Gå til innhold

Gu, hvor ofte "storsjekk"?

Anbefalte innlegg

Gjest helt uten nick nå...
Skrevet

Er ei kvinne på snart 38 år, er litt usikker på hvor ofte det anbefales å ta gynekologisk undersøkelse, med celleprøve o.l. Tror det er over 3 år siden jeg tok det sist... Hva er best? Gå til fastlegen eller ringe en gynekolog..?

Takk for svar.

Skrevet

Fastlegen fikser dette. Men hvor ofte husker jeg ikke. (Jeg blir "ekstra-sjekket" ettersom jeg har hatt celleforandringer)

Skrevet

Hvis det går mer enn tre år mellom celleprøver vil du få et brev med påminnelse fra kreftregisteret dersom du ikke har reservert deg mot dette.

Skrevet

Min fastlege har alltid tatt celleprøve hvert år,selv om det anbefales hvert 3.år.Heldigvis for min del at min lege fulgte sin overbevisning.

Jeg hadde ikke vært her i dag om jeg hadde gått hvert 3.år.

Fra siste celleprøve til den neste gikk det 15-16mnd.

Det ble påvist celleforandring.Ble henvist videre,biopsi-laser men måtte til slutt ta livmoren fordi celleforandringene var av en slik art at det ville være totalt uforsvarlig å ikke gjennomføre operasjon.

Dette er flere år siden,men var ung og hadde ikke fått de barna jeg sårt ønsket meg.

I dag er jeg blitt mamma og går jevnlig til kontroller. Jeg passer godt på helsen min,til det er livet for kort....

Skrevet

Pga celleforandringer går jeg hvert år, men ellers tror jeg det er hvert 3.år som er "regelen"

Jeg pleier å gå til fastlegen min.

Skrevet

Jeg får innkalling hvert 3. år, og går til fastlegen min.

Skrevet

Fastlege og minst hvert 3 år. Gjerne oftere også, da celleforandringer kan komme fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...