Gå til innhold

Noen som kan hjelpe å regne ut?

Anbefalte innlegg

Gjest MammantilErik
Skrevet

Jeg tror jeg blir smårar av å regne på dette snart, så håper noen her kan hjelpe.

I vinter ble jeg gravid, og permisjonen min begynte ca. en måned etter at vikariatet mitt gikk ut (1. sept.). Men på den tiden var jeg sykemeldt, så det hadde ingen betydning. Stillingen min var 60%, men jeg jobbet ofte mer. Dermed har lønningene mine variert veldig, og derfor leverte jeg inn lønnsslippene mine fra det siste året til NAV når foreldrepengene skulle regnes ut. Jeg mener de har regnet feil og jeg får for lite, men som sagt så har det vært så mye styr med dette at jeg ikke er sikker på hvem som har feil lengre. Slik ser i alle fall utbetalingene ut:

Sept. 07: 11786.-

Okt. 07: 12305.-

Nov. 07: 26028.-

Des. 07: 13252.-

Jan. 08: 11847.-

Feb. 08: 17870.-

Mar. 08: 15759.-

Apr. 08: 11250.-

Mai 08: 10518.-

Jun. 08: 5942.- (kun feriepenger)

Jul. 08: 11295.-

August: 10518.-

Jeg var sykemeldt i hele april, og da regner jeg med de har tatt utgangspunkt i grunnlønna (60%), ettersom jeg fikk kun 10/1100 i april/mai. Men gjennomsnittet mitt for de foregående månedene er jo over 15000? På NAV fikk jeg beskjed om at de ikke regnet gjennomsnittet når det gjelder sykepenger, kun foreldrepenger. Men jeg mener å ha hørt at når man tjener såpass varierende som det jeg har gjort, så skal det regnes gjennomsnittet for sykepenger også. Men mulig jeg er helt på bærtur. I tillegg hadde jeg ferie fra 23. juni itil 28. juli, så hvor de har fått lønningen i juli (11295.-), vet jeg ikke...

Ser at dette bare blir rot, men håper noen kan fortelle meg sånn ca. hva jeg skal ha i foreldrepenger, og om det er blitt gjort riktig mht. til sykepengene, for jeg holder på å bli sprø selv...

Gjest høstløv
Skrevet

Sitat: "For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak."

http://www.nav.no/page?id=328

Gjest MammantilErik
Skrevet

Sitat: "For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak."

http://www.nav.no/page?id=328

Nei, jeg VET at så lenge lønnen varierer med 25% eller mer, skal de siste månedene/året legges til grunn for utregning. Så det er ikke problemet. Men takk likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...