Gjest helt uten nick nå... Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Er ei kvinne på snart 38 år, er litt usikker på hvor ofte det anbefales å ta gynekologisk undersøkelse, med celleprøve o.l. Tror det er over 3 år siden jeg tok det sist... Hva er best? Gå til fastlegen eller ringe en gynekolog..? Takk for svar. 0 Siter
Speak Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Fastlegen fikser dette. Men hvor ofte husker jeg ikke. (Jeg blir "ekstra-sjekket" ettersom jeg har hatt celleforandringer) 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Hvis det går mer enn tre år mellom celleprøver vil du få et brev med påminnelse fra kreftregisteret dersom du ikke har reservert deg mot dette. 0 Siter
Gjest GL-70 Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Min fastlege har alltid tatt celleprøve hvert år,selv om det anbefales hvert 3.år.Heldigvis for min del at min lege fulgte sin overbevisning. Jeg hadde ikke vært her i dag om jeg hadde gått hvert 3.år. Fra siste celleprøve til den neste gikk det 15-16mnd. Det ble påvist celleforandring.Ble henvist videre,biopsi-laser men måtte til slutt ta livmoren fordi celleforandringene var av en slik art at det ville være totalt uforsvarlig å ikke gjennomføre operasjon. Dette er flere år siden,men var ung og hadde ikke fått de barna jeg sårt ønsket meg. I dag er jeg blitt mamma og går jevnlig til kontroller. Jeg passer godt på helsen min,til det er livet for kort.... 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Pga celleforandringer går jeg hvert år, men ellers tror jeg det er hvert 3.år som er "regelen" Jeg pleier å gå til fastlegen min. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Jeg får innkalling hvert 3. år, og går til fastlegen min. 0 Siter
Tralla Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Fastlege og minst hvert 3 år. Gjerne oftere også, da celleforandringer kan komme fort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.