Gjest forvirret nå Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Jeg leier en tobb leilighet av en kompis og har fått min 1 strømregning men skjønner ikke dette helt.På den står det:Trondheim energi nett as(blokk samordning):forbruk 5789 kWh og summen(1) Og under står det:Trondheim energi kraftsalg(tobb avtale) forbruk:5789 kWh og summen(2) og så er sum (1) og (2) slåttt sammen.Ble litt høy rengning synes jeg.Og betyr det når det står blokk samordning og tobb avtale.Siden jeg leier skal jeg jo bare betale det jeg bruker og ikke mere vist eier har noem form for avtale med tobb.Skjønner ikke dette jeg 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Strømregningen er delt i to avdelinger. 1. Betaler du for strømforbruket og 2. betaler du for nettleien. Det er summen av disse to, du skal betale. Noen steder får du to forskjellige regninger, og andre steder er regningen splittet opp i to avdelinger, som hos deg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 5789 kwh?! Det er 3 ganger mer enn det jeg har brukt sist! Da vil jeg tro du har en solid regning foran deg ja for min ble på 2100,-. Så om du sitter med en regning på over 6000,- så stemmer det dersom du virkelig har brukt så mye strøm. Ble strømmen avlest da du flyttet inn? Da kan du jo sammenligne tallet på måleren da med tallet da du leste av nå ved nyttår og se om det kan stemme. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Som høstløv sier skal du både betale nettleie og ditt kilowattforbruk, selv om du leier av en kompis. Men jeg er enig med Lillemus i at forbruket er høyt - med mindre det er en veeeldig stor leilighet du har? Jeg sjekket min siste regning nå, og den var på ca 4300,-. Av dette var ca 1700 nettleie og resten forbruk. Mitt forbruk var da på 3951 kwh, og det dekker oppvarming av to etasjer á 80 kvm (har ikke vedovn i tillegg) + varmtvann + generelt forbruk til to personer (der han på 13 ABSOLUTT ikke skrur av vannkrana i dusjen før han må... . Les av måleren din, og se om dettte stemmer med estimert forbruk på regningen. Neste gang du får beskjed av å lese av måleren er sikkert forbruket mindre. Send da inn forbruket ditt. Det dumme med å ikke å lese av om vinteren er at kwh-prisen ofte er dyrest da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Som høstløv sier skal du både betale nettleie og ditt kilowattforbruk, selv om du leier av en kompis. Men jeg er enig med Lillemus i at forbruket er høyt - med mindre det er en veeeldig stor leilighet du har? Jeg sjekket min siste regning nå, og den var på ca 4300,-. Av dette var ca 1700 nettleie og resten forbruk. Mitt forbruk var da på 3951 kwh, og det dekker oppvarming av to etasjer á 80 kvm (har ikke vedovn i tillegg) + varmtvann + generelt forbruk til to personer (der han på 13 ABSOLUTT ikke skrur av vannkrana i dusjen før han må... . Les av måleren din, og se om dettte stemmer med estimert forbruk på regningen. Neste gang du får beskjed av å lese av måleren er sikkert forbruket mindre. Send da inn forbruket ditt. Det dumme med å ikke å lese av om vinteren er at kwh-prisen ofte er dyrest da. ''Men jeg er enig med Lillemus i at forbruket er høyt - med mindre det er en veeeldig stor leilighet du har?'' Om man f.eks. har varmekabler i badegolvet og har det godt og varmt nå på vinteren, har på panelovner i hvert rom, tar lange, varme dusjer hver dag så går vel kwh fort... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 ''Men jeg er enig med Lillemus i at forbruket er høyt - med mindre det er en veeeldig stor leilighet du har?'' Om man f.eks. har varmekabler i badegolvet og har det godt og varmt nå på vinteren, har på panelovner i hvert rom, tar lange, varme dusjer hver dag så går vel kwh fort... Jeg gjør alt det der - og hverken jr eller jeg er sånne som sparer på vann når vi dusjer - og det gjør vi begge minst en gang hver dag (to når vi trener - jeg 3 x pr uke, han kannskej 5 inkl kamper). Men huset er godt isolert, så to panelovner (+ varmekabler på badet) varmer opp hele leiligheten faktisk. 0 Siter
Gjest skjønner mindre og mindre Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 En kompis har en enbolig.Hans forbruk var på 7741 kWh men summen var vare halve av min .Hvorfor det?.Er det fordi han ikke er i tobb?.For på min regning er den største summen under tobb: Forbruk 5789 kWh.Pris pr.mva 60.1788øre/kWh pluss 5789 kWh.pris 22.150øre/kWh under nettleie blokk samordning.Er det dyrere å bo i blokk da?.For han har brukt mere strøm men betaler mindre 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 En kompis har en enbolig.Hans forbruk var på 7741 kWh men summen var vare halve av min .Hvorfor det?.Er det fordi han ikke er i tobb?.For på min regning er den største summen under tobb: Forbruk 5789 kWh.Pris pr.mva 60.1788øre/kWh pluss 5789 kWh.pris 22.150øre/kWh under nettleie blokk samordning.Er det dyrere å bo i blokk da?.For han har brukt mere strøm men betaler mindre Har dere samme leverandør da? 0 Siter
Gjest skjønner mindre og mindre Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 Har dere samme leverandør da? ja 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 En kompis har en enbolig.Hans forbruk var på 7741 kWh men summen var vare halve av min .Hvorfor det?.Er det fordi han ikke er i tobb?.For på min regning er den største summen under tobb: Forbruk 5789 kWh.Pris pr.mva 60.1788øre/kWh pluss 5789 kWh.pris 22.150øre/kWh under nettleie blokk samordning.Er det dyrere å bo i blokk da?.For han har brukt mere strøm men betaler mindre Sum to er din andel av strøm i fellesarealer? 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 En kompis har en enbolig.Hans forbruk var på 7741 kWh men summen var vare halve av min .Hvorfor det?.Er det fordi han ikke er i tobb?.For på min regning er den største summen under tobb: Forbruk 5789 kWh.Pris pr.mva 60.1788øre/kWh pluss 5789 kWh.pris 22.150øre/kWh under nettleie blokk samordning.Er det dyrere å bo i blokk da?.For han har brukt mere strøm men betaler mindre Har du forresten fri tilgang til vaskekjeller? Da vil en fellesregning fort komme opp i den størrelsen. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 En kompis har en enbolig.Hans forbruk var på 7741 kWh men summen var vare halve av min .Hvorfor det?.Er det fordi han ikke er i tobb?.For på min regning er den største summen under tobb: Forbruk 5789 kWh.Pris pr.mva 60.1788øre/kWh pluss 5789 kWh.pris 22.150øre/kWh under nettleie blokk samordning.Er det dyrere å bo i blokk da?.For han har brukt mere strøm men betaler mindre I perioden 1/11 - 31/12 var vårt forbruk 5.397 kWh og vi fikk regning på kr 6.023,21. Vi har enebolig på 160 kvm. Kompisen din får sikkert to regninger, en for nettleie og en for strømforbruk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.