Gå til innhold

Inkassovarsel

Anbefalte innlegg

jasåsånnerdet
Skrevet

Lurer på hvor lang tid det tar før inkassokravet kommer?

Har fått en purring, og fristen for å betale er 03.02. Men har ikke anledning til å betale før den 10. Kan jeg da risikere at inkassokravet kommer i mellomtiden, eller tar det lenger tid?

jasåsånnerdet
Skrevet

Vil tro det tar lenger tid.

Skrev feil, fristen er 04.02. Så du tror det går bra å betale den 10.?

jasåsånnerdet
Skrevet

Det tar mye lengere tid.

Så hvis fristen er 04.10., og jeg betaler den 10., så går det greit?

Skrevet

Skrev feil, fristen er 04.02. Så du tror det går bra å betale den 10.?

Det er ganske vanlig, men det kommer litt anpå hva dette er for en regning. Du kan få gebyr for sen betaling.

Gjest høstløv
Skrevet

Ring og få utsettelse med betalingen. Da slipper du evt, inkassokrav.

Skrevet

Så hvis fristen er 04.10., og jeg betaler den 10., så går det greit?

De må purre før inkassovarsel kommer. Seks dager er ingenting og jeg ville ikke tenkt på dette.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ta en telefon og forklar at du ikke har anledning til å betale før den 10. Da vil jeg tro at de gir deg en ny frist, til den datoen før kravet går til inkasso. For ved å ta den telefonen, så viser du betalingsvilje, men at du ikke har mulighet helt enda.

Skrevet

Du får en purring først, men gjør som fineline (?) sier - ring dem og forklar saken og be om å få noen dagers utsettelse, det bør gå greit.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ring og få utsettelse med betalingen. Da slipper du evt, inkassokrav.

Jeg så ikke svaret ditt før jeg sendte mitt...

jasåsånnerdet
Skrevet

De må purre før inkassovarsel kommer. Seks dager er ingenting og jeg ville ikke tenkt på dette.

De har purret.

Skrevet

De har purret.

Da ringer du dem nå eller i morra og får ordnet saken. :o)

Skrevet

Det er forskjellig.

Jeg ville ha kontaktet dem og spurt om utsettelse. Det er jo ikke mange dager det er snakk om.

Skrevet

Ja, det kan du risikerer. Ring og spør om lengre betalingsfrist. Oftest går det greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...