Gå til innhold

Syk lenger enn sykemeldingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg min siste sykemeldingsdag etter en operasjon, så i teorien skal jeg på jobb i morgen.

Men jeg har fremdeles vondt, det varierer litt fra dag til dag - i går var jeg veldig fin, og gikk en liten tur, men i dag er det vondt igjen, ikke så vondt at jeg må ta smertestillende, men ubehagelig. Jeg er også trøtt, og blir fort sliten av å sitte ved pc'en mer enn et par timer.

Skal gi beskjed i dag om jeg kommer i morgen eller ikke. Må jeg kontakte fastlege for å forlenge sykemeldingen med én dag, bør jeg be om en uke ekstra med aktiv sykemelding, eller skal jeg ta ut egenmeldingsdag i morgen, og droppe å blande inn fastlegen?

Er veldig usikker. Det hadde vært godt å ha helga å komme seg på..

Gjest høstløv
Skrevet

Du kan ikke ta ut egenmeldingsdager når du nettopp har hat sykemelding fra legen.

Skrevet

Du kan ikke ta ut egenmeldingsdager når du nettopp har hat sykemelding fra legen.

OK - takk - det visste jeg ikke!

Skrevet

OK - takk - det visste jeg ikke!

Det pleier å være helt kurant å få en forlengelse av sykmeldingen i en slik situasjon.

Skrevet

''Skal gi beskjed i dag om jeg kommer i morgen eller ikke. Må jeg kontakte fastlege for å forlenge sykemeldingen med én dag, bør jeg be om en uke ekstra med aktiv sykemelding, eller skal jeg ta ut egenmeldingsdag i morgen, og droppe å blande inn fastlegen?''

Hadde jeg visst 100 % at det var snakk om bare den ene dagen ville jeg ringt jobben og fortalt at jeg ble hjemme en dag ekstra, og levert egenmelding på dette. Men om jeg var i tvil ville jeg ringt fastlegen i dag, og bedt om å få komme i morgen slik at h*n kunne vurdere hvorvidt jeg hadde behov for en uke aktiv sykemelding i en overgangsfase.

Bra at det går framover forresten! :)

Gjest ViViola
Skrevet

Ring fastlegen og forklar situasjonen. Om du får forlenget sykemelding med f.eks. en uke, så er det ikke noe problem om du er frisk igjen på tirsdag og går på jobb. :-)

Skrevet

Ring jobben nå og si at du ikke kommer i morgen. Ring fastlegen og be om forlenget sykemelding. Du kan trenge mer enn helgen.

Egenmelding kan du ikke bruke, men du kommer til å få sykemelding med en gang i en slik situasjon.

Skrevet

''Skal gi beskjed i dag om jeg kommer i morgen eller ikke. Må jeg kontakte fastlege for å forlenge sykemeldingen med én dag, bør jeg be om en uke ekstra med aktiv sykemelding, eller skal jeg ta ut egenmeldingsdag i morgen, og droppe å blande inn fastlegen?''

Hadde jeg visst 100 % at det var snakk om bare den ene dagen ville jeg ringt jobben og fortalt at jeg ble hjemme en dag ekstra, og levert egenmelding på dette. Men om jeg var i tvil ville jeg ringt fastlegen i dag, og bedt om å få komme i morgen slik at h*n kunne vurdere hvorvidt jeg hadde behov for en uke aktiv sykemelding i en overgangsfase.

Bra at det går framover forresten! :)

Jeg ringte legen, og jeg kunne komme enten i morgen eller på mandag og forlenge sykemeldingen hvis jeg ønsket det.

Nå har jeg imidlertid bestemt meg for å dra på jobb fra 9.30-15 - så det blir ikke full dag. Vi har to møter som jeg absolutt bør være med på.

Har full forståelse fra sjefen om at jeg må sitte med beinet opp, og kanskje ikke være fullt så engasjert som jeg pleier, siden jeg hopper rett inn i dette i morgen :-)

Skrevet

Hadde ringt legen å bedt om lenger sykemelding.

Ja - de var greie på legekontoret - se svar til Kayia

Skrevet

Jeg ville bedt om aktiv s.m.

Det ordner seg - jeg tar en litt korterer dag på jobb i morgen - fra 9.30 til 15 :-)

Skrevet

Mer syk = mer sykmelding. Så er det opp til legen å avgjøre hvor lenge denne sykmelding skal vare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...