Gå til innhold

Har lyst på denne jobben, men...

Anbefalte innlegg

Gjest den hadde vært så perfekt
Skrevet

Jeg er egentlig ikke kvalifisert i mine egne øyne. For det første vektlegger de/ krever erfaring fra dataprogram jeg aldri har vært borte i,for det andre krever de gode engelskkunnskaper, både skriftelig og muntlig (jeg har god leseferdighet i engelsk, men er veldig "rusten" på dagligtale.

Grunnen til at jeg så gjerne vil ha denne jobben er at noen av arbeidsoppgavene faller inn under min fagbakgrunn (som jeg aldri har fått praktisert), jobben virker allsidig og det er kort avstand ti lbolig. Men det er jo flaut å søke når jeg mangler så mye av det de spør etter........

Gjest MayLynn
Skrevet

Søk - det med engelsken kommer du inni. Dataprogrammet lærer du! Lykke til!

Skrevet

Det verste som kan skje er at du ikke får en jobb du i utgangspunktet ikke tror du kan få:-) Det er da strengt tatt ikke så ille? Selvfølgelig skal du søke, kanskje du til og med får den??

Jeg gjorde det samme en gang, søkte på en jobb jeg overhodet ikke hadde noen kvalifikasjoner for, men som var et fagfelt jeg virkelig ønsket å jobbe med - ingen som har sett rart på meg av den grunn ( jeg fikke ikke jobben da:-))

Skrevet

Ikke tenk på at det er flaut, bare søk :)

Det kan godt tenkes at det er andre som søker som heller ikke fyller alle kravene.

Gjest Elextra
Skrevet

Du har ingen ting å tape på å søke. Antakelig vil du angre om du ikke gjør det.

Skrevet

Det er overhodet ikke flaut. Men du kan jo ringe og høre litt med kontaktpersonen på forhånd.

Skrevet

Et dataprogram lærer man seg. Rusten engelsk forbedrer seg fort ved bruk. Du kan helt sikkert gjøre deg godt forstått selv om du selv føler at det stokker seg litt til å begynne med.

I en annonse er alle ønskelige egenskaper ramset opp. Ingen søkere oppfyller alle ønsker/krav.

Hadde du manglet formell kompetanse eller personlige egenskaper så kunne jeg forstå at du ikke følte du ikke kvalifiserte, men her synes jeg absolutt du skal søke!

Lykke til! :-)

Skrevet

Jeg hadde søkt. Fokuser på alt det positive når du skriver søknaden. Ang. engelsk så kan du si at leser meget godt, og snakker greit. Snakkingen kommer uansett raskt om du trenger det.

Skrevet

Din faglige bakgrunn kommer til å telle mer enn kunnskapene om et bestemt dataprogram, i alle fall hvis du kan sannsynliggjøre at du raskt kan tilegne deg kunnskaper om et nytt dataprogram. Allsidig erfaring med bruk av ulike dataprogrammer er noe du kan legge vekt på, om du har det.

Engelsken kommer du fort inn i, men tren gjerne litt på forhånd hvis du kommer på intervju, tilfelle intervjuet går på engelsk :)

Skrevet

Du er garantert en kvinne:-)

En mann tenker ikke sånn, han bare søker. Hva har du å tape på å søke? Selvsagt ikke noe som helst. Men vær nøye med søknaden, maks ei side og en bra CV.

Lykke til og lov meg at du søker:-)

Skrevet

En mann tenker ikke sånn, han bare søker. Hva har du å tape på å søke? Selvsagt ikke noe som helst. Men vær nøye med søknaden, maks ei side og en bra CV.

Det er så sant det du sier. Mannen min har selv kommentert det de gangene jeg har lurt på å søke på en jobb og så satt spørsmålstegn ved mine egne kvalifikasjoner. "Menn er ikke sånn!", sier han, "De kjører på og prøver seg uansett".

Merkelig at vi er blitt så forskjellige på det området. Jeg prøver iallfall å huske på det og lære meg menns tankemåte. Man har jo absolutt ingenting å tape!

Til deg som skrev startinnlegget: Det er bare å prøve! Lykke til.

Skrevet

Jeg merker fra min egen arbeidplass at menn søker (og ofte får) jobber de ikke er kvalifisert for. Vi kvinner søker jobber vi er overkvalifisert for. Ofte sitter vi og gjør "drittarbeidet" for menn som ikke har stort mer enn grunnskole.

Skrevet

Søk likevel. En bekjent av meg viste meg en stilling litt høyt oppe - noe han nok aldri ville få, men tenk så moro å jobbe der.

Denne stillingen ble vist til på flere av nettsidene for hans yrkesgruppe, men samme holdningen (vanskelig å få). Så han bestemte seg for å søke mest for gøy - og fikk den. Utrolig moro og veldig uventet.

Det er jo mye en kan lære seg raskt når en må bruke det daglig.

Skrevet

Jeg merker fra min egen arbeidplass at menn søker (og ofte får) jobber de ikke er kvalifisert for. Vi kvinner søker jobber vi er overkvalifisert for. Ofte sitter vi og gjør "drittarbeidet" for menn som ikke har stort mer enn grunnskole.

Det tror jeg ofte kan være slik dessverre. Så blir det litt surving etterpå for at det ble slik. Det er nok viktig at dere tar dere litt i nakkeskinnet og driter litt mer i dette og tar sats og søker:-)

Jeg har også sett dette, både der jeg har vært leder selv og der hvor jeg ikke har vært det. Der jeg var leder måtte jeg av og til be jenter om å søke fordi de passet veldig godt til jobben, de selv turte ikke og hadde aldri i verden søkt hvis jeg ikke hadde oppfordret til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...