålmodig av å bare jogge på stedet, men vurderer å skaffe Fit pga mange fine aktiviteter. Arti å høre at man kan ha så mye glede av det og at det virker. Man legger ikke ut på maraton på Wii fit, men det er kjempegreit som oppvarming før f.eks. yoga eller styrketrening. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 ''Så - da jogger man på stedet hvil.'' Ikke på tredemølle? Føles ikke det veldig rart? Det kan absolutt ikke sammenlignes med tredemølle, nei, men jeg bruker joggingen som oppvarming før styrketrening. :-) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Det synes jeg var en veldig god oppsummering! :-) Samtidig... Med mine kg for mye nå, er jeg likevel mye mer selvsikker på meg selv enn den ganga jeg var slank. Det har mest med alder å gjøre at den selvsikkerheten har kommet, men samtidig stråler jeg nok mere nå enn før. Så klart vil jeg også gjerne være slankere, men så lenge helsa er topp og jeg er sprekere enn mange slankere, så er det en filleting at klærne kanskje ikke ser like bra ut på meg,som på ei som kan bruke 36 eller 38. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Samtidig... Med mine kg for mye nå, er jeg likevel mye mer selvsikker på meg selv enn den ganga jeg var slank. Det har mest med alder å gjøre at den selvsikkerheten har kommet, men samtidig stråler jeg nok mere nå enn før. Så klart vil jeg også gjerne være slankere, men så lenge helsa er topp og jeg er sprekere enn mange slankere, så er det en filleting at klærne kanskje ikke ser like bra ut på meg,som på ei som kan bruke 36 eller 38. Så flott for deg! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 ''Så - da jogger man på stedet hvil.'' Ikke på tredemølle? Føles ikke det veldig rart? om man må kjøpe tredemølle for å spille også, blir det utrolig dyrt ) 0 Siter
Tonette Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Man kan da ikke gå rundt å deppe bare fordi om man har noen kilo for mye! Livet er mye hyggeligere når man er positiv og blid. Jeg er ei gladjente som har noen kilo for mye, og ja jeg vil gjerne bli tynnere. 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Jeg er litt nysgjerrig på hvordan joggingen fungerer på Wii Fit? Til joggingen behøver du ikke matten, du har kontrollen i lomma eller i hånda og jogger på gulvet (på samme plass), jo større armutslag jo mer forbrenner du. Så får du vite på slutten hvor effektiv joggingen var Du jogger liksom på en bane da, gjennom en park og følger etter treneren. 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Oi,det var dyrt synes jeg. Ikke i forhold til andre spillmaskiner... og fit er jo inkludert spill med mange spill Og tenk på at du tjener inn igjen det det koster på helsestudio i et år 0 Siter
Gjest en som var fetere før Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Det synes jeg var en veldig god oppsummering! :-) Jeg smiler da ikke noe mer når jeg når nester er normalvektig enn når jeg var større. Jeg trivdes da like godt med livet mitt. Dog er tanker på helseplager når en blir eldre og at det er lettere å finne passende klær veldig bra å ta med seg. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Det kommer vel mye an på hvilket bilde man har av seg selv. Jeg har en venninne som var god og rund. Men i høst så gikk hun ned 10 kg, uten å slanke seg. Hun fikk mange gratulasjoner, men trivdes ikke med det selv, siden den hun nå så i speilet ikke lenger stemte med hennes indre bilde av seg selv. Selv så er jeg slank. Men når jeg går opp 1-2 kg, så er det nok til at det jeg ser, ikke lenger er meg. Jeg har et selvbilde som slank uten mage. Og den lille bilringen som legger seg akkurat på magen ved vektoppgang plager meg, selv om jeg vet at jeg fortsatt er slank. (Har en BMI på 20) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.