Gå til innhold

Lettkjente penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært flere ganger inne og gitt bud på nettauksjoner med Bakers bilder. Han har mange fine, ja.

Fineart har noen av trykkene hans på auksjon i morgen og på lørdag.

Skrevet

Det er ikke det bildet som kommer opp på lenken, men det som ligger under "variant" nede til høyre, under den første kirka.

Liker egentlig husbildene best jeg også, men ville ha et med litt størrelse, og da var utvalget begrensa.

Jeg blir i hvert fall inspirert av å se på de enkle strekene som funker fint hos meg. Tror nesten jeg skal finne fram produksjonsutstyret i morra. Så om du finner fram linjal og fargestifter, så kan vi sammenligne over helga!

''Liker egentlig husbildene best jeg også, men ville ha et med litt størrelse, og da var utvalget begrensa. ''

Sånn er det - man må ta hensyn til slike "ukunstneriske" ting som størrelsen, fargene osv;-) Sikkert til mange kunstneres gremmelse at man tar slike hensyn*he he*

''Jeg blir i hvert fall inspirert av å se på de enkle strekene som funker fint hos meg.''

Det enkle er ofte det beste, og n år noen kritiserer kunstnere for å ha laget noe som er "for enkelt" som "de kunne gjort like bra selv", så tenker jeg at da burde de jo prøve å gjøre det like bra selv, da;-) Det er ikke alltid så enkelt som folk tror.

Skrevet

''Liker egentlig husbildene best jeg også, men ville ha et med litt størrelse, og da var utvalget begrensa. ''

Sånn er det - man må ta hensyn til slike "ukunstneriske" ting som størrelsen, fargene osv;-) Sikkert til mange kunstneres gremmelse at man tar slike hensyn*he he*

''Jeg blir i hvert fall inspirert av å se på de enkle strekene som funker fint hos meg.''

Det enkle er ofte det beste, og n år noen kritiserer kunstnere for å ha laget noe som er "for enkelt" som "de kunne gjort like bra selv", så tenker jeg at da burde de jo prøve å gjøre det like bra selv, da;-) Det er ikke alltid så enkelt som folk tror.

''Det enkle er ofte det beste, og n år noen kritiserer kunstnere for å ha laget noe som er "for enkelt" som "de kunne gjort like bra selv", så tenker jeg at da burde de jo prøve å gjøre det like bra selv, da;-) Det er ikke alltid så enkelt som folk tror.''

Nei, det er jammen ikke enkelt. Men så lenge strekene mine selger bra, så holder det for meg! Det skal dog nevnes at de fleste forsøk på å kopiere andre har vært mindre vellykket. Det å la seg inspirere, derimot, er kun av det gode!

Skrevet

Fineart har noen av trykkene hans på auksjon i morgen og på lørdag.

Skal jammen ta meg en tur inn og se. Men i dag var det "game over" på brukskortet mitt. Sånn er det å unne seg litt festivalliv midt i hverdagen. Så jeg får se om min kjære har noen skjulte reserver til den slags bruk.

Skrevet

Skal jammen ta meg en tur inn og se. Men i dag var det "game over" på brukskortet mitt. Sånn er det å unne seg litt festivalliv midt i hverdagen. Så jeg får se om min kjære har noen skjulte reserver til den slags bruk.

Prioriteringer, sånn er det alltid. De er jo ikke verdt noe da, de trykkene. Det er så store opplag av hvert trykk, så det koker jo ned til der og da og om det er noe du ønsker å ha på veggen. Kanskje det er like bra å prioritere fun? Bilder som passer til salongen finner du neste måned også:)

Skrevet

...og jeg har nettopp blitt den lykkelige eier av dette:

http://www.gunnvottestad.no/lito01.html

Tipper det også kan inspirere dine kreative sider ;)

Og svigermor kjøpte dette til seg selv før jul:

http://www.gunnvottestad.no/lito13.html

Henger på hennes nye Ikea kjøkken. Utrolig nok hadde jeg kjempeflaks før jul og kom over et firkantet mosaik fat som tar opp fargene.... Det har fått hedersplassen på benken og vises frem til alle. :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Men ideen har du ikke fått - og se DET er forskjellen :)

Skrevet

Prioriteringer, sånn er det alltid. De er jo ikke verdt noe da, de trykkene. Det er så store opplag av hvert trykk, så det koker jo ned til der og da og om det er noe du ønsker å ha på veggen. Kanskje det er like bra å prioritere fun? Bilder som passer til salongen finner du neste måned også:)

''De er jo ikke verdt noe da, de trykkene. Det er så store opplag av hvert trykk, så det koker jo ned til der og da og om det er noe du ønsker å ha på veggen. ''

Sånn tenker vel de fleste - de vil ha noe de liker og som de synes passer med deres personlighet og deres stil. Det er av mindre betydning at det er eller vil kunne bli verdt de store summene.

Men jeg synes det for meg har en egen verdi at det er "ekte kunst", og ikke bare en billig poster fra Ikea. For eksempel det Jan Baker-bildet jeg la ut link til over her - det har jo en helt annen kvalitet enn postere, både mht papiret og selve trykket, i tillegg til at jeg liker motivet.

Men du: Når begynner det å bli "for mange" trykk i et opplag? Jeg trodde ikke 100-200 ble regnet som så ekstremt mye, men för all del, jag kan ta fel;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...