Gå til innhold

Jeg er en sadist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du elsket å spille blokkfløyte _fordi_ du var tonedøv antakelig, så det teller ikkje...:)

Jeg synes også det var morsomt på barneskolen og jeg er ikke tonedøv og jeg hører at bokkfløyte ikke akkurat er det vakreste instrumentet som finnes:-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

28

• frosken

16

• morsan

15

• Mary Poppins

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg overdrev litt selvsagt da jeg sa at jeg tvang han. Men jeg har argumntert sterkt for å gjøre det ja og fikk etterhvert god hjelp av både faren og spesielt søstra som sier at blokkfløyte er bedre enn ingeting.

Jeg stoler veldig på søstra, kjønner du:-)

''...søstra som sier at blokkfløyte er bedre enn ingeting.''

Der må eg si meg sterk uenig med søstra!

La han lese ett dikt av Rolf Jacobsen, og la han øve på fremføringen hjemme, det er mitt tips. :-)

Skrevet

De har som kjent musikk i ungdomsskolen også, så musikklærere vil der måtte høre på elevfremføringer også på blokkfløyte.

Ikke nødvendigvis på blokkfløyte, nei. :)

Skrevet

Hallo!!! Hvordan tror du det hadde gått med han om jeg skulle høre på han hver gang han hadde sterke motforestillinger mot noe?

Dessuten er ikke motforestillingene like sterke lenger nå etter at han slapp bomben i går, men jeg er nå fremdeles en sadist da;o)

Det får ikke hjelpe.

''Hallo!!! Hvordan tror du det hadde gått med han om jeg skulle høre på han hver gang han hadde sterke motforestillinger mot noe?''

Det tror jeg hadde gått veldig fint.

Men det er klart det er ganger da det er nødvendig å skjære igjennom. Ikke alltid de vet sitt eget beste.

Men jeg synes ikke dette er en av de gangene. Men det er nå min mening.

Du er vel neppe noen sadist av den grunn.

Skrevet

Eg er litt usikker på om du er en skikkelig saddist.

Men om du _tvinger_ han til å spille blokkfløyte fremfor å _deklamere_ dikt, så er du nok ganske sadistisk, det vil eg si! :-)

Det er ingen med fornuften i behold som spiller blokkfløyte frivillig!

Eg synes du skal la han _deklamere_ ett dikt, kanskje bor det en liten poet i gutten?

Det bor _ikke_ en liten poet i gutten ;-)

Skrevet

Lyden var lav, du må skru på på max.

Nei, det fungerer ikke i det hele tatt her.

Skrevet

Nei, det fungerer ikke i det hele tatt her.

Synd, for det er en veldig morsom sang!

tzatziki1365380058
Skrevet

For det første synes jeg du undervurderer diktlesing, hvis du synes det er lettvint og "planke" - både du og din sønn har misforstått akkurat det, tydeligvis. Og hvorfor i allverden skulle han ikke måtte gjøre sitt beste i diktlesingen når du er så opptatt av det ellers - hadde du gjort det, hadde det slett ikke blitt noen lett oppgave for ham, heller tvert i mot. Antagelig ville han synes du var enda mer sadist enn han synes nå :)

Og ja - litt sadist, synes jeg du er.

Bortsett fra det: Dette er en av de morsomste trådene jeg har lest på lenge - spesielt blokkfløyteseansen/beskrivelsene nedenfor var sørdeles fornøyelige :)

Skrevet

Det bor _ikke_ en liten poet i gutten ;-)

Det var dumt, Norge trenger flere lyrikere! :)

Skrevet

Jeg for min del forstår ikke at foreldre (og resten av familien!?) engasjerer seg i så stor grad i noe slikt... det må da være opp til gutten selv hva han vil gjøre i en slik sammenheng.

Jeg sier min mening i slike tilfeller (hvis jeg har en sterk mening), men resten er opp til barnet å finne ut av.

Skrevet

Hva om han synger en sang, da? Denne får garantert læreren til å sette kaffen i halsen! ;-)

Nå har jeg fått lyd igjen. Kjempemorsom sang og jeg har hørt den før. Eldstejenta har vist meg den:-)

Skrevet

Nå har jeg fått lyd igjen. Kjempemorsom sang og jeg har hørt den før. Eldstejenta har vist meg den:-)

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...