Gå til innhold

Svinkjeft av tenåringen

Anbefalte innlegg

Gjest influensavaksine
Skrevet

Mens vi er inne på temaet sadistiske mødre...

Jeg fikk svinkjeft fordi jeg ikke hadde rast avgårde og skaffet medisin første dagen med influenasa. For nå får tenåringen fravær på skolen, og har masse innleveringer akkurat nå, så har ikke tid til å være syk.

Vel jeg anta ikke første dagen at det var håp om å stoppe den, ikke at det var influensa heller. Men generelt mener jeg at immunforsvaret har godt av å bryne seg litt av og til.

Hva mener du, bør man influensavaksinere barna sine?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• tzatziki1365380058

6

• jubalong70

4

• mil1365380270

3

Gjest influensavaksine etter at en har blitt syk?
Skrevet

Trodde en brukte vaksiner for å forebygge sykdom, ikke behandle??

Skrevet

''Men generelt mener jeg at immunforsvaret har godt av å bryne seg litt av og til.''

Er ikke enig i dette på generelt plan, men uansett er det vel for sent å vaksinere seg mot influensa når den er i ferd med å bryte ut?

Skrevet

Jeg kjenner ikke til de offentlige retningslinjene, men jeg ville ikke vaksinert barn og ungdom mot influensa (unntatt selvfølgelig dersom de bor sammen med et familiemedlem som ikke har helse til å tåle influensa).

mil1365380270
Skrevet

Aldri falt meg inn at man skal gi influensavaksine til andre enn de som trenger det. Og de som etter min mening trenger det, er syke, gamle og svake, og de som f.eks. har aleneansvar for andre. Å vaksinere en tenåring var en ny tanke... Er det vanlig å gjøre sånt da?

mil1365380270
Skrevet

''Men generelt mener jeg at immunforsvaret har godt av å bryne seg litt av og til.''

Er ikke enig i dette på generelt plan, men uansett er det vel for sent å vaksinere seg mot influensa når den er i ferd med å bryte ut?

Du trenger noen dager, men ikke så mange, tror jeg.

Gjest influensavaksine
Skrevet

De sa på TV at hvis man tok Tamiflu e.l første dagen, kunne man forkorte sykdommen, men vet ikke om det også gjelder vaksine.

Men spørsmålet er jo man skal gjøre noe eller bare lå det gå sin gang.

Skrevet

Ikke hvis de ikke har svekket immunforsvar eller alvorlige sykdommer. Jeg ville gjort som deg. Jeg tror også at immunforsvaret har godt av å få brynt seg. Jeg løper heller ikke og krever antibiotika for alle slags filleting.

Gjest Influensavaksine
Skrevet

Jeg kjenner ikke til de offentlige retningslinjene, men jeg ville ikke vaksinert barn og ungdom mot influensa (unntatt selvfølgelig dersom de bor sammen med et familiemedlem som ikke har helse til å tåle influensa).

Ja samme tenkte jeg.

Skrevet

De sa på TV at hvis man tok Tamiflu e.l første dagen, kunne man forkorte sykdommen, men vet ikke om det også gjelder vaksine.

Men spørsmålet er jo man skal gjøre noe eller bare lå det gå sin gang.

Tamiflu er vel noe annet enn den som kalles vaksine, og som man tar god tid i forveien?

mil1365380270
Skrevet

Sen i avtrekkeren, jeg nå. Skjønte ikke hva du mente. Forsto det som om influensasesongen hadde startet, ikke at ungen var syk. Sikkert ikke noe triks å tilføre vaksine om man er syk, nei.

Skrevet

Vi spurte kardiologen ("hjertelegen") til vårt hjertebarn om vi burde få ham vaksinert mot influensa en gang og hun mente at det slett ikke var nødvendig. Så hos oss er ingen vaksinert såvidt jeg vet (hva far og stemor gjør vet jeg jo egentlig ikke).

Skrevet

Sen i avtrekkeren, jeg nå. Skjønte ikke hva du mente. Forsto det som om influensasesongen hadde startet, ikke at ungen var syk. Sikkert ikke noe triks å tilføre vaksine om man er syk, nei.

;-)

Men hun nevner Tamiflu, som vel er noget annerledes, men det kan jeg intet om.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har aldri tenkt tanken på influensavaksine for meg og mine.

Gjest annlovinda
Skrevet

;-)

Men hun nevner Tamiflu, som vel er noget annerledes, men det kan jeg intet om.

Tamiflu er en medisin som forkorter og gjør influensaen mye mildere og kortvarig, men kun om du starter med en gang du får influensaen

Skrevet

Tamiflu er en medisin som forkorter og gjør influensaen mye mildere og kortvarig, men kun om du starter med en gang du får influensaen

Ja, det var omtrent det jeg mente å huske fra den gangen da fugleinfluensafrykten raste som verst, og mange hamstret Tamiflu...;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Hadde alle friske og unge mennesker skulle vaksinert seg hadde det vel ikke vært nok vaksine til alle de som virkelig behøver det.

Jeg har aldri tenkt på å vaksinere hverken barna mine eller meg selv.

Skrevet

Noe sånt har vi aldri vaksinert oss mot. Så lenge vi er friske ellers og ikke er plaget med noe så en influensa er farlig for oss, så gjør vi ikke det.

Vi er ikke laget av porselen.

Gjest influensavaksine
Skrevet

Tamiflu er vel noe annet enn den som kalles vaksine, og som man tar god tid i forveien?

Tro meg jeg fikk noen svinkjeft for at ingen av delene var tatt i bruk, eller tenkt på ;)

Skrevet

Jeg har vært inne på tanken når det gjelder den mellomste som har immunsvikt, men jeg ville forsøke uten og det ser ut til at han har blitt veldig motstandsdyktig mot infeksjoner etter at han startet med medisiner for noen år siden. Derfor har jeg slått det fra meg.

Jeg tar den selv fordi jeg får den på jobben hvert år. Er veldig glad for det nå, da jeg hadde en runde med lungebetennelse i høst og hadde ikke orket en runde til nå.

Dessverre ser du ut som minstejenta blir syk nå. Jeg vet ikke enda om det er influensa, men hun våknet med frkjølelse i dag og nå i kveld fikk hun feber før hun la seg. Kanskje det ble for mye blokkføytespilling for henne:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...