Gå til innhold

Webmail - hvordan?

Gjest Uff, kan ikke dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har windows mail på jobben. Er syk, skulle lagt inn fraværsmelding.

Får høre at jeg kan gjøre dette hjemmenfra via webmail.

Hvordan?

Takk.

Gjest høstløv
Skrevet

Da må du kjenne domenenavnet til webmailen, e-mailadressen din og passordet ditt.

Skrevet

Da må du kjenne domenenavnet til webmailen, e-mailadressen din og passordet ditt.

Har e-post og passord, hva er domenenavn? Hvordan finner jeg det?

Takk

Gjest høstløv
Skrevet

Takk

Domenenavnet til firmaet du jobber i.

Skrevet

Takk

[email protected] er det gjerne. Dermed kan du gå inn på www.domenenavn.no og se om det står noen link til webmail der.

Skrevet

[email protected] er det gjerne. Dermed kan du gå inn på www.domenenavn.no og se om det står noen link til webmail der.

Dette var vanskelig. Når jeg tar [email protected] så kommer jeg til forsiden som jeg kommer når jeg tar www.arbeidsplassen.no

Finner ikke noe mere linker el. der...

Skrevet

Dette var vanskelig. Når jeg tar [email protected] så kommer jeg til forsiden som jeg kommer når jeg tar www.arbeidsplassen.no

Finner ikke noe mere linker el. der...

Når jeg leser jobbmail hjemme, så skriver jeg adressen som du har gjort, men wwww skal ikke være med.

Skrevet

Når jeg leser jobbmail hjemme, så skriver jeg adressen som du har gjort, men wwww skal ikke være med.

Håpløst dette. skriver [email protected] men havner igjen på første siden til arb. plassen min. :(

Aliza1365380759
Skrevet

Søk på google etter webmail *navn på arbeidsplassen din*, så finner du det sikkert! :-)

Skrevet

Håpløst dette. skriver [email protected] men havner igjen på første siden til arb. plassen min. :(

[email protected] - dette er en epostadresse, så da tolker vel nettleseren det som om du skal til index-sida til jobben din ettersom det er der du havner. Du kan ikke bruke en e-postadresse som en nettadresse. Etter all sansynlighet så *skal* du inn på startsida til jobben din, og oftest så er det en link der til webmail om arbeidsplassen har noe som støtter webmail. Mitt domene har webmail hos crm.biz selv om domenet heter noe helt annet, så det er ikke alltid det er logikk mellom domenenavn og webmail.

Det du må finne er en webadresse der du kan logge deg på ved hjelp av e-postadressen og passordet ditt.

Skrevet

Søk på google etter webmail *navn på arbeidsplassen din*, så finner du det sikkert! :-)

Nope :(

Skrevet

[email protected] - dette er en epostadresse, så da tolker vel nettleseren det som om du skal til index-sida til jobben din ettersom det er der du havner. Du kan ikke bruke en e-postadresse som en nettadresse. Etter all sansynlighet så *skal* du inn på startsida til jobben din, og oftest så er det en link der til webmail om arbeidsplassen har noe som støtter webmail. Mitt domene har webmail hos crm.biz selv om domenet heter noe helt annet, så det er ikke alltid det er logikk mellom domenenavn og webmail.

Det du må finne er en webadresse der du kan logge deg på ved hjelp av e-postadressen og passordet ditt.

Er ikke kar om å finne noen adresse der som kan vise til dette :( Det er bare linker til hit og linker til dit. Bruker søk men uten hell.

Vet de har muligheter for styring via web. Andre gjør det vet jeg. Men de svarer verken på mail eller tlf.

Gjest høstløv
Skrevet

Nope :(

prøv dette:

mail.arbeidsplassen.no

og så logge deg inn med e-mailadresse og passord.

Skrevet

Adressen jeg bruker når jeg skal på min webmail er

http://webmail.bedriftensnavn.com

du kan jo prøve http://webmail.bedriftensnavn.no

Endelig!!! .com var det.

Men hvilke passord er det den vil ha?

Bruker brukernavnet som jeg har for pc min og passordet som er for windows på arb. pc min. Men det tar den ikke. Ikke fulle navnet mitt heller, og ikke full e-post adresse.

Skrevet

prøv dette:

mail.arbeidsplassen.no

og så logge deg inn med e-mailadresse og passord.

"Jourunn" kom med korrekt svar.

Men hvilket passord spør den etter?

Prøver brukernavn, fullt navn, e-postadresse og passord = win.passordet mitt til jobben.

Men kommer ikke gjennom

Skrevet

Hmm.. Da vet jeg ærlig talt ikke.. Når jeg skal lese mail så går jeg til https://webmail.ntnu.no/ , og har mailadresse *brukernavn*@stud.ntnu.no

Takk. "Jorunn" hadde korrekt svar, jeg kom gjennom.

Men nå skjønner jeg ikke hvilket brukernavn og passord den ber om.

Har prøvd fullt navn, brukernavn til windows, full e-post adresse men nope.

Har brukt passord til windows på arb. pc. Nope

Skrevet

"Jourunn" kom med korrekt svar.

Men hvilket passord spør den etter?

Prøver brukernavn, fullt navn, e-postadresse og passord = win.passordet mitt til jobben.

Men kommer ikke gjennom

Prøv brukernavn og passord som du logger deg på PCen på jobben.

Aliza1365380759
Skrevet

Takk. "Jorunn" hadde korrekt svar, jeg kom gjennom.

Men nå skjønner jeg ikke hvilket brukernavn og passord den ber om.

Har prøvd fullt navn, brukernavn til windows, full e-post adresse men nope.

Har brukt passord til windows på arb. pc. Nope

Jobben din har ikke noe intern-nett eller noe sånt, hvor du har brukernavn og passord? For meg er det samme brukernavn og passord på mail som til intern-nettet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...