Gå til innhold

Vedr. Electrolux fryskeskap

Gjest Får lete litt mer siden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min kom hjem med et fryseskap som overraskelse til meg. Kjempehærlig siden jeg har ønsket meg dette lenge.

Det er et Electrolux skap, ikke fullt tre år gammelt. Kjøpt brukt men ser så godt som nytt ut. Men det fulgte ikke med bruksanvisning, desverre.

Vi lot det stå en god stund etter flytting slik det skal gjøres.

Satt det på plass og da lyste det på minste gradene - grønt. En alarm begynte å pipe og det lyste grønt på den lampa.

Vi trykket inn alarmen og lyden gikk bort men lampen fortsatte å blinke. Og det gjør den ennå.

Men gradene har sluttet å lyse.

Leser på sidene til Electrolux at de fleste skapene har alarm som sier fra når døren har vært oppe i et minutt og at den kan vi slå av og at den vil slutte når døren lukkes.

Så vidt vi kan se så er døren helt lukket. Men den slår seg jo ikke av.

Og gradene kommer ikke på. (altså skapet er kaldt men lampene begynner ikke lyse for å vise hvor kaldt.)

Noen som har slikt skap som kan fortelle litt?

Og en ting til, opperst er en tynn skuff som det står noe freezer greier på (huske ikke her på jobben) hva er den til? Er jo ikke større plass til noe der.

Vet ikke hvilken modell det er, men det er et 180 høyt skap, hvit, høyredør, en fem skuffer tenker jeg plus den øverste delen med skapdør (innvendig)

Gjennomsiktige skuffer med tegninger av mat.

Noen?

Skrevet

Har ikke samme skap, men den øverste hylla pleier jeg å legge isbitposer i, de trenger jo ikke store plassen. :o)

Skrevet

Har ikke samme skap, men den øverste hylla pleier jeg å legge isbitposer i, de trenger jo ikke store plassen. :o)

Okey, kanskje det er det det er til. Det står noe om noe isbitgreier tror jeg.

Har uansett nå funnet svar på det andre jeg lurte på.

For de som er interesserte:

Det tar gjerne mist et døgn for et skap som har stått helt avslått å komme opp i en 11/12 grader minus. Da vil alarmknappen slutte å blinke. I samme moment vil graderlampene begynne å lyse (husker den laveste temperaturen på lampene var 13 minus)

Så tålmodighet en dyd altså i dette tilfellet.

Forøvrig så gleder jeg meg som en unge til å kaste ut fryseboksen, i garasjen, og bruke kun skapet inne.

Jeg klarer ALDRI å få orden i en boks, men jeg har hatt skap en gang før og det var som himmel i forhold.

*gleder meg, gleder meg, gleder meg*

Og snill mann da som kommer hjem med et slikt i overraskelse til meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...