Gå til innhold

Digitalt speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har erfaring med digitalt speilreflekskamera, kan dere gi meg tips om gode merker og typer? Gjerne med linker.

Viktig for meg er at det gir flotte bilder, er brukervennlig og ikke koster mer enn kr 4 - 5000,-.

Skrevet

Jeg fikk Canon EOS 450 D til jul og er kjempefornøyd!

Det eneste jeg kaaanskje savner er LiveView også når jeg bruker automatinstillinger (jeg har det kun ved bruk av manuell innstilling), men ut over det har det raust med fokuspunkter og responderer kjapt. Dét er like viktig som ant megapiksler (mitt har imidlertid 12,1Mpix).

Sony Alpha 300 har en vippeskjerm og veldig fleksibel LiveView, og totalt skal vistnok dette også være et godt kjøp. Mitt er litt dyrere enn Sony, men det er ikke rare forskjellen. :)

Skrevet

Tror jeg ville gått for Canon 450 D eller 1000 D (litt billigere).

Skrevet

Nikon D40, D80, D100, D200

Disse er gode, og har fått flere "best i test" (googlepå dem så ser du testresultater og sammenligninger på div nettsteder)

Jeg har D200 og jobben har D80, og jeg er veldig fornøyd med begge disse.

candyqueen_83
Skrevet

Vi har kjøpt canon eos 450D, og er veldig fornøyde :o)

Betalte vel 4999,- eller noe. Best i test flere steder tror jeg.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg fikk Canon EOS 450 D til jul og er kjempefornøyd!

Det eneste jeg kaaanskje savner er LiveView også når jeg bruker automatinstillinger (jeg har det kun ved bruk av manuell innstilling), men ut over det har det raust med fokuspunkter og responderer kjapt. Dét er like viktig som ant megapiksler (mitt har imidlertid 12,1Mpix).

Sony Alpha 300 har en vippeskjerm og veldig fleksibel LiveView, og totalt skal vistnok dette også være et godt kjøp. Mitt er litt dyrere enn Sony, men det er ikke rare forskjellen. :)

Akkurat det med LiveView savner jeg også litt. Syns det kunne kommet automatisk.

Skrevet

Nikon D60, alt du trenger :0)

Fås kjøpt billigere på nettet.

Tror jeg kjøpte min hos komplett.no. Betalte da 3700 kr, inkkl minnekortet. I butikken måtte jeg betalt over 5000kr...

Skrevet

Nikon D60, alt du trenger :0)

Fås kjøpt billigere på nettet.

Tror jeg kjøpte min hos komplett.no. Betalte da 3700 kr, inkkl minnekortet. I butikken måtte jeg betalt over 5000kr...

Svigerinna mi fikk D60 til jul, og jeg ville *ikke* valgt det fremfor Canon. Er sært med det at autofokusen er i linsa sånn at man ikke kan bruke alle typer linser til kameraet. Mange linser som har en overkommelig pris har ikke innebygd AF, og det vil man da definitivt ha i 2009.

Skrevet

Akkurat det med LiveView savner jeg også litt. Syns det kunne kommet automatisk.

Enig! Men noe måtte de vel spare til billigmodellen EOS 1000 for å greie å forsvare å slippe to relativt rimelige kameraer til samme tid... ;)

Skrevet

Jeg har et Canon 350 mener jeg det heter. Det har kommet en modell etter mitt, og tror det heter 400 (Ellers har jeg 400, og så er 450 siste modell)

Jeg er veldig fornøyd med det. Den eneste vesentlige forskjellen jeg har funnet til det nye kameraet er at det er "live wiev" dersom du har den på manuell. (Ellers må du titte gjennom den lille firkanten og ikke på skjermen da du tar bilder.)

Gjest fotodilla
Skrevet

Enig! Men noe måtte de vel spare til billigmodellen EOS 1000 for å greie å forsvare å slippe to relativt rimelige kameraer til samme tid... ;)

endte opp med sony alpha 300, med vippbar skjerm på liveview.. hadde først canon 450 på prøve i nesten en mnd, men jeg valgte å gå for sonyen istedenfor.. både pga liveview skjermen og fordi det føltes som om jeg hadde mer kontroll over kamera og innstillingene.. vi valgte å kjøpe kamera på en elkjøpbutikk fordi vi da visste at vi kunne levere det tilbake og prøve et annet i inntil 30dager pr kamera siden vi ikke ble kloke på det selgerne hos de forskjellige butikkene fortalte, var innom både fotobutikker og elektrokjeder..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...