Gå til innhold

Inkassovarsel på pakke jeg aldri mottok

Anbefalte innlegg

Gjest Grrrrrrrrrrrrrrrr
Skrevet

Mottok inkassovarsel i dag på en pakke jeg aldri har mottatt! Meldte meg på et abonnement av noe hvor man først skulle få en prøvepakke gratis og kun betale porto, og så motta månedlig/annenhver mnd full pakke til full pris.

Nå fikk jeg aldri denne prøvepakken og tenkte kanskje jeg ikke ble påmeldt likevel og glemte av hele greiene, helt til jeg mottok full pakke til full pris!

Jeg fant ut at jeg ikke ville abonnere på dette likevel og det stod i betingelsene at man når som helst kunne si opp abonnementet.

Så jeg sendte pakken i retur og sa opp abonnementet, så trodde jeg alt var ute av verden.

Men i dag mottok jeg inkassovarsel,

trolig på portoen på den pakken jeg aldri mottok - pluss purregebyr!

Hallo! Greit nok ikke store beløpet, men en prinsippsak! Skal jeg betale for noe jeg aldri har mottatt - og attpåtil purregebyr?

Noe annet som forundret meg var at det stod:

inkassovarsel

Kan man sende inkassovarsel sånn uten videre? Skal man ikke først ha mottatt en eller to purringer før de sender inkassovarsel? Står det blir sendt til inkasso om jeg ikke betaler innen fristen!

Jeg sendte straks mail og sa fra at jeg ikke har mottatt pakken da,

men det blir jo mitt ord mot deres! Kan jeg risikere å måtte betale for dette?

Gjest Elextra
Skrevet

Det er i strid med god inkassoskikk i inkassoloven å gå til inkasso når det gjelder et bestridt krav.

Pass på å spare på e-posten der du bestrider kravet, i tilfelle noe mer skulle skje.

Det er ikke så sjelden at en betalingspåminnelse også er et inkassokrav, men det skulle selvfølgelig ikke vært sendt når du allerede hadde returnert pakken, så her må ha skjedd en glipp.

Ta det med ro, men husk altså å lagre korrespondansen i saken.

Gjest Grrrrrrrrrrrrrrrr
Skrevet

Det er i strid med god inkassoskikk i inkassoloven å gå til inkasso når det gjelder et bestridt krav.

Pass på å spare på e-posten der du bestrider kravet, i tilfelle noe mer skulle skje.

Det er ikke så sjelden at en betalingspåminnelse også er et inkassokrav, men det skulle selvfølgelig ikke vært sendt når du allerede hadde returnert pakken, så her må ha skjedd en glipp.

Ta det med ro, men husk altså å lagre korrespondansen i saken.

Ja, men dette var inkassokrav på den pakken jeg aldri mottok, introduksjonspakken hvor jeg skulle ta stilling til om jeg ville fortsette abonnementet... men jeg fikk jo aldri den, så fikk jeg plutselig en full forsendelse til full pris! Så jeg sendte den i retur med oppsigelsesbrev.

Inkassokravet er ikke for den pakken jeg returnerte, men for pakken jeg aldri mottok...

Det kan jo være pakken har kommet bort i posten da, og de har vel registrert at de har sendt pakken men aldri fått betaling fra meg... derfor fikk jeg inkassokrav nå.

Men det blir jo liksom vanskelig å bevise at jeg aldri fikk pakken. Denne pakken skulle være gratis og jeg skulle kun betale porto, nå fikk jeg aldri pakken, men får inkassokrav på den portoen og purregebyr i tillegg!

Denne gratis pakken kan dermed bli temmelig dyr om jeg ikke betaler inkassokravet og saken går videre!

Jeg sendte i alle fall klage på dette per mail i dag så får vi se.

Prinsippielt er det i alle fall kjedelig om jeg må betale for denne pakken som jeg som sagt aldri mottok!

Ja, jeg får ta vare på all korrespondanse!

Fikk mail i retur nå hvor de bekreftet at de hadde stoppet abonnementet mitt, men skrev at jeg måtte betale det jeg evnt hadde utestående!

De svarte altså ikke direkte på min klage - men bekreftet bare at jeg hadde avbestilt!

Så jeg skrev tilbake og spurte ang. purringen...

Blir temmelig irritert om jeg må betale den.

Skrevet

Ja, men dette var inkassokrav på den pakken jeg aldri mottok, introduksjonspakken hvor jeg skulle ta stilling til om jeg ville fortsette abonnementet... men jeg fikk jo aldri den, så fikk jeg plutselig en full forsendelse til full pris! Så jeg sendte den i retur med oppsigelsesbrev.

Inkassokravet er ikke for den pakken jeg returnerte, men for pakken jeg aldri mottok...

Det kan jo være pakken har kommet bort i posten da, og de har vel registrert at de har sendt pakken men aldri fått betaling fra meg... derfor fikk jeg inkassokrav nå.

Men det blir jo liksom vanskelig å bevise at jeg aldri fikk pakken. Denne pakken skulle være gratis og jeg skulle kun betale porto, nå fikk jeg aldri pakken, men får inkassokrav på den portoen og purregebyr i tillegg!

Denne gratis pakken kan dermed bli temmelig dyr om jeg ikke betaler inkassokravet og saken går videre!

Jeg sendte i alle fall klage på dette per mail i dag så får vi se.

Prinsippielt er det i alle fall kjedelig om jeg må betale for denne pakken som jeg som sagt aldri mottok!

Ja, jeg får ta vare på all korrespondanse!

Fikk mail i retur nå hvor de bekreftet at de hadde stoppet abonnementet mitt, men skrev at jeg måtte betale det jeg evnt hadde utestående!

De svarte altså ikke direkte på min klage - men bekreftet bare at jeg hadde avbestilt!

Så jeg skrev tilbake og spurte ang. purringen...

Blir temmelig irritert om jeg må betale den.

Er gratispakken sendt som brev, kan den vvære kommet vekk. Er den sendt som pakke, må de oppgi forsendelsesnummeret, så er det lett å sjekke hva som har skjedd.

Du har nok bare mottatt en purring hvor de truer med inkasso. I dag ser jeg at det er mange firmaer som kaller første purrring for inkassokrav; det er visst lov.

Ser ut som om du har svart skriftlig, det er lurt. Får du krav direkte fra et inkassobyrå. må du svare direkte til dem, gjerne med kopi til firmaet.

Regner med portoen er ganske lav, så det er vel tvilsom om saken går til inkassobyrå, om det ikke skjer automatisk da.

Skrevet

Jeg mottok et inkassokrav fra et firme rett før jul. Det gjalt også en vare jeg aldri hadde mottatt. Inkassokravet var sendt videre til et inkassobyrå, så jeg tok kontakt med både inkassobyrået og oppdragsgiveren. Oppdragsgiver innrømmet skyld og jeg reiste på ferie, da jeg kom hjem, lå nok et krav i postkassa som hadde steget ganske mye. Ny telefonrunde til begge firmaer, og nå ser det ut til å være ute av verden.

Gjest Grrrrrrrrrrrrrrrr
Skrevet

Jeg mottok et inkassokrav fra et firme rett før jul. Det gjalt også en vare jeg aldri hadde mottatt. Inkassokravet var sendt videre til et inkassobyrå, så jeg tok kontakt med både inkassobyrået og oppdragsgiveren. Oppdragsgiver innrømmet skyld og jeg reiste på ferie, da jeg kom hjem, lå nok et krav i postkassa som hadde steget ganske mye. Ny telefonrunde til begge firmaer, og nå ser det ut til å være ute av verden.

De prøver seg....

En må bare stå på krava. De håper vel folk er dumme og redde og går på.

Gjest Grrrrrrrrrrrr
Skrevet

Vanskelig å få tak i de her.

Jeg skrev jo til dem sist og forklarte, men fikk mail til svar der det stod at de bekreftet at abonnementet mitt var oppsagt. Men at om jeg hadde ubetalte regninger måtte jeg betale de. Kontakt oss ved spørsmål.

Så jeg skrev tilbake for jeg følte ikke jeg helt fikk svar, jeg ville jo ha det svart på hvitt om jeg virkelig måtte betale for denne pakken jeg aldri mottok.

Dette var et abonnement hvor jeg først skullel få en gratis prøvepakke og kun betale porto, men denne pakken kom aldri. Derimot kom vanlig forsendelse med to esker til full pris, disse returnerte jeg og sendte med brev der jeg sa opp abonnementet.

Så fikk jeg nå altså inkassovarsel for den pakken som var gratis... som nå tydeligvis blir alt annet enn gratis....

Jeg skrev til dem igjen i dag, men fikk samme mail tilbake som sist,

at de bekreftet at abonnementet var oppsagt osv...

det er tydelig at de har autosvar for tidligere abonnenter...

Jeg håper noen ekte mennesker leser mailen min snart da, for jeg må ha svar.

Skrevet

Vanskelig å få tak i de her.

Jeg skrev jo til dem sist og forklarte, men fikk mail til svar der det stod at de bekreftet at abonnementet mitt var oppsagt. Men at om jeg hadde ubetalte regninger måtte jeg betale de. Kontakt oss ved spørsmål.

Så jeg skrev tilbake for jeg følte ikke jeg helt fikk svar, jeg ville jo ha det svart på hvitt om jeg virkelig måtte betale for denne pakken jeg aldri mottok.

Dette var et abonnement hvor jeg først skullel få en gratis prøvepakke og kun betale porto, men denne pakken kom aldri. Derimot kom vanlig forsendelse med to esker til full pris, disse returnerte jeg og sendte med brev der jeg sa opp abonnementet.

Så fikk jeg nå altså inkassovarsel for den pakken som var gratis... som nå tydeligvis blir alt annet enn gratis....

Jeg skrev til dem igjen i dag, men fikk samme mail tilbake som sist,

at de bekreftet at abonnementet var oppsagt osv...

det er tydelig at de har autosvar for tidligere abonnenter...

Jeg håper noen ekte mennesker leser mailen min snart da, for jeg må ha svar.

Finnes der ikke et telefonnummer du kan kontakte dem på?

Gjest grrrrrrrrrrrr
Skrevet

Finnes der ikke et telefonnummer du kan kontakte dem på?

Får ikke svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...