Gå til innhold

Mulig å feste sykkelstativ på kassebil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har hengerfeste så. Men forholdsvis upraktisk da, du må jo ta av sykkelstativet når du skal åpne døra...

Gjest høstløv
Skrevet

Kommer an på....

Det finnes uendelig mange forskjellige utgaver av sykkelstativ, vi fikk sykkelstativ montert på en Mercedes Vito, jeg har sett sykkelstativ montert på VW campingbil. Og sykkelstativ montert bak på campingvogn. osv.

http://www.sykkelbutikken.no/Utstyr/Sykkelstativforbil/

http://www.slf.no/Sykler_utstyr/Tester/Diverse/27783

http://www.bikepartner.no/ajax/display.aspx?menuid=804&prodid=2294

Skrevet

Er det to-delt dør det er snakk om? Eller luke som åpnes som på vanlige stasjonsvogner?

Skrevet

Begynner å bli veeeldig spent på hva du definerer som kassebil nå!! Har bilen krok så kan du ha sykkelstativ på. Like upraktisk som på små biler, da det er vanskelig å komme til bagasjerommet.

Skrevet

Begynner å bli veeeldig spent på hva du definerer som kassebil nå!! Har bilen krok så kan du ha sykkelstativ på. Like upraktisk som på små biler, da det er vanskelig å komme til bagasjerommet.

Du trenger ikke krok for alle typer sykkelstativ, det finnes stativ som festes på bakluka, og ikke trenger å fjernes for å åpne luka.

En annen variant er oppå taket.

Men har man kassebil, er det mest naturlig å ha sykkelen _inni_ bilen... ;-)

AneM1365380603
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232724736' post='4073137]

Du trenger ikke krok for alle typer sykkelstativ, det finnes stativ som festes på bakluka, og ikke trenger å fjernes for å åpne luka.

''Men har man kassebil, er det mest naturlig å ha sykkelen _inni_ bilen... ;-)''

Ikke når man skal på ferie, for da er plassen inni bilen stappet med andre ting.

Skrevet

''Men har man kassebil, er det mest naturlig å ha sykkelen _inni_ bilen... ;-)''

Ikke når man skal på ferie, for da er plassen inni bilen stappet med andre ting.

Ferie er unntaket.

Thule har et låsbart sykkelstativ med vippefunksjon, mener jeg å huske. At det koster skjorta er en annen sak ;S

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232724736' post='4073137]

Ok, jeg kjenner ikke til de andre variantene sykkelstativer. Men jeg tenker at med en kassebil blir kanskje oppå taket vel høyt i enkelte situasjoner?

Vi har det jeg vil tro trådstarter kaller kassebil, og vi har syklene inni bilen.

Av en eller annen grunn ser jeg for meg flytting når jeg leser trådstarters innlegg, og da er kanskje bilen full.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...