Gå til innhold

Blir tullete

Gjest anonyme Lotte :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232529018' post='4071294]

Det koster oss sikkert 120-150 tusen.

Jeg sier at jeg ikke bryr meg om dyre biler, og at vi heller kan kjøpe en VW Caddy eller Skoda Roomster. Da blir'n sur, da - hehe! Men jeg mener det seriøst...

Det er mye penger som skal forrentes og avdras.

Men jaggu skjønner jeg han også, ingen av disse bilene hadde vært noe førstevalg, det er helt sikkert, hehe. Caddyen er jo bare to seter også, så da måtte barna være hjemme alene mens dere to dro avgårde:-)

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

24

• mrxx

9

• Lillemus

3

• løvinne71

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er mye penger som skal forrentes og avdras.

Men jaggu skjønner jeg han også, ingen av disse bilene hadde vært noe førstevalg, det er helt sikkert, hehe. Caddyen er jo bare to seter også, så da måtte barna være hjemme alene mens dere to dro avgårde:-)

Caddy Maxi Life, my friend. Du må holde deg oppdatert ;-)

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=539713

Skrevet

Min mann har også lyst på ny bil. Men han kjenner meg godt nok til å argumentere med at han (vi?) skal kjøpe hybridbil.

Jeg påstår at de kommer til å bli mye billigere - om en stund. Akkurat hvor lang stund vet jeg dessverre ikke...

Skrevet

Hehe, den ja, det blir noe annet. Trodde det hadde rablet helt for deg. Men jeg vet ikke helt altså....

Hvorfor tror du at det er _meg_ det har rablet for?! *typisk mannfolk* ;p

Jeg husker en episode fra forrige uke ang en mail også... Heller ikke den gang var det meg det hadde rablet for... *hehe*

Skrevet

Min mann har også lyst på ny bil. Men han kjenner meg godt nok til å argumentere med at han (vi?) skal kjøpe hybridbil.

Jeg påstår at de kommer til å bli mye billigere - om en stund. Akkurat hvor lang stund vet jeg dessverre ikke...

Hehe...

Skrevet

Hva er verst - at mannen vil ha ny nybil elelr at mannen vil ha ny eldgammel bil? ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

I min verden er en 2003-modell ikke gammel! ;)

Man skal i hvertfall ha veldig god råd for å bytte den ut i en tilsvarende nesten helt ny bil.

Vi har forholdsvis god råd, men et sånt bytte ville gjort et grovt innhogg i budsjettet, og jeg ville antakelig forhindret det.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232530931' post='4071329]

Hvorfor tror du at det er _meg_ det har rablet for?! *typisk mannfolk* ;p

Jeg husker en episode fra forrige uke ang en mail også... Heller ikke den gang var det meg det hadde rablet for... *hehe*

Jo, hvis du babler om Caddy altså en vanlig Caddy, så hadde det rablet for deg:-)

Du kan ikke bare si Caddy vet du.

Det var ikke i forrige uke, så du surrer, men det var ikke skylda mi heller, så kom ikke her:-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232527725' post='4071276]

Jeg er enig i alt du skriver, bortsett fra at Volvoen er fin. Jeg liker ikke Volvo noe særlig...

Helt enig. Hadde 400 000 + å bruke på bil (noe jeg definitivt ikke har), hadde jeg ikke vurdert dén... ;)

Skrevet

Hva er verst - at mannen vil ha ny nybil elelr at mannen vil ha ny eldgammel bil? ;-)

Hæ?

Skrevet

I min verden er en 2003-modell ikke gammel! ;)

Man skal i hvertfall ha veldig god råd for å bytte den ut i en tilsvarende nesten helt ny bil.

Vi har forholdsvis god råd, men et sånt bytte ville gjort et grovt innhogg i budsjettet, og jeg ville antakelig forhindret det.

Jeg er 100% enig.

Skrevet

Jo, hvis du babler om Caddy altså en vanlig Caddy, så hadde det rablet for deg:-)

Du kan ikke bare si Caddy vet du.

Det var ikke i forrige uke, så du surrer, men det var ikke skylda mi heller, så kom ikke her:-)

Du gjør deg vanskelig. Typisk for mannfolk over 50. ;-)

3-barnsforeldre + varebil hører kanskje litt dårlig sammen, m.m. det er snakk om flere biler i husholdningen. Men jeg var sikkert på at du var oppdatert - så feil kan man ta... :-) Overskrifta sa Caddy.

Men det er sikkert to uker siden forrige gang du tullet, så hyppigheten er ikke altoverskyggende ennå. Jeg skal føre statistikk, og varsle fra hvis det tiltar ;-p

Skrevet

Helt enig. Hadde 400 000 + å bruke på bil (noe jeg definitivt ikke har), hadde jeg ikke vurdert dén... ;)

Nemlig. Og bilen vi allerede eier er 10 ganger mer praktisk, og tapsverdien er den samme omtrent pr år, så det vil aldri være noen genistrek å bla opp for mye penger for en bil.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232534978' post='4071368]

Nemlig. Og bilen vi allerede eier er 10 ganger mer praktisk, og tapsverdien er den samme omtrent pr år, så det vil aldri være noen genistrek å bla opp for mye penger for en bil.

Samme som hos meg det - etter et hopp de første årene er ikke det årlige tapet så stort at jeg ikke heller ville tenkt på alt det andre jeg heller ville brukt de pengene på nei... ;)

Du får være myndig her! ;)

Skrevet

Samme som hos meg det - etter et hopp de første årene er ikke det årlige tapet så stort at jeg ikke heller ville tenkt på alt det andre jeg heller ville brukt de pengene på nei... ;)

Du får være myndig her! ;)

Gruer meg, fordi han har ADHD når det gjelder biler, båter og mc'er. ;-p

Jeg er den fornuftige, selvfølgelig ;D

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232535498' post='4071376]

Gruer meg, fordi han har ADHD når det gjelder biler, båter og mc'er. ;-p

Jeg er den fornuftige, selvfølgelig ;D

Min har ADHD på alt med motor og motorlyd... *Sukk*

Skrevet

Min har ADHD på alt med motor og motorlyd... *Sukk*

*hehe*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232536108' post='4071389]

*hehe*

Båt - snøcooter - traktorer - bil - aggreagat - you name it... MC har han dog ikke sansen for og det er kanskje like greit...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232534424' post='4071362]

Hæ?

...har en mann som synes det er kjempestas med veteranbiler, serru... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...