Gå til innhold

Jeg er en sadist

Anbefalte innlegg

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

28

• frosken

16

• morsan

15

• Mary Poppins

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva om han synger en sang, da? Denne får garantert læreren til å sette kaffen i halsen! ;-)

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd her? Lyden er borte.

Men hvis du hadde hørt stemme-skifte stemmen hans, hadde du forstått at han ikke kan synge en sang. Han vil det ikke selv heller:-)

Skrevet

Eg er litt usikker på om du er en skikkelig saddist.

Men om du _tvinger_ han til å spille blokkfløyte fremfor å _deklamere_ dikt, så er du nok ganske sadistisk, det vil eg si! :-)

Det er ingen med fornuften i behold som spiller blokkfløyte frivillig!

Eg synes du skal la han _deklamere_ ett dikt, kanskje bor det en liten poet i gutten?

Jeg elsket å spille blokkfløyte da jeg gikk på barneskolen! Helt sant! Det var noe av det morsomste jeg visste og når jeg i tillegg er så og si tonedøv (helt sant, det også!) så begynner det å ane meg at det må ha vært en lidelse for omgivelsene mine...

Skrevet

De er begge laget av plastmateriale, ja. Men sønnens er av et "tyngre" plastmateriale av samme type som de lager begynner-klarinetter. Den er av merket Angel.

Begge er jo billige blokkfløyter, men klangen på den nyeste er betydelig forbedret.

Jeg nekter å tro at klangen på den hersens fløyta har så veldig mye å si på dette nivået. Sorry. :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd her? Lyden er borte.

Men hvis du hadde hørt stemme-skifte stemmen hans, hadde du forstått at han ikke kan synge en sang. Han vil det ikke selv heller:-)

Lyden var lav, du må skru på på max.

Skrevet

''Det er stor forskjell på den blokkfløyten barna mine spiller på og den jeg selv spilte på som barn.

''

Jaha? De er vel begge laga av plastikk og antagelig også av merket Suzuki, vil jeg tro?

- Blander meg inn i blokkfløytetråden....

Her hos oss begynner de med blokkfløyte i begynnelsen av fjerde klasse. Den dagen de hadde fått fløyta på skolen, var det "vakker" spilling fra 90 fjerdeklassinger på vei hjem fra skolen :-D

Gutten min har øvd litt, og det går egentlig ganske så greit, selv om jeg foretrekker at han spiller piano.

Men jeg ble SKIKKELIG imponert da jeg hørte om opplegget for blokkfløytespillingen: De bruker mye playback, og deler gruppa i ulike grupper, etter nivå. De som lærer lettest får litt mer avanserte melodier enn de som synes det er vanskelig, de enkleste bruker kanskje bare 2-3 toner - men sammen med playbacken høres det ut som et flott orkester! Læreren var kjempeimponert, og det var første gangen hun hadde prøvd ut dette :-)

Skrevet

Eg er litt usikker på om du er en skikkelig saddist.

Men om du _tvinger_ han til å spille blokkfløyte fremfor å _deklamere_ dikt, så er du nok ganske sadistisk, det vil eg si! :-)

Det er ingen med fornuften i behold som spiller blokkfløyte frivillig!

Eg synes du skal la han _deklamere_ ett dikt, kanskje bor det en liten poet i gutten?

Jeg overdrev litt selvsagt da jeg sa at jeg tvang han. Men jeg har argumntert sterkt for å gjøre det ja og fikk etterhvert god hjelp av både faren og spesielt søstra som sier at blokkfløyte er bedre enn ingeting.

Jeg stoler veldig på søstra, kjønner du:-)

Skrevet

Jeg nekter å tro at klangen på den hersens fløyta har så veldig mye å si på dette nivået. Sorry. :)

Tro i vei. Jeg så heller ikke frem til å høre 40 4-klassinger spille blokkfløyte-kor, men ble positivt overrasket.

Skrevet

Jeg overdrev litt selvsagt da jeg sa at jeg tvang han. Men jeg har argumntert sterkt for å gjøre det ja og fikk etterhvert god hjelp av både faren og spesielt søstra som sier at blokkfløyte er bedre enn ingeting.

Jeg stoler veldig på søstra, kjønner du:-)

Skjønner du, skal det stå.

Skrevet

Her hos oss begynner de med blokkfløyte i begynnelsen av fjerde klasse. Den dagen de hadde fått fløyta på skolen, var det "vakker" spilling fra 90 fjerdeklassinger på vei hjem fra skolen :-D

Gutten min har øvd litt, og det går egentlig ganske så greit, selv om jeg foretrekker at han spiller piano.

Men jeg ble SKIKKELIG imponert da jeg hørte om opplegget for blokkfløytespillingen: De bruker mye playback, og deler gruppa i ulike grupper, etter nivå. De som lærer lettest får litt mer avanserte melodier enn de som synes det er vanskelig, de enkleste bruker kanskje bare 2-3 toner - men sammen med playbacken høres det ut som et flott orkester! Læreren var kjempeimponert, og det var første gangen hun hadde prøvd ut dette :-)

Kult :-)

Det er ikke så lett å se for seg at skoler har økonomi til å tilby spilling av andre instrumenter for hele klassen; og for noen unger gir dette en mulighet til å komme i gang med å spille selv noe de kanskje ellers ikke ville fått mulighet til.

Skrevet

Tro i vei. Jeg så heller ikke frem til å høre 40 4-klassinger spille blokkfløyte-kor, men ble positivt overrasket.

Da vi skulle høre alle 3. eller var det 4. klassingene spille, hjalp det _veldig_ at de hadde øvd inn sanger der det var spilt inn orkester-komp på CD! :-D

Gjest herminegrang
Skrevet

Nei, det vil jeg ikke. Det har mye og si hvordan barna er ser du. Jeg har 3 barn og alle er forskjellige.

Den eldste har jeg aldri hatt noen som helst kontroll over fordi jeg trenger det ikke. Jeg slapper helt av.

Denne karen her må sparkes i gang innimellom hvis han skal få gjort noe som helst. Slike er det bare.

Den yngste ser ut til og bli nærmere den første, men kanskje ikke fullt så selvstendig. Litt tidlig å si enda.

så du mener at alle dine barn må oppføre seg på samme måte, og like samme ting? alle er forskjellige. kanskje dette barnet merker at du vil det, og har bestemt seg for å trosse deg, og ta den lettvinte veien fram?barn er ikke dumme, de skjønner mer enn vi tror.

men jeg regner med at siden du skriver innlegg om denne tingen, så er det for å lage debatt. du trodde vel ikke at alle var enig med deg? eller er det fordi du vil lette din samvittighet, kanskje?

Skrevet

Kult :-)

Det er ikke så lett å se for seg at skoler har økonomi til å tilby spilling av andre instrumenter for hele klassen; og for noen unger gir dette en mulighet til å komme i gang med å spille selv noe de kanskje ellers ikke ville fått mulighet til.

Jeg er enig i den tanken, men mener hensynet til den stakkars musikklæreren og vedkommendes ører bør gå foran.

Skrevet

Fint å høre. Han her skal spille Mozart da. Det låter ikke imponernede foreløbig, men heller ikke skjærende stygt.

Søstra kan dette og tok den på blokkfløyte på første forsøk uten å ha prøvd før. Hun er en flink læremester:-)

Skrevet

Jeg er enig i den tanken, men mener hensynet til den stakkars musikklæreren og vedkommendes ører bør gå foran.

Tror kanskje at dersom man skal være musikklærer i skolen, så er det meningen at det er barnas behov og ikke lærerens som skal ivaretas.

Skrevet

Tror kanskje at dersom man skal være musikklærer i skolen, så er det meningen at det er barnas behov og ikke lærerens som skal ivaretas.

Og dette er nok et argument til hvorfor jeg skal holde meg unna småskolen...

Skrevet

Og dette er nok et argument til hvorfor jeg skal holde meg unna småskolen...

De har som kjent musikk i ungdomsskolen også, så musikklærere vil der måtte høre på elevfremføringer også på blokkfløyte.

Skrevet

så du mener at alle dine barn må oppføre seg på samme måte, og like samme ting? alle er forskjellige. kanskje dette barnet merker at du vil det, og har bestemt seg for å trosse deg, og ta den lettvinte veien fram?barn er ikke dumme, de skjønner mer enn vi tror.

men jeg regner med at siden du skriver innlegg om denne tingen, så er det for å lage debatt. du trodde vel ikke at alle var enig med deg? eller er det fordi du vil lette din samvittighet, kanskje?

Kan du ikke bare signere med ditt eget nick? Det er ikke farlig å være uenig med noen her altså.

Jeg mener at ungene mine skal få være forskjellige, men jeg mener at unger skal prøve å yte sitt beste, ihvertfall av og til og ikke alltid velge letteste utvei.

Jeg kan aldri sammenligne ungene mine å tro at de noen gang skal bli like. Selvfølgelig forventer jeg ikke det.

Skrevet

Jeg elsket å spille blokkfløyte da jeg gikk på barneskolen! Helt sant! Det var noe av det morsomste jeg visste og når jeg i tillegg er så og si tonedøv (helt sant, det også!) så begynner det å ane meg at det må ha vært en lidelse for omgivelsene mine...

Du elsket å spille blokkfløyte _fordi_ du var tonedøv antakelig, så det teller ikkje...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...