Gjest Ulvinnen Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Jeg var ikke redd politiet som barn. Tvert i mot var jeg opplært til at politiet var trygghet, og de som jeg skulle henvende meg til hvis jeg gikk meg bort eller fikk andre problemer. Men jeg vet om barn som er redde politiet. Det har i de tilfellene vist seg at det er noe de har fra foreldrene, fordi foreldrene har vært på kant med loven på den ene eller andre måten. Som voksen så ser jeg på politimenn som enkeltindivider, som kan være dyktige eller gjøre feil i tjenesten, alt etter som. Etaten som sådan har jeg tillit til, rent bortsett fra at de er alt for underbemannet og dårlig betalt. 0 Siter
morsan Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Jeg er ikke redd politiet, og er enig i at man ikke bør skremme barn med politiet eller uttaøle seg på annen måte slik at de blir redde for politiet. Det har jo vært tilfeller der f eks barn har gått seg vill og så gjemt seg for at ikke politiet skal "ta dem". Det er veldig viktig at barn skjønner at politiet er til for å hjelpe oss. Når der er sagt, er jeg helt enig med VKF i at man ikke trenger å frykte politiet på forhånd for å bli redd i en slik situasjon som den beskrevne. 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Jeg forstår godt at hun sier at hun ikke har vært så redd før.Her ligger hun og sover i nattens stillhet, også buser det brautende politimenn inn og setter håndjern på faren.... Hoier og skriker. Hun kan jo ha opplevd noe tidligere også såklart, men da har hun kanskje vært våken. Redd for politiet er jeg ikke, men har stor respekt for dem. De kom forresten trampende inn i min stue en gang. Jeg satt intetanende på data med øretelefoner på og hørte på musikk. Gjett om jeg skvatt ",) Det viste seg at en voldsalarm hadde gått, men det var hos en nabo litt unna meg. Heldigvis var ungene trygt i seng og slapp opplevelsen. Idiotisk at de ikke vet hvor voldsalarmbrukere bor da! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har vært redd politiet noen ganger da jeg var yngre.... Men nå er jeg så snill, at jeg har ingenting å frykte ;0) 0 Siter
Gjest jshfh Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Det er noe stort sludder av pressen dette. Ingen tar skade av å få håndjern på seg. Her media har også blåst denne saken opp fra fjær til elefant for å si det slik. Etter min mening handlet politiet litt uviselig her. De burde tatt jenta ut og latt barnevernsvakten ta seg av henne. Håndjern ville da ikke vært nødvendig. Etter å ha jobbet i politiet, så jeg nok av eksempler på at pressen overdrev/forvrengte for å ha noe å anklage politiet for. Og de vet at politiet må holde kjeft av hensyn til taushetsplikt og for å ikke skade etterforskning. Så er det fritt frem å slenge så mye dritt de kan om dem de betrakter som "klassebeskyttere". Spesielt en episode minnes jeg godt: En journalist og en fotograf kom ville ha intervju med sjefen. De fikk intervjuet, men sjefen var irritert etterpå. Grunn: den ene var tidligere straffedømt og kunne benytte anledningen som en "takk for sist", hvilket også skjedde. Når du leser slike anklagende historier, så husk at du sannsynligvis leser bare deler av sannheten, kanskje den delen er forvrengt også. Altså: skepsis uansett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.