Gå til innhold

Hvitevarekjøp og kredittkort??

Anbefalte innlegg

Gjest Kjøp nå, betal senere
Skrevet

Har tenkt å kjøpe en del nytt inventar snart. Hva vil lønne seg av kredittkjøpekort når en ikke kan betale kontant? ser også at elkjøp reklamerer, kjøp nå, betal om 9 mnd.

Noen som har erfaring hva som er lønnsomt her? Hadde litt tenkt kanskje å kunne betale dette først om 9 mnd hvis det ikke koster allverden da.

Kom gjerne med tips hva som er lønnsomt....

Skrevet

Spar i 9 mnd og kjøp det kontant da. Hva får deg til å tro at du har råd om 9 mnd når du ikke har råd nå?

Skrevet

Spar i 9 mnd og kjøp det kontant da. Hva får deg til å tro at du har råd om 9 mnd når du ikke har råd nå?

Godt sagt :)

Skrevet

For et arrogant svar!

Jeg er student nå og går ut i jobb i juli. Sier seg selv at jeg har bedre råd da, for å ta et eksempel?

Gjest høstløv
Skrevet

For et arrogant svar!

Jeg er student nå og går ut i jobb i juli. Sier seg selv at jeg har bedre råd da, for å ta et eksempel?

Kanskje du ikke får jobb, det er nedgangstider i dette landet.

Skrevet

For et arrogant svar!

Jeg svarte bare min ærlige mening. Du sier jo at dere har tenkt å kjøpe "om en stund"; så spar fra nå av og betal kontant istedetfor å kjøpe på avbetaling med renter.

Skrevet

Jeg var i denne situasjonen da jeg ble skilt. Jeg kunne ikke vente og spare siden det var en del ting jeg manglet der og da. Det koster å kjøpe på kreditt, men slik er det. Jeg pusset opp en leilighet og kjøpte nye hvitevarer, men brukte møbler.

Det er en del år siden og jeg husker ikke hvor mye det kostet. Du må bare sammenligne de forskjellige kredittkortene og forretningene.

Skrevet

Jeg svarte bare min ærlige mening. Du sier jo at dere har tenkt å kjøpe "om en stund"; så spar fra nå av og betal kontant istedetfor å kjøpe på avbetaling med renter.

Om man velger "kjøp nå og betal om ni måneder" så kan det være en grei løsning om man har bruk for tingene her og nå men mangler penger. Når de ni månedene er gått kan man velge å betale hele beløpet om man vil og har råd. På den måten kommer bare etableringsgebyret i tillegg til prisen varene koster.

Skrevet

Om man velger "kjøp nå og betal om ni måneder" så kan det være en grei løsning om man har bruk for tingene her og nå men mangler penger. Når de ni månedene er gått kan man velge å betale hele beløpet om man vil og har råd. På den måten kommer bare etableringsgebyret i tillegg til prisen varene koster.

helt enig.

candyqueen_83
Skrevet

Men ofte har man ikke de pengene da heller, og DA blir beløpene virkelig store.

Skrevet

Men ofte har man ikke de pengene da heller, og DA blir beløpene virkelig store.

Men er man *litt* fornuftig så vet man hva man skal betale om ni måneder, og så setter man av alt man greier underveis. Man kan greie å spare opp ganske mye på ni måneder hvis man kniper inn litt andre steder.

Gjest høstløv
Skrevet

Men er man *litt* fornuftig så vet man hva man skal betale om ni måneder, og så setter man av alt man greier underveis. Man kan greie å spare opp ganske mye på ni måneder hvis man kniper inn litt andre steder.

Hvis en har en slik innstilling, kan en sikkert spare opp penger på forhånd, og betale kontant.

Skrevet

Jeg personlig ville ikke benyttet meg av slike betal-om-9-mnd-tilbud, med mindre jeg virkelig trengte ny hvitevare NÅ og ikke hadde råd til å betale kontant.

Skrevet

Hvis en har en slik innstilling, kan en sikkert spare opp penger på forhånd, og betale kontant.

Det er ikke alltid man vet at man trenger hvitevarer om ni måneder. Men det er klart, en del sparer jo uansett og har råd til det de trenger når behovet dukker opp. Men uansett hva du sier så er det enklere å spare når man har et mål i sikte enn om man ikke har noe mål for sparinga. I alle fall for en god del av oss forholder det seg slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...