Gå til innhold

Mere kresen pus :)

Gjest Tør ikke si nicket nå nei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min vakre ni mnd. gamle panter er veldig glad i tørrför. Men fugtigför er det virkelig værre med.

Har prøvd alt, nydlelige varianter, hærlige biter, you name it.

Etter mye prøving, og like mye feiling så har jeg funnet et eneste slag som går ned på høykant....Gourmet tunfisk moussè.

Virker som at han ikke liker saus og ikke liker mat det lukter ordentlig kattemat av.

Men han går vel lei hvis jeg ikke varierer. Er det noen som kan tipse om forskellige varianter med moussè?

Han har ellers fått skinke, kalkunpølse og tunfisk i olje (blir blank i pelsen av det) men har gått lei.

Skjemmes fryktelig over å stelle sånn med panteren min, men jeg er dødsforelsket...han er bare en superskjønn humorist, med verdens hærligste personlighet. Og med kjærlighet og tid til alle i familien. *rødmer*

Skrevet

Dette skjønte jeg virkelig lite av. Hvorfor i alle verdens dager må pus på død og liv spise fugtigför?

Skrevet

Dette skjønte jeg virkelig lite av. Hvorfor i alle verdens dager må pus på død og liv spise fugtigför?

For 1. variasjon og 2 fordi han ikke er fornøyd med bare tørt :)

Skrevet

Hvis han ikke er fornøyd med bare tørrfor ville han vel spist det meste av våtforet?

Eksperter sier også at katter og andre dyr ikke er så avhengige av variasjon i matveien som vi er. Ute i naturen ville katten din sannsynligvis livnært seg på mus og fugl, fugl og mus og ett og annet egg fra et plyndret fuglerede kanskje.

Skrevet

OK, du skrev i hovedinnlegget at han er veldig glad i tørrfor..... Så hvorfor stresse med det.

Skrevet

Hvis han ikke er fornøyd med bare tørrfor ville han vel spist det meste av våtforet?

Eksperter sier også at katter og andre dyr ikke er så avhengige av variasjon i matveien som vi er. Ute i naturen ville katten din sannsynligvis livnært seg på mus og fugl, fugl og mus og ett og annet egg fra et plyndret fuglerede kanskje.

Han er rå på å ta både fugl og mus :) Men han ønsker mer en tørrför. Er jo ikke noe "jobb" å gi ham det også da :)

Skrevet

OK, du skrev i hovedinnlegget at han er veldig glad i tørrfor..... Så hvorfor stresse med det.

Han er svært glad i tørrför :) Men han gir uttrykk for at han ønsker variasjon innimellom. Og får han da noe annet mat i tillegg så blir han fornøyd.

Vi har bare ham (og en liten hund), så går jo ann å spandere to slag på ham da :)

kjerringskinn
Skrevet

Hvis du er forelsket i panteren din så vil du vel ha han så lenge som mulig og da er tørrfor beste måten å ordne det på. Du får flere varianter og tørrfor er absolutt det beste for tennene og fordøyelsen hans. Våtfor inneholder mye salt og det trenger han ikke. Særlig ikke om han er kastrert.

Om han er utekatt så skaffer han seg variasjon i kosten selv med mus og fugler.

Skrevet

Han er rå på å ta både fugl og mus :) Men han ønsker mer en tørrför. Er jo ikke noe "jobb" å gi ham det også da :)

Høres som du jobber veldig med å få ham til å stappe i seg det ene og det andre.... ;-)

Er han slank og spiser tørrfor, i tillegg til fugl, så er det ingen grunn til å gi mer. Du vil vel ikke at pantern din skal bli feit. ;-)

Skrevet

Hvis du er forelsket i panteren din så vil du vel ha han så lenge som mulig og da er tørrfor beste måten å ordne det på. Du får flere varianter og tørrfor er absolutt det beste for tennene og fordøyelsen hans. Våtfor inneholder mye salt og det trenger han ikke. Særlig ikke om han er kastrert.

Om han er utekatt så skaffer han seg variasjon i kosten selv med mus og fugler.

Han er kastrert :) Fanger masse fugl og mus. Men gir meg inntrykk av at han ønsker "noe annet" innimellom.

Får han da litt annet för så blir han fornøyd.

Mulig dette roer seg til våren og sommeren når det er mer mus og fugl, nå er det jo ikke så mye av det :)

Skrevet

Høres som du jobber veldig med å få ham til å stappe i seg det ene og det andre.... ;-)

Er han slank og spiser tørrfor, i tillegg til fugl, så er det ingen grunn til å gi mer. Du vil vel ikke at pantern din skal bli feit. ;-)

He he...jeg er nok i overkant forelsket og stolt av panteren min. Han er nemmelig helt rå :D

Men jeg jobber ikke iherdig. Men han kommer og spør meg om "noe annet" i ny og nè og da synes jeg jo at jeg bør kunne tilby noe annet enn tørrför som han jo hele tiden har tilgang på.

Får han en liten haug annet så blir han fornøyd.

Mulig dette roer seg til vår og sommer, nå er det jo lite fugl og mus å finne :)

kjerringskinn
Skrevet

Han er kastrert :) Fanger masse fugl og mus. Men gir meg inntrykk av at han ønsker "noe annet" innimellom.

Får han da litt annet för så blir han fornøyd.

Mulig dette roer seg til våren og sommeren når det er mer mus og fugl, nå er det jo ikke så mye av det :)

Kjøp en blokk med frossen sei. Tin den og la den trekke i 10 minutter. Avkjøl og pus blir garantert lykkelig.

Om du halvtiner frossenblokken så kan du dele den i to eller fire og legge resten i fryseren igjen til senere gourmetmåltid. Mine tre er ville etter sei.

Skrevet

Kjøp en blokk med frossen sei. Tin den og la den trekke i 10 minutter. Avkjøl og pus blir garantert lykkelig.

Om du halvtiner frossenblokken så kan du dele den i to eller fire og legge resten i fryseren igjen til senere gourmetmåltid. Mine tre er ville etter sei.

*noterer* Takk :)

Er jo litt moro å "skjemme dem bort" da :D

Gjest Æ e nordfra
Skrevet

Har du prøvd vesterålens fiskeboller???

Gjest katteeier
Skrevet

'' Men han går vel lei hvis jeg ikke varierer. ''

Nei, han gjør ikke det :)

Skrevet

Tror nok at det helst er vi mennesker som går matlei. Katter er fornøyd med å pise det samme dag ut og dag inn. Så har du funnet noe den liker, er det bare å fortsette med det....

Skrevet

'' Men han går vel lei hvis jeg ikke varierer. ''

Nei, han gjør ikke det :)

Da er nok min lømmel litt spesiell :) For han fikk kalkunpølse i små biter en periode til dette ikke ble rørt lenger, så fikk han tunfisk i olje i lange perioder til ikke det ble rørt særlig lenger.

Skinke i små biter går det fremdeles littegrann av.

Ikke noen krise altså, for som dere sier så får han nok i seg mer en nok av det han trenger. Han får også litt middagsrester fra oss innimellom.

Men jeg synes det er litt "sært" å finne på alt mulig av menneskemat når det nok finnes god kattemat så derfor er det litt ok å prøve å få tak i forskjellig slag av mousse :)

Skrevet

Tror nok at det helst er vi mennesker som går matlei. Katter er fornøyd med å pise det samme dag ut og dag inn. Så har du funnet noe den liker, er det bare å fortsette med det....

Da er nok min noget spesiell :)

Han gir som sakt uttrykk for å ha behov innimellom av mer enn tørrför. Fuktigför har han ikke villet røre noen gang.

Han fikk kalkunpølse i en periode til han ikke gadd spise det mer. Så fikk han tunfisk i olje til han gikk lei det. Så fikk han skinke og der går det ennå ned litt.

Synes det er "sært" å finne på "menneskemat" til ham hele tiden så derfor synes jeg det er greit å finne litt å bruke i katteavdelingen :D

Han får nok i seg mer enn nok av hva han trenger som dere sier, men når han nå først maser etter annen mat innimellom så synes jeg det er veldig greit å kunne legge til ham noe annet enn tørt de gangene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...