Gå til innhold

Hvorfor får ikke jeg influensa eller omgangssyke

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Det syns jeg høres merkelig ut, og stikk i strid med alt jeg har hørt tideligere. Men jeg betviler deg ikke, men da har jeg blitt vranglært tideligere.

Uansett tror jeg det er mange mennesker som tro de har influensa bare de snørrer, for å si det slik. Og det samme med migrene.

Tror ikke det er så mange som vet det, og jeg hadde heller ikke hørt om det tidligere. Men jeg syntes jo det var rart å få slike typiske influensasymptomer helt utenfor sesong. Jeg trakk konklusjonen selv at det var et virus av noe slag - det må det jo ha vært, men det at de sannsynligvis var en type influensavirus hadde jeg ikke i tankene før legen min sa det, og den andre legen bekrefter det.

Men - jeg vet ikke jeg. Er influensavirus en spesiell type virus, eller kjennetegnes det ved symptomene viruset lager? Dersom det siste er tilfellet, har jeg udiskutabelt hatt influensa utenom sesong, men dersom det første stemmer, kan det jo ha vært hva som helst. Har aldri gått til legen når jeg har hatt disse virusene.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

5

• tonie

4

• tzatziki1365380058

4

• waxo

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror ikke det er så mange som vet det, og jeg hadde heller ikke hørt om det tidligere. Men jeg syntes jo det var rart å få slike typiske influensasymptomer helt utenfor sesong. Jeg trakk konklusjonen selv at det var et virus av noe slag - det må det jo ha vært, men det at de sannsynligvis var en type influensavirus hadde jeg ikke i tankene før legen min sa det, og den andre legen bekrefter det.

Men - jeg vet ikke jeg. Er influensavirus en spesiell type virus, eller kjennetegnes det ved symptomene viruset lager? Dersom det siste er tilfellet, har jeg udiskutabelt hatt influensa utenom sesong, men dersom det første stemmer, kan det jo ha vært hva som helst. Har aldri gått til legen når jeg har hatt disse virusene.

Influensa har man bare om man er smittet av influensaviruset type A eller type B, men ikke at det sier meg noe.

Er det ikke spor av influensatype viruset, er det bare en annet virus. Men ikke vet jeg. Trodde influensa bare oppsto i epedemier, men som sagt jeg kan ha tatt feil.

Virussykdommer florer jo hele typen, men dog ikke av samme virus som influensa. Men dette kan jeg virkelig ikke noe om, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg uttaler meg ;-)

Skrevet

Sant at man kan få influensa hele året, også utenom sesongen. Men det er fryktelig mange som roper influensa, mens det egentlig bare er en forkjølelse....

Gjest best wishes
Skrevet

Samme her. Jeg er bank i bordet så og si aldri syk. Tror jeg hadde influensa en gang da jeg var rundt 8 år. Omgangssyke har jeg også hatt en gang for maange år siden. Ellers kan jeg ikke huske sist jeg hadde feber.

Og ps... jeg spiser ikke engang grønnsaker ;) Men spiser myye kjøtt og kylling.

Det samme her., spiser nesten ikke grønnsaker, men mye kylling og fisk.

Skrevet

Jeg mener å ha lest at omgangssyke ikke biter på de med en bestemt blodtype. Var det 0, tro? Influensa trodde jeg var uunngåelig. Du har nok bare hatt usannsynlig flaks:)

Har lest det samme. Og det viste seg vel å stemme i de fleste tilfeller. De merket dette pesielt godt blant helsepersonell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...