Gå til innhold

Jeg er en sadist

Anbefalte innlegg

Skrevet

sier sønnen min:-)

Er jeg det?

Saken er slik. Hele klassen skal vise frem noe i musikktimen neste uke. Enten spille på et instrument, synge en sang, danse eller (plankeoppgave) lese opp et dikt.

Han spilte barryton og tuba en gang i tiden, men den leverte han tilbake etter at han sluttet i korpset. Han ville lese et dikt, sa han.

Jeg har sagt at å lese et dikt er siste utvei. Han får heller spille blokkfløyte, så nå har jeg lært han Morgenstemning og søstra er i ferd med å lære han en et Mozart-stykke på blokkføyta som hun egentlig spiller på piano.

Nå har jeg tvunget gjennom dette og han har gitt seg, men mener altså at jeg er en sadist;o)

Det er da litt vel lettvint å bare lese opp et dikt i musikktimen? Ikke at blokkfløyte er så veldig mye bedre, men litt bedre vel?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

28

• frosken

16

• morsan

15

• Mary Poppins

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg støtter sønnen din.

Også blokkfløyte, da! Fy faen!

;)

Skrevet

Jeg minnes med skrekk og gru de oppvisningene.... :0(

Gjest firepile
Skrevet

Blokkfløyte er ren tortur (for de som må høre på).

AneM1365380603
Skrevet

Det viktigste er jo at han deltar med noe han selv ønsker :)

Skrevet

Jeg støtter sønnen din.

;)

Synes det er kult jeg:-)

Skrevet

Jeg er enig med deg. Sånn som jeg har forstått det, så er han en av disse gutta som må holdes litt i ørene dersom han ikke alltid skal velge letteste løsning. I musikktimene bør man fortrinnsvis fremføre noe som har med musikk å gjøre:-)

Skrevet

Jeg støtter sønnen din.

;)

I såfall vet jeg om en annen ung mann som jeg skal begynne å støtte i hans ønsker om å få velge letteste utvei.

Du er herved advart...*s*

Skrevet

Jeg er enig med deg. Sånn som jeg har forstått det, så er han en av disse gutta som må holdes litt i ørene dersom han ikke alltid skal velge letteste løsning. I musikktimene bør man fortrinnsvis fremføre noe som har med musikk å gjøre:-)

Jammen godt å se at noen støtter meg. Når det 3 stykker. Faren, søstra og deg;o)

mil1365380270
Skrevet

I går eller forrigårs vart du flink til å se at en i åttende klasse ikke ville ha noe sosialt liv om denne skulle følge en småunge hjem hver dag.

I dag tenker jeg at du burde vurdere hva en blokkfløyteopptreden gjør med din sønns sosiale liv. Mulig det passer bra i hans omgangskrets, men med min erfaring, fra min oppvekst, ville jeg tro det var sosialt selvmord i den alderen for en gutt.

Skrevet

Ikke hør på flyfly. Ingen legger mer energi enn henne i forsøkene på å forhindre at eldstemann alltid skal velge letteste løsning. Få henne til å beskrive hvordan lekselesing av og til foregår hjemme hos henne.

Skrevet

I går eller forrigårs vart du flink til å se at en i åttende klasse ikke ville ha noe sosialt liv om denne skulle følge en småunge hjem hver dag.

I dag tenker jeg at du burde vurdere hva en blokkfløyteopptreden gjør med din sønns sosiale liv. Mulig det passer bra i hans omgangskrets, men med min erfaring, fra min oppvekst, ville jeg tro det var sosialt selvmord i den alderen for en gutt.

Ha ha, jeg føler meg veldig trygg på at dette ikke ødelegger hans sosiale liv;o)

Skrevet

Tror ikke det er noe verre enn andre eksempler på hva som blir fremført i slike musikktimer er. Husker ganske tydelig intens øving fra en 13 åring som skulle fremføre en Cat Stevens låt i fjor, og som verken kunne spille noe særlig gitar eller hadde (mye) sangstemme. Det ble aldri helt rent, men jammen fikk hun 5!

Skrevet

I såfall vet jeg om en annen ung mann som jeg skal begynne å støtte i hans ønsker om å få velge letteste utvei.

Du er herved advart...*s*

Dikt trenger ikke være letteste utvei. Han kan lese Terje Vigen!

Skrevet

Ikke hør på flyfly. Ingen legger mer energi enn henne i forsøkene på å forhindre at eldstemann alltid skal velge letteste løsning. Få henne til å beskrive hvordan lekselesing av og til foregår hjemme hos henne.

Nei jeg har ikke tenkt å gi meg, men litt morro og høre hvordan andre ser på saken:-)

Skrevet

Kult??? Du er faen meg stein hakke gal. Blokkfløyte er ikke kult.

Skrevet

''fra min oppvekst, ville jeg tro det var sosialt selvmord i den alderen for en gutt.

''

Amen. Og ikke bare for en gutt.

mil1365380270
Skrevet

Tror ikke det er noe verre enn andre eksempler på hva som blir fremført i slike musikktimer er. Husker ganske tydelig intens øving fra en 13 åring som skulle fremføre en Cat Stevens låt i fjor, og som verken kunne spille noe særlig gitar eller hadde (mye) sangstemme. Det ble aldri helt rent, men jammen fikk hun 5!

Tenkte ikke på hvor ille blokkfløyte kan høres, men at det er veldig jentete, og at alle gutta kommer til å skjønne at moren har tvunget ham.

Skrevet

Joda, jeg har fått helt dilla selv jeg nå:-) Nå kan jeg alle julesangene snart:-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Iallefall ikke for de som skal høre på.

Husker mange sure grusomme stykker som ble fremført på skolen. Fysj..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...