Gjest ikke æreskjær men... Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 ha høye etiske ambisjoner? Nei, fordi det sier ikke noe om at man faktisk gjennomfører det.. 0 Siter
Gjest ikke æreskjær men Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Men en kan godt være rettskaffen og samtidig være svak og kanskje ikke ha så høye forventninger til seg selv. Hvis det å være rettskaffen er det samme som å ha gode intensjoner og gjøre det som er riktig ut fra en grunnleggende overbevisning, er det da forenelig med å være svak, er ikke svakhet å bøye av? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Hvis det å være rettskaffen er det samme som å ha gode intensjoner og gjøre det som er riktig ut fra en grunnleggende overbevisning, er det da forenelig med å være svak, er ikke svakhet å bøye av? Ja, til en viss grad synes jeg det er forenlig. 0 Siter
Gjest ikke æreskjær men Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Ja, til en viss grad synes jeg det er forenlig. Men da må det finnes et ord som er bedre enn det vi har kommet frem til :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Men da må det finnes et ord som er bedre enn det vi har kommet frem til :-) Er du helt sikker på at ordet finnes? Det kan jo ikke finnes ord som dekker alle kombinasjoner av egenskaper 0 Siter
Gjest ikke æreskjær men... Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Er du helt sikker på at ordet finnes? Det kan jo ikke finnes ord som dekker alle kombinasjoner av egenskaper Det finnes sikkert på engelsk om ikke annet... 0 Siter
spiky Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Jeg vil si at «hederlig» skulle dekke ganske bra. 0 Siter
Gjest canal Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Det spørs hvirdan det gjennomføres: Hederlig, ryddig, redelig, ordentlig, pertentlig, snerpete, rigid, firkantet, snever... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Petimeter Sitat: " petimeter (av fr. petit-maître, eg. liten herre), pedant; overdrevent pertentlig og nøyeregnende person. " http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9327402 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.