Gjest aleneboer Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Jeg er samboer, men vi har innrettet oss slik at vi likevel kan nyte de fleste fordelene ved å være særboer. Eksempelvis har vi hvert vårt soverom. Han må opp lenge før meg på hverdager og slipper å vekke meg. Men jeg har dobbeltseng og han en kjempebred enkeltseng, så vi kan sove sammen når vi vil. Vi har også hvert vårt bad, og vi har kjellerstue med TV og en annen TV i hovedstua. Vi slipper med andre ord å krangle om fjernkontrollen. Jeg har også et rom jeg kan evakuere til med boka mi når ungene hans er på besøk og beslaglegger begge TVene eller bråker med høy musikk på. Så deilig å ha et så stort hus! (sukk!) Hvis jeg noen gang skulle hatt samboer, måtte det være under slike forhold. Ellers vil jeg mye heller bo alene (med barna) slik jeg gjør. Bestemmer over mitt eget liv. 0 Siter
Babette Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Så deilig å ha et så stort hus! (sukk!) Hvis jeg noen gang skulle hatt samboer, måtte det være under slike forhold. Ellers vil jeg mye heller bo alene (med barna) slik jeg gjør. Bestemmer over mitt eget liv. Ja, jeg synes vi har det som plommen i egget. Og jeg trenger kun å vaske min egen "leilighet", kjæresten gjør rent annenhver fredag i hele huset for øvrig. Sånn generelt synes jeg det er helt OK å bo alene gjennom arbeidsuka, men i helger, høytider og ferier er det stusslig å være alene. Vi har hatt lange perioder med ukependling, og det gikk veldig greit. 0 Siter
Gjest er det best å være alene Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Kjæresten bor 5 mil unna og nekter å flytte til byen (det skjønner jeg godt). Jeg har to barn som jeg nekter å flytte på og rive dem opp fra skole, venner og nærmiljø, far og stemor - og jeg hadde bare fått med meg den ene for den del, en bor hos meg og en hos faren, men vi har mye samvær begge to. Så derfor - inntil videre er vi særbo. Jeg forstår ikke helt. Du har et barn og far et annet barn boende. De har en stemor. Dere bor i byen. Kjæresten nekter å flytte, pga. hva? Hvor lenge har dere hatt det slik? Beklager at dette flyter litt. 0 Siter
Gjest kortversjonen Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Jeg forstår ikke helt. Du har et barn og far et annet barn boende. De har en stemor. Dere bor i byen. Kjæresten nekter å flytte, pga. hva? Hvor lenge har dere hatt det slik? Beklager at dette flyter litt. Hun var gift og fikk to barn med han, så ble de skilt. De bytter på å ha barna, men formelt sett er det ene barnet registrert bosatt hos henne, mens far har samvær, og det andre barnet er registrert hos far, mens mor har samvær. Far har ny kjæreste, og Lillemus har ny kjæreste. 0 Siter
Gjest er det best å være alene Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Hun var gift og fikk to barn med han, så ble de skilt. De bytter på å ha barna, men formelt sett er det ene barnet registrert bosatt hos henne, mens far har samvær, og det andre barnet er registrert hos far, mens mor har samvær. Far har ny kjæreste, og Lillemus har ny kjæreste. Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor de må være særbo og ikke sambo? Hun ønsker det, men ikke kjæresten? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Jeg forstår ikke helt. Du har et barn og far et annet barn boende. De har en stemor. Dere bor i byen. Kjæresten nekter å flytte, pga. hva? Hvor lenge har dere hatt det slik? Beklager at dette flyter litt. Kjæresten er en landsens mann og kommer aldri til å flytte til byen. ) Vi har vært i lag i overkant av 3,5 år og sånn kommer det til å være i flere år fremover. Dette er noe vi har snakket mye om og vi er enige om at vi er de rette for hverandre og derfor er vi særboere så lenge det måtte være nødvendig før vi kan flytte sammen. ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor de må være særbo og ikke sambo? Hun ønsker det, men ikke kjæresten? Bl.a. fordi hun verken kan eller vil flytte på ungene sine, er det så vanskelig å forstå, da? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Bl.a. fordi hun verken kan eller vil flytte på ungene sine, er det så vanskelig å forstå, da? Av en eller annen grunn er det en del folk som ser ut til å mene at unger tilpasser seg og kan flyttes rundt etter mors forgodtbefinnende. Jeg mener ikke det og har derfor tatt konsekvensene av det. ) Takker for støtte. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Jeg er samboer, men vi har innrettet oss slik at vi likevel kan nyte de fleste fordelene ved å være særboer. Eksempelvis har vi hvert vårt soverom. Han må opp lenge før meg på hverdager og slipper å vekke meg. Men jeg har dobbeltseng og han en kjempebred enkeltseng, så vi kan sove sammen når vi vil. Vi har også hvert vårt bad, og vi har kjellerstue med TV og en annen TV i hovedstua. Vi slipper med andre ord å krangle om fjernkontrollen. Jeg har også et rom jeg kan evakuere til med boka mi når ungene hans er på besøk og beslaglegger begge TVene eller bråker med høy musikk på. Høres ut som en kjempeordning! ))) 0 Siter
Gjest er det best å være alene Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Av en eller annen grunn er det en del folk som ser ut til å mene at unger tilpasser seg og kan flyttes rundt etter mors forgodtbefinnende. Jeg mener ikke det og har derfor tatt konsekvensene av det. ) Takker for støtte. ) Jeg har ingen mening om dine unger kan eller skal flyttes på, eller hvorvidt du skal være samboer eller særboer. Jeg kunne bare ikke lese mellom linjene at dette var pga. dine barn. Hans barn har ikke vært nevnt, enten fordi de bor hos moren eller ikke eksisterer. For øvrig er det mange unger og voksne som har igjennom tiden vært flyttet på. Oftest pga. fars eller mennenes bestemmelser. Jeg tror ikke at det er mere skadelig når mor bestemmer det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har ingen mening om dine unger kan eller skal flyttes på, eller hvorvidt du skal være samboer eller særboer. Jeg kunne bare ikke lese mellom linjene at dette var pga. dine barn. Hans barn har ikke vært nevnt, enten fordi de bor hos moren eller ikke eksisterer. For øvrig er det mange unger og voksne som har igjennom tiden vært flyttet på. Oftest pga. fars eller mennenes bestemmelser. Jeg tror ikke at det er mere skadelig når mor bestemmer det. Han har ikke barn. ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har i dag funnet ut at den desidert kjipeste tingen med å være særboer, er at man ikke har noen som kan hjelpe seg med snømåking. Jeg er helt ødelagt etter å ha holdt på i over 3 timer, og fikser ikke en slik vinter til. Banna bein. 0 Siter
morsan Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har ingen mening om dine unger kan eller skal flyttes på, eller hvorvidt du skal være samboer eller særboer. Jeg kunne bare ikke lese mellom linjene at dette var pga. dine barn. Hans barn har ikke vært nevnt, enten fordi de bor hos moren eller ikke eksisterer. For øvrig er det mange unger og voksne som har igjennom tiden vært flyttet på. Oftest pga. fars eller mennenes bestemmelser. Jeg tror ikke at det er mere skadelig når mor bestemmer det. ''Jeg kunne bare ikke lese mellom linjene at dette var pga. dine barn.'' Nei, det skjønner jeg, for hvis du var altfor opptatt med å lese mellom linjene, fikk du sikkert ikke med deg det som sto _i_ selve linjene, for der sa Lillemus klart og tydelig: ;-) ''Jeg har to barn som jeg nekter å flytte på og rive dem opp fra skole,'' 0 Siter
Gjest er det best å være alene Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 ''Jeg kunne bare ikke lese mellom linjene at dette var pga. dine barn.'' Nei, det skjønner jeg, for hvis du var altfor opptatt med å lese mellom linjene, fikk du sikkert ikke med deg det som sto _i_ selve linjene, for der sa Lillemus klart og tydelig: ;-) ''Jeg har to barn som jeg nekter å flytte på og rive dem opp fra skole,'' Kanskje du skulle ta deg tid til å lese det jeg skrev etterpå istedenfor å komme med slike svar. Jeg vet ikke om du er særbo eller sambo, men svaret ditt oser av frustrasjoner og behov for å svare meggete. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor de må være særbo og ikke sambo? Hun ønsker det, men ikke kjæresten? Vi ønsker begge å være sambo, men ettersom jeg ikke kan/vil flytte ut til ham på grunn av ungene mine og han ikke vil flytte til byen (han ville mistrivdes noe vanvittig i byen!) så blir det ikke sånn med det første. Var det vanskelig? 0 Siter
Gjest er det best å være alene Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Vi ønsker begge å være sambo, men ettersom jeg ikke kan/vil flytte ut til ham på grunn av ungene mine og han ikke vil flytte til byen (han ville mistrivdes noe vanvittig i byen!) så blir det ikke sånn med det første. Var det vanskelig? Det hadde sikkert vært ganske lett hvis jeg hadde vært her lenge. Og ja jeg forstår ikke problemstillingen helt, men er ikke opptatt av det heller. Har fått de fakta jeg har spurt om. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Kanskje du skulle ta deg tid til å lese det jeg skrev etterpå istedenfor å komme med slike svar. Jeg vet ikke om du er særbo eller sambo, men svaret ditt oser av frustrasjoner og behov for å svare meggete. Og det oser "nysgjerrig" og "tungnem" av dine innlegg... 0 Siter
Gjest er det best å være alene Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Og det oser "nysgjerrig" og "tungnem" av dine innlegg... Så greit. Du er kjapp med dine konklusjoner. Kjeder du deg i kveld? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Så greit. Du er kjapp med dine konklusjoner. Kjeder du deg i kveld? På ingen måte. Jeg bare påpeker hvilke signaler du sender ut, siden du var så opptatt av å peke på hvilke morsan sendte ut. 0 Siter
Gjest er det best å være alene Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 På ingen måte. Jeg bare påpeker hvilke signaler du sender ut, siden du var så opptatt av å peke på hvilke morsan sendte ut. Jeg er tungnem når det gjelder å glorifisere slike "ofre" som Lillemus hevder. Det kan like gjerne være at hun trives i en "offerrolle" hvor andre skryter av hvor altoppofrende mor hun er, både på nettet og i RL. Det er aldeles sprøtt å møte kjærligheten i sitt liv og leve atskilt som Romeo og Juliet i flere årtier. Det må være lov å si det, men jeg vet ikke nok om bakgrunnen her til å snakke profesjonelt. Denne gangen er jeg bare vanlig menneske som svarer instinktivt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.