Gå til innhold

Hjelp, fikk hull i dunjakka mi, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Dunjakka mi er ødelagt
Skrevet

Har helt ny Fjellreven dunjakke. I går var jeg så uheldig å gå forbi en reol i en butikk slik at jakken hektet seg fast bak på ryggen. Fikk en stygg flerre og duna tytet ut. Hvordan kan jeg reparere det uten at det blir altfor synlig ? Kan ikke sy selv. Huff jeg ble så lei meg, da jakken er helt ny.

Fortsetter under...

Skrevet

Skjønner godt at du bl elei deg, men frykt ikke - dette kan fikses! ;)

Jeg forstår det som at du har fått en større flerre? Dersom det er tilfelle ville jeg lagt en bot som er litt større enn flerren på innsiden av stoffet, og limt stoffet til boten. Dette gir godt resultat, flerren blir knap synlig. Det er litt pirk å få det gjort fint, så om du ikke er 'hendt' som man sier i trøndelag), altså flink til å fikse ting, ville jeg enten levert den til en skomaker (faktisk) eller til en sydame. Koster jakken litt, er det verd prisen.

:)

Gjest høstløv
Skrevet

Finn en skredder eller systue i nærheten. Søk på gule sider.

Finner du ikke noe der, så gå inn i en klesbutikk og spør om de kan hjelpe deg. Klesbutikker har ofte kontakt med en sydame/skredder, som legger opp bukser eller foretar omsøm på konfeksjonstøy.

Gjest Dunjakka mi er ødelagt
Skrevet

Skjønner godt at du bl elei deg, men frykt ikke - dette kan fikses! ;)

Jeg forstår det som at du har fått en større flerre? Dersom det er tilfelle ville jeg lagt en bot som er litt større enn flerren på innsiden av stoffet, og limt stoffet til boten. Dette gir godt resultat, flerren blir knap synlig. Det er litt pirk å få det gjort fint, så om du ikke er 'hendt' som man sier i trøndelag), altså flink til å fikse ting, ville jeg enten levert den til en skomaker (faktisk) eller til en sydame. Koster jakken litt, er det verd prisen.

:)

Flott tip, tusen takk (0;

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...