Gå til innhold

Dilemma legge til venn på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest facebook deltager
Skrevet

Nå er jeg skikkelig i garnet føler jeg og har lyst til å forsvinne fra facebook.

For mange år siden ble jeg 2 ganger slått ned av et søskenbarn av min mann mens hennes bror var vitne. Begge var i narkorus.

I ettertid har de flyttet til en annen kant av landet og vi har ikke hatt noen kontakt med dem eller foreldrene deres.

Nå vil de legge meg til som venn på facebook.

Jeg har vært redd for at de skal oppsøke oss, stoler ikke på dem at de skal oppføre seg nå.

Hva skjer hvis jeg ikke legger dem til?

Jeg har ikke lyst til at de skal vite noe om oss , noe de vil få anledning til hvis jeg legger dem til på facebook.

Det var veldig skummelt da jeg ble slått ned, for hun stoppet ikke selv om jeg besvimte, slag og spark mot ansikt med dertil ct undersøkelse pga mulig brudd ved tinningen.

Hun ble straffet og måtte betale erstatning.

Hva gjør jeg?

Er kjemperedd for konsekvensen ved ikke å legge dem til.

Gjest -ignore - enkelt og greit
Skrevet

Du legger dem bare ikke til. Ikke sikkert de tenker over det en gang. De har sikkert lagt til mange andre og tenker neppe over om du takker nei, med mindre de legger deg til for å teste om du har "tilgitt" eller noe.

Gjest facebook deltager
Skrevet

Du legger dem bare ikke til. Ikke sikkert de tenker over det en gang. De har sikkert lagt til mange andre og tenker neppe over om du takker nei, med mindre de legger deg til for å teste om du har "tilgitt" eller noe.

De har lagt til noen av mine venner og kan vel se hva jeg skriver til dem?

Mulig de søker tilgivelse, men det er ikke mulig å tilgi at noen slår ned et uskyldig menneske og fortsetter når du ligger nede:(

Jeg er livredd for å møte dem.

Skrevet

Mulig de søker tilgivelse, men det er ikke mulig å tilgi at noen slår ned et uskyldig menneske og fortsetter når du ligger nede:(

Ignorer.

Jeg har valgt å ikke legge til enkelte personer, rett og slett fordi de er av den sorten som snur kappa etter vinden. De var aldri til å stole på i ungdommen, så hvorfor gi dem tilgang til min profil nå?

Gjest ignorere
Skrevet

Om du tagger deres felles venner så vil de ha tilgang til å se i disse albumene. Videre så er alt du skriver på veggen til felles venner synlig...

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg ville ikke lagt dem til....

Om de ønsker å si unnskyld får de si det først. Har du en profil hvor kun venne rkan se profilen din?

Gjest facebook deltager
Skrevet

Jeg ville ikke lagt dem til....

Om de ønsker å si unnskyld får de si det først. Har du en profil hvor kun venne rkan se profilen din?

Jeg er usikker på om andre enn venner kan se profilen min.

Hvordan finner jeg ut det?

Skrevet

Om du ikke vil ha de som venner, så ignorer de. Det forstår de sikkert godt.

Tilgivelse er ikke for å glede den andre parten, men å gi seg selv muligheten og lov til å gå videre.

Og ved rusrelaterte hendelser, kan det hjelpe å tenke at det ikke er den personen du kjenner som opprøfer seg slik, men dopet. Det er godt mulig de angrer bittert, og benytter facebook til å be om unnskyldning.

*klem* :0)

Gjest facebook deltager
Skrevet

Om du tagger deres felles venner så vil de ha tilgang til å se i disse albumene. Videre så er alt du skriver på veggen til felles venner synlig...

Huff. Jeg bør nok passe på hva jeg skriver så jeg ikke "støter" dem.

Jeg ble banket fordi jeg tok avstand fra det de gjorde (narko)

Gjest facebook deltager
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232569038' post='4071800]

Ignorer.

Jeg har valgt å ikke legge til enkelte personer, rett og slett fordi de er av den sorten som snur kappa etter vinden. De var aldri til å stole på i ungdommen, så hvorfor gi dem tilgang til min profil nå?

Er det noen fare for at de kan oppsøke deg og "konfrontere" deg med at du ignorerer dem?

Kan noen av dem komme rett inn til deg og slå deg ned fordi du ikke la dem til?

Gjest facebook deltager
Skrevet

Tilgivelse er ikke for å glede den andre parten, men å gi seg selv muligheten og lov til å gå videre.

Og ved rusrelaterte hendelser, kan det hjelpe å tenke at det ikke er den personen du kjenner som opprøfer seg slik, men dopet. Det er godt mulig de angrer bittert, og benytter facebook til å be om unnskyldning.

Takk for klemmen og klem til bake:)

Jeg er dritredd dem selv om vi var ungdommer og det skjedde for 15 år siden.

Har ikke hatt noe kontakt med dem etterpå, heller ikke sett dem.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Du går inn på Settings, Privacy settings (manage) og så skriver du navnet til vedkommede under block list. Da kan de ikke se profilen din eller noe som helst av hva du skriver eller kommenterer noe sted på facebook. (Du kan heller ikke se dem eller hva de skriver.)

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg er usikker på om andre enn venner kan se profilen min.

Hvordan finner jeg ut det?

Øverst står det settings,

så klikker du på privacy - manage,

så kan du endre på profilen hvem som får se hva :)

Gjest facebook deltager
Skrevet

Øverst står det settings,

så klikker du på privacy - manage,

så kan du endre på profilen hvem som får se hva :)

Takk for hjelpa:))

Gjest facebook deltager
Skrevet

Du går inn på Settings, Privacy settings (manage) og så skriver du navnet til vedkommede under block list. Da kan de ikke se profilen din eller noe som helst av hva du skriver eller kommenterer noe sted på facebook. (Du kan heller ikke se dem eller hva de skriver.)

Kan de ikke finne meg på felles venner vi har da?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Kan de ikke finne meg på felles venner vi har da?

Nei. Dvs de personene jeg har på min block list kan jeg ikke se i det hele tatt, selv om jeg vet de har skrevet på felles venner sin wall. Derfor regner jeg med at de ikke kan se meg heller.

Uansett så kan du jo alltids si at du ikke er så aktiv på facebook og derfor ikke har sett venneforespørselen... Men da kan du ikke være så ivrig på å skrive på felles venner sine sider.

Skrevet

Er det noen fare for at de kan oppsøke deg og "konfrontere" deg med at du ignorerer dem?

Kan noen av dem komme rett inn til deg og slå deg ned fordi du ikke la dem til?

Ja, i alle høyeste grad. Nepskrevet bor borti gata her, hehe.

Gjest Tvetydige meninger?
Skrevet

''Det er godt mulig de angrer bittert, og benytter facebook til å be om unnskyldning.''

Internett er ikke RL, så unnskyldninger som kommer via nett gjelder ikke...

Eller gjaldt ikke det lenger?

Skrevet

''Det er godt mulig de angrer bittert, og benytter facebook til å be om unnskyldning.''

Internett er ikke RL, så unnskyldninger som kommer via nett gjelder ikke...

Eller gjaldt ikke det lenger?

Nytt nick?

Gjest Tvetydige meninger?
Skrevet

Nytt nick?

Fint, ikke sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...