Gå til innhold

scooter med motorstopp

Anbefalte innlegg

Gjest frank med tilhengeren
Skrevet

trenger noe som kan trekke den opp på en tilhenger, men hvilket "trekksystem" kan det være? noen som har tips og også kan opplyse om hvor jeg får kjøpt det?

Skrevet

En vinsj? Fås kjøpt bl. a der de selger snøscootere, vil jeg tro?

Skrevet

Kan du ikke heller leie deg ei biltralle med vinsj da? Det koster ikke mer det enn å kjøpe vinsj i tillegg slipper du alt arbeidet med å montere det så det sitter.

En annen mulighet er at du sørger for at hengeren blir holdt fast av et par karer, så stiller du bilen foran hengeren, ikke hekt på hengeren og fester ett tau i på scooteren og drar den oppå hengeren:-)

Skrevet

Kan du ikke heller leie deg ei biltralle med vinsj da? Det koster ikke mer det enn å kjøpe vinsj i tillegg slipper du alt arbeidet med å montere det så det sitter.

En annen mulighet er at du sørger for at hengeren blir holdt fast av et par karer, så stiller du bilen foran hengeren, ikke hekt på hengeren og fester ett tau i på scooteren og drar den oppå hengeren:-)

sånn?

http://www.vinstratrafikksenter.no/bilder/biltralle.jpg

ser ikke helt at scooterens skal kunne balansere på en av sidene,,?

Skrevet

sånn?

http://www.vinstratrafikksenter.no/bilder/biltralle.jpg

ser ikke helt at scooterens skal kunne balansere på en av sidene,,?

Det var nesten en sånn en jeg tenkte på ja, men da må du lage til en liten platting som den står på. Ellers så finnes det samme type men med hel plate. Den passer bedre.

Men har du en vanlig henger, som er stor nok, så kan du gjør som jeg sa, at du hekter av baklemmen og får to mann til å bikke hengeren opp og så drar du den på med bilen.

Skrevet

Det var nesten en sånn en jeg tenkte på ja, men da må du lage til en liten platting som den står på. Ellers så finnes det samme type men med hel plate. Den passer bedre.

Men har du en vanlig henger, som er stor nok, så kan du gjør som jeg sa, at du hekter av baklemmen og får to mann til å bikke hengeren opp og så drar du den på med bilen.

ser for meg at det kan ende med katastrofe

Skrevet

og for butt vinkel, slik at det blir risikabelt + at med den vinkelens å vil trekkreima gnure litt for mye mot fremre kant av hengeren?

Skrevet

ser for meg at det kan ende med katastrofe

Hehe, neida, jeg har dratt biler opp på større hengere med denne metoden.

Skrevet

og for butt vinkel, slik at det blir risikabelt + at med den vinkelens å vil trekkreima gnure litt for mye mot fremre kant av hengeren?

Det kommer helt an på hengeren, jo mindre den er jo brattere blir vinkelen, men er det litt størrelse på den så bør ikke det være noe problem. Du må i tillegg ha med deg en som styrer scooteren og passer på der. Blir vinkelen for bratt får du finne deg noen vanger og "kjøre" på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...