Gå til innhold

hodesus/øresus

Anbefalte innlegg

Gjest tinnsus
Skrevet

jeg har konstant sus i hodet.....noen mener det kan være tinnitus. det kom plutselig en dag(må sies at jeg brukte 10-15 timer pr dag på å lese på skolestoff) hadde opphold på 3 uker(ferie) men høyfrekvente lyden gav seg ikke.

er dette noe som vil gå over av seg selv, eller noe jeg må leve med? (er ikke 30 år engang...trodde tinnitus var noe som kom når man ble eldre)

har også merket de gangene jeg drikker at hodesuset blir værre....den høyfrekvente lyden øker....er det normalt?

Skrevet

Min niese som er 22 år har hatt tinnitus i mange år, så det er ikke noe som kun rammer eldre.

Skrevet

Synes du skal få det sjekket. Som den andre sier er ikke dette noe som rammer kun de eldre.

Skrevet

Kan aldri tenke meg at det skulle være noen sammenheng med lekselesing og tinnitus, om det ikkje var lydbok på full guffe da?

Eg har hatt tinnitus i sikkert 20 år, så for meg er nok "toget godt" med tanke på å bli kvitt det, årsakene til at eg fikk det var nok en kombinasjon mellom veldig mye støy på arbeidsplassen, høy musikk på stereoanlegget, samt øving med band 12 timer i uka på rundt 115 Db.

Så vidt meg bekjent så er det kun (?) høy lyd (over lang tid) som kan medføre tinnitus.

Gjest 48-åring
Skrevet

Kan aldri tenke meg at det skulle være noen sammenheng med lekselesing og tinnitus, om det ikkje var lydbok på full guffe da?

Eg har hatt tinnitus i sikkert 20 år, så for meg er nok "toget godt" med tanke på å bli kvitt det, årsakene til at eg fikk det var nok en kombinasjon mellom veldig mye støy på arbeidsplassen, høy musikk på stereoanlegget, samt øving med band 12 timer i uka på rundt 115 Db.

Så vidt meg bekjent så er det kun (?) høy lyd (over lang tid) som kan medføre tinnitus.

Det stemmer ikke, at man kun kan få tinnitus pga høy lyd over tid. Jeg har aldri utsatt meg for høy lyd over tid, har alltid vært var på støy, går aldri på høylydte konserter osv.

Likevel har jeg fått tinnitus, i en alder av 48 år. Heldigvis er det bare innimellom, og siden jeg har lært at eneste utvei er å ignorere det og tenke på andre ting (finns visst ingen måte å helbrede det på) så er det det jeg gjør.

Skrevet

Det stemmer ikke, at man kun kan få tinnitus pga høy lyd over tid. Jeg har aldri utsatt meg for høy lyd over tid, har alltid vært var på støy, går aldri på høylydte konserter osv.

Likevel har jeg fått tinnitus, i en alder av 48 år. Heldigvis er det bare innimellom, og siden jeg har lært at eneste utvei er å ignorere det og tenke på andre ting (finns visst ingen måte å helbrede det på) så er det det jeg gjør.

Eg var usikker, derfor tok eg også forebehold.

''Så vidt meg bekjent så er det kun (?) høy lyd (over lang tid) som kan medføre tinnitus.''

Kjenner du årsaken(e) til at du fikk det da?

Gjest 48-åring
Skrevet

Eg var usikker, derfor tok eg også forebehold.

''Så vidt meg bekjent så er det kun (?) høy lyd (over lang tid) som kan medføre tinnitus.''

Kjenner du årsaken(e) til at du fikk det da?

Dessverre, det aner jeg ikke. Har ikke hatt anledning til å snakket med doktoren om det engang (jeg er der ikke så ofte).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...