Gå til innhold

Overvektige folk

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg smiler da ikke noe mer når jeg når nester er normalvektig enn når jeg var større. Jeg trivdes da like godt med livet mitt.

Dog er tanker på helseplager når en blir eldre og at det er lettere å finne passende klær veldig bra å ta med seg.

''Jeg smiler da ikke noe mer når jeg når nester er normalvektig enn når jeg var større. Jeg trivdes da like godt med livet mitt.''

Det var ikke snakk om å smile og le _mer_, men med innsiden og ikke bare utsiden.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

2

• Glimtipper

2

• bustebeisa

2

• henrikke71

2

Skrevet

Man kan godt ha det fint selv om man er overvektig, vil jeg tro. I alle fall så lenge vi ikke snakker om helseskadelig overvekt.

Jeg leste en gang et tankevekkende intervju med ei som var rundt 25 kg overvektig. Hun trente og var i rimelig god form, og resonnerte som så at hun heller ville være en overvektig livsnyter enn en tynn "asket". Hun hadde nemlig lett for å legge på seg, og måtte ha utvist stor disiplin i matveien for å hode seg slank.

Da syntes hun det var bedre å unne seg litt godt til kaffen, vin og noe godt i helgene, boller og kakao med ungene, potetmiddager og det hun ellers måtte ha lyst på, og heller leve med sine ekstra kilo, som for øvrig ikke plagde henne verken utseendemessig eller ellers.

Dette standpunktet forstår jeg fullt ut, og jeg tror ikke hun er den eneste som resonnerer slik.

Ja, jeg tror det handler om det for mange overvektige. Dette er de overvektige som kjøper seg fine klær, pynter seg og smiler når de ser i speilet.

For andre er maten og vekten en byrde. De smugspiser/tvangsspiser, har liten energi og dårlig selvbilde. Dette er det "allmenne" bildet på noen som er overvektige.

Min teori er at for mange, mange overvektige, så hadde den mest fornuftige innstillingen vært at de ikke skulle legge mer på seg. Mange lider av fedme i dag på grunn av utallige mislykkede slankekurer.

Skrevet

Jeg var tynn som barn og ungdom, men la på meg etter at jeg giftet meg. Har sakte, men sikkert fått på meg 10 - 15 kilo for mye. Det jeg seri speilet stemmer overhodet ikke med bildet jeg har har meg selv inne i hodet mitt. Skulle virkelig ønske at jeg greide å kvitte meg med disse kiloene. Jobber med saken, men ...

Gjest en som var fetere før
Skrevet

''Jeg smiler da ikke noe mer når jeg når nester er normalvektig enn når jeg var større. Jeg trivdes da like godt med livet mitt.''

Det var ikke snakk om å smile og le _mer_, men med innsiden og ikke bare utsiden.

Da skal jeg omformulere meg.

Jeg var like fornøyd med livet som overvektig, men noen ting er selvsagt lettere nå.

Gjest ViViola
Skrevet

Da skal jeg omformulere meg.

Jeg var like fornøyd med livet som overvektig, men noen ting er selvsagt lettere nå.

Det virker som du på en eller annen måte skal "ta" meg her, og jeg skjønner ikke helt hvorfor.

At du hadde det like fint som overvektig er jo helt supert for deg. Det er ikke slik for de fleste overvektige. Noen synes faktisk også det at visse ting er _tyngre_ gjør det vanskeligere å være overvektig, selv om du ikke nødvendigvis har hatt det slik.

Flott for deg at du ikke trengte slanke deg for å få det bedre på innsiden, men slik er det for mange. Like it or not.

Gjest chessen
Skrevet

Det virker som du på en eller annen måte skal "ta" meg her, og jeg skjønner ikke helt hvorfor.

At du hadde det like fint som overvektig er jo helt supert for deg. Det er ikke slik for de fleste overvektige. Noen synes faktisk også det at visse ting er _tyngre_ gjør det vanskeligere å være overvektig, selv om du ikke nødvendigvis har hatt det slik.

Flott for deg at du ikke trengte slanke deg for å få det bedre på innsiden, men slik er det for mange. Like it or not.

Jøss, er du ikke litt vel hårsår her? Hvor leser du i svarene til "en som var fetere før" at hun er ute etter å "ta deg"? Gir hun ikke bare en forklaring på hvordan det føltes for henne?

Gjest ViViola
Skrevet

Jøss, er du ikke litt vel hårsår her? Hvor leser du i svarene til "en som var fetere før" at hun er ute etter å "ta deg"? Gir hun ikke bare en forklaring på hvordan det føltes for henne?

Synes bare det var litt snodig at dette kom som kommentar til meg, og ikke til trådstarter.

No big deal.

Gjest chessen
Skrevet

Synes bare det var litt snodig at dette kom som kommentar til meg, og ikke til trådstarter.

No big deal.

Kanskje svaret var ment til jubalong som snakket om å smile både på innsiden og utsiden? Jeg synes bare det var merkelig at du reagerte slik på et helt uskyldig og informativt svar uansett hvem det var ment til.

Men enig, no big deal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...