Gå til innhold

Hvordan miste alkoholbevilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg drit lei av at butikken vår selger øl etter "tidsfristen", til mindreårige og til tydelig berusede personer. Hvor tar jeg kontakt så dette kan bli kontrollert sporadisk?

Skrevet

Da skriver du et brev til "helse og sosialutvalget" i din kommune, gjerne med kopi til lennsmannskontoret.

De der tidsfristene synes eg ikkje noe om, men at de selger alkohol til mindreårige og tydelig berusa personer skal ikkje skje.

Gjest kommuneansatt
Skrevet

Det er kommunen som har med dette å gjøre. Bare send brevet til kommunen. Eller ring de og gi de et tips istedenfor.

Skrevet

Da skriver du et brev til "helse og sosialutvalget" i din kommune, gjerne med kopi til lennsmannskontoret.

De der tidsfristene synes eg ikkje noe om, men at de selger alkohol til mindreårige og tydelig berusa personer skal ikkje skje.

Aldri skjønt helt greia med klokkeslett jeg heller, men rett skal være rett.

Datteren min har en barnehagevenninne hvor moren har alkoholproblemer. Jeg vet at datteren er hos faren sin nå, men når hun kom subbende veldig tydelig beruset inn butikken kl. 9 i dag og fortalte at hun hadde festet i hele natt og fikk kjøpt 12 halvlitere øl, så løp jeg bare gråtende hjem. Helt tragisk.

Skrevet

Aldri skjønt helt greia med klokkeslett jeg heller, men rett skal være rett.

Datteren min har en barnehagevenninne hvor moren har alkoholproblemer. Jeg vet at datteren er hos faren sin nå, men når hun kom subbende veldig tydelig beruset inn butikken kl. 9 i dag og fortalte at hun hadde festet i hele natt og fikk kjøpt 12 halvlitere øl, så løp jeg bare gråtende hjem. Helt tragisk.

Det er tragisk ja.

Kanskje du kan sende en "anonym" bekymringsmelding til Barnevernet, eller ringe far til jenta og fortelle litt om "ståa"?

Med det kan du kanskje bidra til at mora får hjelp, og at jenta får en trygg oppvekst?

Skrevet

Det er tragisk ja.

Kanskje du kan sende en "anonym" bekymringsmelding til Barnevernet, eller ringe far til jenta og fortelle litt om "ståa"?

Med det kan du kanskje bidra til at mora får hjelp, og at jenta får en trygg oppvekst?

Jeg vet at de er ganske tungt inne allerede, følger opp og det er av den grunn at jenta er flyttet til faren :-(

Skrevet

Jeg vet at de er ganske tungt inne allerede, følger opp og det er av den grunn at jenta er flyttet til faren :-(

Så jenta har flytta permannet til faren?

Det er helt sikkert det beste, men mora bør også få hjelp slik at ho mer og mer kan komme inn igjen i dattera sitt liv.

Men der kommer sikkert NAV inn i bildet, så da skjer det sikkert ikkje noe særlig.

Dessuten kan ho ikkje legges inn til avrusning mot sin vilje, og _den_ bestemmelsen burde settes tilside når det går ut over uskyldige og sårbare barn, det er mitt syn.

Skrevet

Så jenta har flytta permannet til faren?

Det er helt sikkert det beste, men mora bør også få hjelp slik at ho mer og mer kan komme inn igjen i dattera sitt liv.

Men der kommer sikkert NAV inn i bildet, så da skjer det sikkert ikkje noe særlig.

Dessuten kan ho ikkje legges inn til avrusning mot sin vilje, og _den_ bestemmelsen burde settes tilside når det går ut over uskyldige og sårbare barn, det er mitt syn.

Vet ikke helt hvordan ordningen er, men det er ikke mye hun er hos mor. Og jeg lurer på om far er med når hun er der. Det er Barnevernet som hjelper denne stakkars familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...