Koja Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Må man betale for legetimen, hvis man avbestiller samme dag pga. sykdom? 0 Siter
Gjest Tror jæ dauer Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Avbestille legetime pga. sykdom? Hahaha... 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Avbestille legetime pga. sykdom? Hahaha... Man kan jo ha fått omgangssyke i løpet av natten f.eks... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Det var litt komisk ja. Det blir som å avbestille begravelsen pga. dødsfall det. :-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Avbestille legetime pga. sykdom? Hahaha... Jeg har gjort det, guttungen fikk vannkopper. Han trengte jo ikke til legen for vannkoppene, formen hans tilsa ikke at han kunne bli med, dessuten ville jeg jo ikke smitte folk. Da måtte jeg jo avbestille, kunne ikke la gutten være alene hjemme i en alder av 4 år. En gang fikk jeg omgangsyke og det trenger jeg vel ikke forklare i detalj hvordan foregår? Da avbestilte jeg både for min del, legen sin, og ikke minst de andre pasientene. 0 Siter
sort som natta Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 tror stort sett du må det ja. selv har det skjedd at jeg har havnet på akutten,og vært på sykehus når jeg skulle hatt ordinær legetime.da har jeg ikke betalt.det er visst "gyldig fravær". men dte er jo sjelden man er så alvorlig syk/skadet at man ikke kommer seg til lege 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Normalt må man det. Alle kan ha uflaks og bli brått syke, men det er heller ikke riktig at det skal gå utover legens inntekt. En av partene må ta støyten kan du si. Hvis legen har lang venteliste er det veldig dumt også at en time blir stående ubenyttet. Der jeg jobber praktiserer vi det slik at man må betale dersom vi ikke får fylt opp timen med en ny pasient. I tillegg er vi ofte "snille" mot de som ringer samvittighetsfullt tidlig mandag morgen og har blitt syke i helgen uten å få gitt beskjed. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.