Gå til innhold

hvilket dataprogram kan hjelpe meg med dette?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Nå stoler jeg nok en gang på datakompetansen til dere flinke dolere:)

Det har seg sånn at jeg leser til en eksamen og vil gjerne kunne "høre" meg selv på et vis. Finnes det et program, eller kan jeg installere et, hvor jeg kan legge inn spørsmål og svar selv , og få poeng etter hvor mange rette jeg hadde?

Skjønner dere hva jeg mener?

Skrevet

Hehe, noe sånt ville garantert ikke vært gratis ;) Er må du nok bruke et quiz program, men da må du skrive!

Skrevet

Skulle du legge inn alternativer, da - eller skulle den tolke et fritekst-svar...?

Gjest best wishes
Skrevet

Skulle du legge inn alternativer, da - eller skulle den tolke et fritekst-svar...?

skulle legge inn svaret selv ja:)

Skrevet

skulle legge inn svaret selv ja:)

Jo, men, gi et eksempel på hva slags spørsmål og svar du har.

Er det sånn eksakte svar,- som kun kan skrives på en måte (f.eks et tall eller årstall eller kunn et ord)

Hvis svaret du skriver er eksakt lik det du på forhånd har definert som svar, kan man jo enkelt lage noe sånt?

Nå snakker jeg ikke om noe fancy, vakkert produkt,- men en enkel løsning...

Gjest best wishes
Skrevet

Jo, men, gi et eksempel på hva slags spørsmål og svar du har.

Er det sånn eksakte svar,- som kun kan skrives på en måte (f.eks et tall eller årstall eller kunn et ord)

Hvis svaret du skriver er eksakt lik det du på forhånd har definert som svar, kan man jo enkelt lage noe sånt?

Nå snakker jeg ikke om noe fancy, vakkert produkt,- men en enkel løsning...

Jeg leser til teoriprøven og har tenkt til å teste meg selv. Da vil jeg kunne legge inn spørsmålene jeg vil teste meg selv i som feks " hvor fort er det lov å kjøre med tilhenger, hvis tilhengeren har bremser? jeg trenger ikke selv å skrive inn svaret, men jeg vil at svaret (som jeg allerede har lagt inn) skal komme inn når jeg trykker på en knapp.

Kanskjeg jeg kan få til dette med Powerpoint?

Skrevet

Bruk excel til dette slik:

Kolonne A: Skriv spørsmålene dine her.

Kolonne B: Dine svar under testing.

Kolonne Z eller A på annet ark (Det vil si utenfor det du vanligvis ser) inneholder fasit.

Kolonne C: Formel som sier om svaret er rett.

Skriv dette inn i celle C1:

=HVIS(B1=Z1;"Rett";" ")

Kopier formelen nedover så langt der finnes rader med spørsmål. Legg merke til at da vil "B1" og "Z1" i formelen endre seg for hver rad nedover.

Da er du klar til å skrive inn selvtesting i kolonne B.

Gjest best wishes
Skrevet

Bruk excel til dette slik:

Kolonne A: Skriv spørsmålene dine her.

Kolonne B: Dine svar under testing.

Kolonne Z eller A på annet ark (Det vil si utenfor det du vanligvis ser) inneholder fasit.

Kolonne C: Formel som sier om svaret er rett.

Skriv dette inn i celle C1:

=HVIS(B1=Z1;"Rett";" ")

Kopier formelen nedover så langt der finnes rader med spørsmål. Legg merke til at da vil "B1" og "Z1" i formelen endre seg for hver rad nedover.

Da er du klar til å skrive inn selvtesting i kolonne B.

Tusen takk for tipset:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...