Gå til innhold

Farlige hormoner?

Gjest Søker gode råd:)

Anbefalte innlegg

Gjest Søker gode råd:)
Skrevet

Har blitt anbefalt hormonspiral av legen min. Nærmer meg 50 år, derfor litt skeptisk. Men legen sier at hormonspiralen virker på en helt annen måte enn vanlige p.piller, og er helt ufarlig. Jeg skal først og fremst prøve for å slippe alle syklus- og pms plagene mine. Er det noen av dere som har hatt god nytte av hormonspiralen?

Vil også gjerne høre om evt negative bivirkninger.

Og hva koster den?

Skrevet

Ville ikke vært noe redd for den. Virker mest lokalt, ikke som piller. De fleste trives med den, skal man tro det som er skrevet her på forumet.

Gjest uten i dag
Skrevet

Det er noe stort tull at det ikke finnes bivirkninger på hormonpillen. Det er ofte slik, i følge min gynekolog, at de som reagerte sterkt på pillen også kunne reagere på denne spiralen. Selv fikk jeg depresjoner, hodepine, migrene og mistet sexlysten. Jeg blødde også jevnt i nesten et halvt år før jeg tok den ut.

Jeg sier ikke at det ikke er verdt å forsøke, men jeg blir litt irritert når jeg hører at noen sier det ikke er bivirkninger på hormonspiralen. Det utskiller mye mindre hormoner enn pillen, så det er mange flere som kan bruke denne enn pillen. Men likevel..

I min tid var det slik at en kunne få pengene refundert hvis en hadde betydelige bivirkninger og fjernet den innen et havt år. Det er mange år siden og jeg betalte 1200 kroner. Jeg antar det koster en del mer nå. Det kan sikkert noen andre svare deg på.

Jeg ville likevel prøvd, men vært oppmerksom på bivirkninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...