Gå til innhold

Så du tror du spiser fisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sjelden vi kjøper noen slike fiskeprodukter, men jeg er ikke overrasket over at andelen fisk er ganske liten i gratenger med mye makaroni og saus.

"Vinneren" med 75% fisk var jo imponerende, da. Hadde ikke forventet så mye i et slikt blandingsprodukt. Egentlig synes jeg alt over ca 55% er bra i en slik sammenheng.

Men dette viser jo at det her - som så ofte ellers - er lurt å lese innholdsdeklarasjonen.

Den med 75% er ikke noe særlig blandingsprodukt,- det er ren fisk - med litt rasp på toppen og smør- og sitronsaus ;-)

God! Hamstrer den når det er sånne 40%-tilbudsdager...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

11

• morsan

10

• Katt-ja

6

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den med 75% er ikke noe særlig blandingsprodukt,- det er ren fisk - med litt rasp på toppen og smør- og sitronsaus ;-)

God! Hamstrer den når det er sånne 40%-tilbudsdager...

Jeg er fristet til å prøve den:-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232624972' post='4072130]

Er det blikkboks-mat som hylles? *skeptisk nå*

Jepp!

Du vil ikke si at du IKKE spiser fiskeboller????

1732374155_47bb717ce5.jpg?v=0

Skrevet

Jepp!

Og varmer dem i kraft/vann?

Jo vi spiser masse fiskeboller - hjemmelaget, seff. Mannen er husets fisk-og-sjømat-ekspert. Han er vokst opp med jolle og fiskestang, stakkars ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232630544' post='4072197]

Og varmer dem i kraft/vann?

Jo vi spiser masse fiskeboller - hjemmelaget, seff. Mannen er husets fisk-og-sjømat-ekspert. Han er vokst opp med jolle og fiskestang, stakkars ;-)

Hjemmelagede boller har jeg ikke tid til:-) Det får holde med hjemmelaget saus:-)

Skrevet

Hjemmelagede boller har jeg ikke tid til:-) Det får holde med hjemmelaget saus:-)

Har du oppskrift på en god saus? Vi blir vanligvis servert fiskeboller m/lettsaltet sideflesk, gulrot og potet, og bråna smør.

Jeg har laget hvit saus en gang, rettere sagt Hvit saus fra Toro, hehe ;P

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232632104' post='4072211]

Har du oppskrift på en god saus? Vi blir vanligvis servert fiskeboller m/lettsaltet sideflesk, gulrot og potet, og bråna smør.

Hvit saus: du smelter en dæsj margarin i en kjele, rører inn litt mel, så det blir passe kladdete. Deretter sper du med melk til sausen er passe tykk. Er det hvit saus til fiskeboller det er snakk om, så sper du både med melk og med kraften fra fiskebolleboksen. Sleng gjerne en buljongterning oppi også. :o)

Skrevet

har du aldri laget hvit saus bra bunnen av??? *sjokkert*;-)

Ellers støttes Luskas oppskrift, bortsett fra at vi ikke bruker buljonterning, bare krydrer litt med salt og pepper og evt litt gastromat.

Sausen kan krydres med ymse annet, avhengig av hva man skal bruke den til. Revet muskat er nydelig. Skal man ha den til f eks dillstuede poteter til gravlaksen, har man oppi fersk dill.

Skrevet

Ellers støttes Luskas oppskrift, bortsett fra at vi ikke bruker buljonterning, bare krydrer litt med salt og pepper og evt litt gastromat.

Sausen kan krydres med ymse annet, avhengig av hva man skal bruke den til. Revet muskat er nydelig. Skal man ha den til f eks dillstuede poteter til gravlaksen, har man oppi fersk dill.

Karri er også godt i :-)

Skrevet

Karri er også godt i :-)

Jeg liker av en eller annnen grunn bedre å drysse karri over sausen på talletrkenen enn å ha det oppi selve sausen:-)

Skrevet

Hvit saus er det letteste som finnes.

2 ss margarin smeltes og 2 ss hvetemel røres inn. Ha i 2-3 dl melk og rør, jeg bruker visp for å få ut klumpene. La det koke opp og spe med mer melk til sausen blir passe tykk. Bruk gjerne fiskekraft også om du har det. Salt, pepper + malt muskattnøtt, evt. karri istedetfor muskatt. Nammis!

Men ikke spør meg om brun saus. *Analfabet*

Skrevet

Nei, jeg har ikke det. Pga at mannen i huset sier at han vil kaste opp hvis jeg gjør det. Han er vokst opp med sånne stuinger av ymse slag, alltid med hvitskvip.... ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232635232' post='4072262]

Nei, jeg har ikke det. Pga at mannen i huset sier at han vil kaste opp hvis jeg gjør det. Han er vokst opp med sånne stuinger av ymse slag, alltid med hvitskvip.... ;-)

Er ikke han stadig vekk bortreist, da?

Altså, jeg mener, sånn rent _fysisk_ også? ;-)

Skrevet

Jepp!

Hva med Bjellans fiskeboller? Her i huset sverger vi til dem. Kjøpte noen "ferske" fiskeboller med MYE mer fisk, men barna rynket på nesen...

Skrevet

Hva med Bjellans fiskeboller? Her i huset sverger vi til dem. Kjøpte noen "ferske" fiskeboller med MYE mer fisk, men barna rynket på nesen...

Junior rynktet på nesen over noen fiskeboller som mormor hadde kjøpt inn - han kjente med én gang at det ikke var Vesterålens;-)

Den inneholder ca 55% fisk, så den er ikke så verst, særlig ettersom han kan sette til livs sikkert 400 gram fiskeboller i ett måltid! ;-)

Skrevet

Er ikke han stadig vekk bortreist, da?

Altså, jeg mener, sånn rent _fysisk_ også? ;-)

*hehe* Joda, sant sant. Men vi har vel grodd fast i tralten med sideflesk istedet for saus (disse to er ikke kompatible ifm mannen) ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232637272' post='4072278]

*hehe* Joda, sant sant. Men vi har vel grodd fast i tralten med sideflesk istedet for saus (disse to er ikke kompatible ifm mannen) ;-)

Din mann er sær. I følge min mann kan man spise flesk til _alt_. ;o)

Skrevet

Din mann er sær. I følge min mann kan man spise flesk til _alt_. ;o)

Det som er poenget er vel at min vil unngå hvit saus...? ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232637272' post='4072278]

Sideflesk eller bacon er jo supert til hvit saus, spør du meg!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232637705' post='4072291]

Det som er poenget er vel at min vil unngå hvit saus...? ;-)

Han er sær. Hvit saus er kjempegodt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...