Gjest frank med tilhengeren Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 trenger noe som kan trekke den opp på en tilhenger, men hvilket "trekksystem" kan det være? noen som har tips og også kan opplyse om hvor jeg får kjøpt det? 0 Siter
Luska Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 En vinsj? Fås kjøpt bl. a der de selger snøscootere, vil jeg tro? 0 Siter
mrxx Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Kan du ikke heller leie deg ei biltralle med vinsj da? Det koster ikke mer det enn å kjøpe vinsj i tillegg slipper du alt arbeidet med å montere det så det sitter. En annen mulighet er at du sørger for at hengeren blir holdt fast av et par karer, så stiller du bilen foran hengeren, ikke hekt på hengeren og fester ett tau i på scooteren og drar den oppå hengeren:-) 0 Siter
Gjest frank med tilhengeren Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Kan du ikke heller leie deg ei biltralle med vinsj da? Det koster ikke mer det enn å kjøpe vinsj i tillegg slipper du alt arbeidet med å montere det så det sitter. En annen mulighet er at du sørger for at hengeren blir holdt fast av et par karer, så stiller du bilen foran hengeren, ikke hekt på hengeren og fester ett tau i på scooteren og drar den oppå hengeren:-) sånn? http://www.vinstratrafikksenter.no/bilder/biltralle.jpg ser ikke helt at scooterens skal kunne balansere på en av sidene,,? 0 Siter
mrxx Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 sånn? http://www.vinstratrafikksenter.no/bilder/biltralle.jpg ser ikke helt at scooterens skal kunne balansere på en av sidene,,? Det var nesten en sånn en jeg tenkte på ja, men da må du lage til en liten platting som den står på. Ellers så finnes det samme type men med hel plate. Den passer bedre. Men har du en vanlig henger, som er stor nok, så kan du gjør som jeg sa, at du hekter av baklemmen og får to mann til å bikke hengeren opp og så drar du den på med bilen. 0 Siter
Gjest frank med tilhengeren Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Det var nesten en sånn en jeg tenkte på ja, men da må du lage til en liten platting som den står på. Ellers så finnes det samme type men med hel plate. Den passer bedre. Men har du en vanlig henger, som er stor nok, så kan du gjør som jeg sa, at du hekter av baklemmen og får to mann til å bikke hengeren opp og så drar du den på med bilen. ser for meg at det kan ende med katastrofe 0 Siter
Gjest frank med tilhengeren Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Det var nesten en sånn en jeg tenkte på ja, men da må du lage til en liten platting som den står på. Ellers så finnes det samme type men med hel plate. Den passer bedre. Men har du en vanlig henger, som er stor nok, så kan du gjør som jeg sa, at du hekter av baklemmen og får to mann til å bikke hengeren opp og så drar du den på med bilen. og for butt vinkel, slik at det blir risikabelt + at med den vinkelens å vil trekkreima gnure litt for mye mot fremre kant av hengeren? 0 Siter
mrxx Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 ser for meg at det kan ende med katastrofe Hehe, neida, jeg har dratt biler opp på større hengere med denne metoden. 0 Siter
mrxx Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 og for butt vinkel, slik at det blir risikabelt + at med den vinkelens å vil trekkreima gnure litt for mye mot fremre kant av hengeren? Det kommer helt an på hengeren, jo mindre den er jo brattere blir vinkelen, men er det litt størrelse på den så bør ikke det være noe problem. Du må i tillegg ha med deg en som styrer scooteren og passer på der. Blir vinkelen for bratt får du finne deg noen vanger og "kjøre" på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.