Bookworm Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=536210 Målløs... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Jeg leste det tidligere i dag. At det går an... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Fy søren - det var litt av en størrelse!!!! Høres helt grusomt ut!!!! 0 Siter
Mrs D Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Hvordan i alle dager går det an å være så sanseløs at man ikke skjønner noe er galt før den har blitt så stor? Den kan da ikke bli sånn bare over natta... 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Hvordan i alle dager går det an å være så sanseløs at man ikke skjønner noe er galt før den har blitt så stor? Den kan da ikke bli sånn bare over natta... Husk at nyrene sitter "midt inne i kroppen", så det er ikke sikkert han hadde noen synlig, definert kul som om det hadde vært en svulst på fremsiden av leveren f.eks. Hvis han i tillegg hadde litt "polstring" så er det ikke sikkert han merket det før den ble ganske stor. 0 Siter
sant å si Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Jøss... på røntgenbildet ser den jo ut som et strutseegg... 0 Siter
Mrs D Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Husk at nyrene sitter "midt inne i kroppen", så det er ikke sikkert han hadde noen synlig, definert kul som om det hadde vært en svulst på fremsiden av leveren f.eks. Hvis han i tillegg hadde litt "polstring" så er det ikke sikkert han merket det før den ble ganske stor. Jeg tenker mer på smertene. Jeg har aldri hatt nyresten, men en venninne av meg hadde to stykker som var litt større enn erter, og de var veldig smertefulle. 0 Siter
Lula Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Jeg tenker mer på smertene. Jeg har aldri hatt nyresten, men en venninne av meg hadde to stykker som var litt større enn erter, og de var veldig smertefulle. Da jeg var 8 år hadde jeg nyrestein på størrelse med et egg, hadde ingen smerter i det hele tatt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Da jeg var 8 år hadde jeg nyrestein på størrelse med et egg, hadde ingen smerter i det hele tatt. Det er kanskje sånn at det er de som er såpass små at de beveger seg ut i urinveiene som gir smerter? 0 Siter
Mrs D Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Da jeg var 8 år hadde jeg nyrestein på størrelse med et egg, hadde ingen smerter i det hele tatt. Ok, trodde vel det var sånn med alle som med min venninne. Har alltid hørt at nyresten skal være svært smertefullt. Så lærte jeg noe nytt i dag også. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Det er kanskje sånn at det er de som er såpass små at de beveger seg ut i urinveiene som gir smerter? ''Det er kanskje sånn at det er de som er såpass små at de beveger seg ut i urinveiene som gir smerter?'' Stemmer. En liten stein vandrer rundt og gir forferdelige grusomme smerter. En stor stein vil ofte ligge i ro og ikke merkes med så sterke smerter. Min stein på 3 mm var så steike vondt at jeg så omtrent rosa elefanter, og jeg tør påstå at smerte ikke er heøt ukjent for meg ;o) 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1232648070' post='4072403] ''Det er kanskje sånn at det er de som er såpass små at de beveger seg ut i urinveiene som gir smerter?'' Stemmer. En liten stein vandrer rundt og gir forferdelige grusomme smerter. En stor stein vil ofte ligge i ro og ikke merkes med så sterke smerter. Min stein på 3 mm var så steike vondt at jeg så omtrent rosa elefanter, og jeg tør påstå at smerte ikke er heøt ukjent for meg ;o) Jeg hadde nyregrus. og var innlagt på sykehus i to døgn. Var gravid, og det kjentes som rier... Steike, så vondt det var!! 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 ?? Den befinne seg jo nede i bekkenet... Nyrene sitter under ribbeina, så enten har steinen dratt med segene nyra nedover, eller så har den på et eller annet vis vandret... Merkelig bilde. 0 Siter
pastell Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 ?? Den befinne seg jo nede i bekkenet... Nyrene sitter under ribbeina, så enten har steinen dratt med segene nyra nedover, eller så har den på et eller annet vis vandret... Merkelig bilde. Tror heller det må være en blærestein. Som du sier så sitter jo ikke nyrene nede i bekkenet. Sikkert journalisten som ikke vet forskjell:-) 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Tror heller det må være en blærestein. Som du sier så sitter jo ikke nyrene nede i bekkenet. Sikkert journalisten som ikke vet forskjell:-) Det har du nok rett i. Formen på den tilsier også det. :-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Jeg hadde nyregrus. og var innlagt på sykehus i to døgn. Var gravid, og det kjentes som rier... Steike, så vondt det var!! Nyregrus er også jævlig *grøsser* 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1232651448' post='4072472] Nyregrus er også jævlig *grøsser* Godt han slapp å føde den klumpen der ;-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 ?? Den befinne seg jo nede i bekkenet... Nyrene sitter under ribbeina, så enten har steinen dratt med segene nyra nedover, eller så har den på et eller annet vis vandret... Merkelig bilde. Jeg synes også at bildet var snodig, nyrene ligger jo lengre oppe, mens blæra ligger der. De kan jo kanskje ha sunket ned med den vekta, men på mine røntgenbilder er nyrene høyere oppe, og da jeg hadde urinblære lå den der steinen ligger på bildet. Snodig. Men jeg vet ikke hva som skjer når steiner blir av den dimensjonen der, mine har vært laaangt fra så svære ;o) 0 Siter
3stakk Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Det er kanskje sånn at det er de som er såpass små at de beveger seg ut i urinveiene som gir smerter? Nyrestein på vandring har som regel sylskarpe kanter også. De er langt fra runde og glatte som dette strutseegget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.