Spirello Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Har vært i banken og fiksa alle papirer med boliglån. Vi låner 50/50 hver.. "Bankmannen" (hehe.. liker det litt gammeldags) så vi måtte begustige hverandres lånedel hvis vi skulole ta kvelden, så den ene ikke blir sittende igjen med hele lånet. Skjønte ikke helt hva han mente.. Vil det si at vi må ordne oss livsforsikringer, som da vil dekke min del av lånet hvis jeg dør - så han slipper å bli sitende alene med hele lånet, og blir tvunget til å selge? Jeg har en sønn, hva med han? Han skal jo arve meg, men å arve gjeld er jo ikke noe stas.. men han kan vel arve min del av leiligheten hvis jeg setter forsikringa på han? Dette er utrolig vanskelig... Vil jo ikke at samboern min må selge, flytte osv. hvis jeg dør, men vil jo heller ikke gjøre sånn at gutten min ikke får noe arv... hjelpes! Holdt på å drukne i papirmølla her om dagen, og trenger litt hjelp til å komme ut av mølla. Noen som kan forklare meg her? 0 Siter
spiky Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Hvis du har egenkapital og ikke har lånt hele summen så vil barnet ditt arve dette om du skulle dø. Har du lånt hele summen så er det ikke noe å arve, men samboeren din får slettet din del av gjelden tror jeg. 0 Siter
Spirello Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Skrevet 22. januar 2009 Hvis du har egenkapital og ikke har lånt hele summen så vil barnet ditt arve dette om du skulle dø. Har du lånt hele summen så er det ikke noe å arve, men samboeren din får slettet din del av gjelden tror jeg. men hva med "min" del av leiligheten da? Får samboern den da? Jeg tegner jo forsikring på gjelda på en måte.. Vi har lånt hele kjøpe summen den koster, men jeg hadde litt over 100 000,- i egenkapital jeg betalte første del av lånet med, da vi skrev kontrakt. Vi har hadde samme sum hver, men lånte hele kjøpesummen og får resten satt inn på oppussingskonto. 0 Siter
mrxx Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Hvis du har forsikret din del og faller bort så vil forsikringsselskapet innbetale restgjelden. Din sønn arver selvsagt din del av leiligheten. Din samboer slipper å flytte, så lenge din sønn ikke vil selge. Vil han selge så kan jo din samboer velge å kjøpe han ut, hvis han har råd og vil dette. 0 Siter
Gjest med n Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Begustige din kjære - det er ...eh....et annet ord for å bestige henne.... Du må bestige henne oftere, skjønner du.... ;-))) Men begunstige var det kanskje han sa? 0 Siter
illuminatum Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 men hva med "min" del av leiligheten da? Får samboern den da? Jeg tegner jo forsikring på gjelda på en måte.. Vi har lånt hele kjøpe summen den koster, men jeg hadde litt over 100 000,- i egenkapital jeg betalte første del av lånet med, da vi skrev kontrakt. Vi har hadde samme sum hver, men lånte hele kjøpesummen og får resten satt inn på oppussingskonto. Sønnen din får 50% av leiligheten om du går bort. Har du vanlig livsforsikring for din sønn pengene. Om du har gjeldsforsikring så vil automatisk gjelden bli nedbetalt. Det vil si at faren til din sønn og overformynderiet vil bli sittende med løsningen på om hva som skjer med leiligheten og hvordan forsikring påvirker gjelden og om din samboer må løse ut din del med en gang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.