Elis31 Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Kommer sikkert ikke til med en vattpinne en gang. Smykke er i sølv, med noen stener på. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Bruk en avlagt tannbørste. ''Bruk en avlagt tannbørste.'' Æsj. Det koster da virkelig ikke mange kronene for en ny som man kan ha til dette formålet. Gamle tannbørster hører hjemme i søpla. 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 ''Bruk en avlagt tannbørste.'' Æsj. Det koster da virkelig ikke mange kronene for en ny som man kan ha til dette formålet. Gamle tannbørster hører hjemme i søpla. Helt enig med deg - en godt brukt tannbørste er vel en smule bakteriebefengt, så jeg ville nok ikke ha brukt den til å rense smykker med:-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 ''Bruk en avlagt tannbørste.'' Æsj. Det koster da virkelig ikke mange kronene for en ny som man kan ha til dette formålet. Gamle tannbørster hører hjemme i søpla. Det går jo an å koke den først, davel, En gammel tannbørste, spriker ofte med børstene og gjør at det blir lettere å komme inn i kriker og kroker. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Helt enig med deg - en godt brukt tannbørste er vel en smule bakteriebefengt, så jeg ville nok ikke ha brukt den til å rense smykker med:-) Kok den først, da vel, det sier da seg selv, en brukt tannbørste spriker med børstene og gjør det lettere å komme inn i kriker og kroker. 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Helt enig med deg - en godt brukt tannbørste er vel en smule bakteriebefengt, så jeg ville nok ikke ha brukt den til å rense smykker med:-) Men like før du kaster tannbørsta i søpla, har du jo pusset med den en siste gang, så hvis du på f eks mandag pusset tennene dine med den, for så å ville kaste den på tirsdag, hvordan i alle verden kan den være så motbydelig full av bakterier at du ikke kunne ha pusset et smykke med den på onsdag?? Si meg, tenker folk overhodet logisk og rasjonelt over ting før de uttaler seg, eller hva? ;-) 0 Siter
Gjest faktisk utrolig vittig. Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Men like før du kaster tannbørsta i søpla, har du jo pusset med den en siste gang, så hvis du på f eks mandag pusset tennene dine med den, for så å ville kaste den på tirsdag, hvordan i alle verden kan den være så motbydelig full av bakterier at du ikke kunne ha pusset et smykke med den på onsdag?? Si meg, tenker folk overhodet logisk og rasjonelt over ting før de uttaler seg, eller hva? ;-) Enig med deg. Ville heller pusset smykket med tannbørsten,hvorpå smykket blir vasket og skylt etterpå enn når man tenker på at tannbørsten står i ukevis på benken og samler bakterier og støv hver dag og vi fortsatt bruker den! 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Men like før du kaster tannbørsta i søpla, har du jo pusset med den en siste gang, så hvis du på f eks mandag pusset tennene dine med den, for så å ville kaste den på tirsdag, hvordan i alle verden kan den være så motbydelig full av bakterier at du ikke kunne ha pusset et smykke med den på onsdag?? Si meg, tenker folk overhodet logisk og rasjonelt over ting før de uttaler seg, eller hva? ;-) Hvorfor ikke heller bare kjøpe en ny tannbørste og ha den liggende til smykkerens da? 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Men like før du kaster tannbørsta i søpla, har du jo pusset med den en siste gang, så hvis du på f eks mandag pusset tennene dine med den, for så å ville kaste den på tirsdag, hvordan i alle verden kan den være så motbydelig full av bakterier at du ikke kunne ha pusset et smykke med den på onsdag?? Si meg, tenker folk overhodet logisk og rasjonelt over ting før de uttaler seg, eller hva? ;-) Beklager da... 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Hvorfor ikke heller bare kjøpe en ny tannbørste og ha den liggende til smykkerens da? Hvorfor ikke heller ta og sette den nye tannbørsta på badet, bruke den gamle til smykkerens og _deretter_ kaste den? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Hvorfor ikke heller ta og sette den nye tannbørsta på badet, bruke den gamle til smykkerens og _deretter_ kaste den? Gjør som dere vil, men jeg vil ikke bruke gamle tannbørster til noe som helst. Usj. 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Gjør som dere vil, men jeg vil ikke bruke gamle tannbørster til noe som helst. Usj. he he, men hva er det som skjer med den da, som gjør den så ekstremt motbydelig fra siste gang du hadde den i munnen og på veien mot søppelbøtta? ;-) Jeg skjønner at du har bestemt deg for at sånn er det bare, men særlig logisk er det jo ikke. 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Beklager da... Ingen grunn til å unnskylde;-) Jeg bare stusser over at du og lillemus er så opptatt av å fremstille dette som noe så ekstremt udelikat at det nesten ikke går an. Skjønner virkelig ikke logikken. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 he he, men hva er det som skjer med den da, som gjør den så ekstremt motbydelig fra siste gang du hadde den i munnen og på veien mot søppelbøtta? ;-) Jeg skjønner at du har bestemt deg for at sånn er det bare, men særlig logisk er det jo ikke. Det er jo munnbakterier på den og de hører hjemme i munnen - ikke på smykker som jeg etterpå skal pynte meg med. Æsj. 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Ingen grunn til å unnskylde;-) Jeg bare stusser over at du og lillemus er så opptatt av å fremstille dette som noe så ekstremt udelikat at det nesten ikke går an. Skjønner virkelig ikke logikken. :-) Det er vel bare slike hang-ups en får - jeg har en eller annen ting med bakerier, og jeg skal nok være enig i at det ikke alltid er like logisk... 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Det er jo munnbakterier på den og de hører hjemme i munnen - ikke på smykker som jeg etterpå skal pynte meg med. Æsj. *rister på hodet over denne æsjingen* 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Det er vel bare slike hang-ups en får - jeg har en eller annen ting med bakerier, og jeg skal nok være enig i at det ikke alltid er like logisk... *S* Nesten så man lurer på hvordan folk tør å kline;-) 0 Siter
Elis31 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Skrevet 24. januar 2009 *S* Nesten så man lurer på hvordan folk tør å kline;-) Ja æsj.... 0 Siter
Elis31 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Skrevet 24. januar 2009 Bruk en avlagt tannbørste. Har ikke så lyst til å gnikke og gnu Så jeg prøver meg på tips her først om aliminumsfolie og salt. Men er usikker på om det er ekte sølv. Er kjøpt på Arts and Crafts og var (rå) dyrt i sin tid. Leser også at det lønner seg å legge det i en pose etterpå, for å unngåe oksidering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.