Lotte :o) Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 http://www.side2.no/helse/article2508278.ece Det er skuffende lite fisk i enkelte produkter... 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Produktene skulle heller hett: Med et snev av fisk. Eller med fiskesmak. Boller med fiskesmak. Fiskegrateng med et snev av fisk. Nyhet! Nå 1 % mer fisk - nå hele 18 % fisk! LOL Det beste er nok å lage det på gamlemåten. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 Produktene skulle heller hett: Med et snev av fisk. Eller med fiskesmak. Boller med fiskesmak. Fiskegrateng med et snev av fisk. Nyhet! Nå 1 % mer fisk - nå hele 18 % fisk! LOL Det beste er nok å lage det på gamlemåten. *hehe* Godt poeng! Du skulle jobbet innen markedsføring ;D 0 Siter
grot Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 He he:-) Nei akkurat den fella der har jeg vært klar over siden det var framme i ett eller annet TV-program for en stund siden. Så nei, jeg betrakter ikke disse tingene som en fiskemiddag. Det er i bestefall et greitt alternativ til en lettvint pølsemiddag eller noe slikt:-) Her er vi heldigvis glad i fisk alle mann og det er veldig lettvint med fiskefilet av ulike slag. Da får man i hvertfall _fisk_:-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 He he:-) Nei akkurat den fella der har jeg vært klar over siden det var framme i ett eller annet TV-program for en stund siden. Så nei, jeg betrakter ikke disse tingene som en fiskemiddag. Det er i bestefall et greitt alternativ til en lettvint pølsemiddag eller noe slikt:-) Her er vi heldigvis glad i fisk alle mann og det er veldig lettvint med fiskefilet av ulike slag. Da får man i hvertfall _fisk_:-) Ren mat er det beste! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Vi spiser ikke så mye "juksefisk" (bortsett fra Vesterålens fiskeboller, som er veldig poppis her i huset), men de gangene vi kjøper sånt, sjekker jeg alltid varedeklarasjonen. 0 Siter
Elis31 Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Jeg prøvde den franske fiskegratengen. Den var god, men følte at den aldri ble stekt ferdig. Den ble ikke brun og gylden oppe på paneringen. Og vanskleig å vite om fiskekjøttet var helt ferdig syntes jeg. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 En grunn til at jeg så og si aldri spiser fisk som ferdigprodukt. ogfiskegratengene ser jeg på som en skam mot fisken. Må innrømme at jeg ikke har smakt vinneren... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Det forbauser meg jo ikke at det ikke er så mye fisk prosentvis i en fiskegrateng med både makaroni og saus... Den franske fiskegratengen (som vinner denne testen,- og forresten smaker veldig godt, den er min favoritt) er jo ikke helt hva man vanligvis forbinder med grateng,- det er jo et solid stykke fisk med smør- og sitronsaus, med noe sprøtt på toppen. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 He he:-) Nei akkurat den fella der har jeg vært klar over siden det var framme i ett eller annet TV-program for en stund siden. Så nei, jeg betrakter ikke disse tingene som en fiskemiddag. Det er i bestefall et greitt alternativ til en lettvint pølsemiddag eller noe slikt:-) Her er vi heldigvis glad i fisk alle mann og det er veldig lettvint med fiskefilet av ulike slag. Da får man i hvertfall _fisk_:-) Men om man lager fiskesuppe eller grateng selv, så er det jo ikke så voldsomt høy prosentandel fisk i det heller, da... Bedre enn verstingene her, selvsagt,- men i en suppe veier jo vannet/grønnsaker mye i forhold til fisken. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Jeg prøvde den franske fiskegratengen. Den var god, men følte at den aldri ble stekt ferdig. Den ble ikke brun og gylden oppe på paneringen. Og vanskleig å vite om fiskekjøttet var helt ferdig syntes jeg. Hmm. Når jeg har fransk fiskegrateng blir den alltid brun på toppen... Du får prøve en gang til og la den stå inne litt lenger. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Skrevet 22. januar 2009 Det forbauser meg jo ikke at det ikke er så mye fisk prosentvis i en fiskegrateng med både makaroni og saus... Den franske fiskegratengen (som vinner denne testen,- og forresten smaker veldig godt, den er min favoritt) er jo ikke helt hva man vanligvis forbinder med grateng,- det er jo et solid stykke fisk med smør- og sitronsaus, med noe sprøtt på toppen. Jeg har faktisk aldri smakt den Franske "gratengen". Jeg må kanskje gjøre det.... 0 Siter
Elis31 Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Hmm. Når jeg har fransk fiskegrateng blir den alltid brun på toppen... Du får prøve en gang til og la den stå inne litt lenger. Har du den da nederst i stekovnen slik jeg mener det sto? Blir fiksekjøttet helt hvitt? Eller er det litt grålig? Hos meg ble det litt grålig, lurte derfor på om det var ikke helt ferdig stekt. Men den var god... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Har du den da nederst i stekovnen slik jeg mener det sto? Blir fiksekjøttet helt hvitt? Eller er det litt grålig? Hos meg ble det litt grålig, lurte derfor på om det var ikke helt ferdig stekt. Men den var god... Tipper jeg hadde den i midten,- ikke alltid jeg husker å sjekke på pakken... Og såvidt jeg husker er fisken ganske hvit. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Kjøpe-fiskegrateng er ingen i familien begeistret for, så det er greit! Fiskepinner er populært hos barna, neppe det sunneste de kan spise, men det inneholder i hvertfall 65% fisk :-). Synes det var litt søkt å kalle Fjordlands for taperen fordi retten inneholder lite fisk - det er jo tross alt ikke bare et fiskeprodukt, men en hel middag med poteter og grønnsake, så det er vel ingen overraskelse at den ikke består av bare fisk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Jeg spiser stort sett ren fisk så ja, jeg spiser fisk. ) 0 Siter
morsan Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Vi spiser ikke så mye "juksefisk" (bortsett fra Vesterålens fiskeboller, som er veldig poppis her i huset), men de gangene vi kjøper sånt, sjekker jeg alltid varedeklarasjonen. ''Vi spiser ikke så mye "juksefisk" (bortsett fra Vesterålens fiskeboller, som er veldig poppis her i huset), '' Samma her! :-) Det MÅ være Vesterålens - annet er juks*he he* 0 Siter
morsan Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Kjøpe-fiskegrateng er ingen i familien begeistret for, så det er greit! Fiskepinner er populært hos barna, neppe det sunneste de kan spise, men det inneholder i hvertfall 65% fisk :-). Synes det var litt søkt å kalle Fjordlands for taperen fordi retten inneholder lite fisk - det er jo tross alt ikke bare et fiskeprodukt, men en hel middag med poteter og grønnsake, så det er vel ingen overraskelse at den ikke består av bare fisk. ''Synes det var litt søkt å kalle Fjordlands for taperen fordi retten inneholder lite fisk - det er jo tross alt ikke bare et fiskeprodukt, men en hel middag med poteter og grønnsake, så det er vel ingen overraskelse at den ikke består av bare fisk.'' Helt enig!! 0 Siter
morsan Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Det er sjelden vi kjøper noen slike fiskeprodukter, men jeg er ikke overrasket over at andelen fisk er ganske liten i gratenger med mye makaroni og saus. "Vinneren" med 75% fisk var jo imponerende, da. Hadde ikke forventet så mye i et slikt blandingsprodukt. Egentlig synes jeg alt over ca 55% er bra i en slik sammenheng. Men dette viser jo at det her - som så ofte ellers - er lurt å lese innholdsdeklarasjonen. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Skrevet 22. januar 2009 ''Vi spiser ikke så mye "juksefisk" (bortsett fra Vesterålens fiskeboller, som er veldig poppis her i huset), '' Samma her! :-) Det MÅ være Vesterålens - annet er juks*he he* Er det blikkboks-mat som hylles? *skeptisk nå* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.