Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sykdom som gjør at jeg har nedsatt kroppstemperatur - ligger på i underkant av 36 grader til vanlig.

Nå har jeg fått en kraftig forkjølelse/influensa og kroppstemperaturen har steget til 37.9. Jeg tenker egentlig som så (av vanetankegang) at jeg ikke har feber, men så begynner jeg å tenke, jeg har jo en temperaturøkning på nesten 2 grader (som vil tilsvare 38.9, ved normal kroppstemperatur)...

Tenker jeg riktig her? Innspill?

Skrevet

Du har feber. Jeg har heller ikke så høy kroppstemp til vanlig (dog ikke så lav som deg) og når jeg ligger på 37,8-37,9 kjenner jeg jo på kroppen at jeg har feber.

Skrevet

''Tenker jeg riktig her?''

Ja, det vil eg tro du gjør.

Skrevet

Du har feber. Jeg har heller ikke så høy kroppstemp til vanlig (dog ikke så lav som deg) og når jeg ligger på 37,8-37,9 kjenner jeg jo på kroppen at jeg har feber.

Takk - det var det jeg tenkte...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg kjenner flere som har lav kroppstemp til vanlig, de har da feber når den stiger utover det. Så ja, du har feber mener jeg. Du kjenner det jo selv også som oftes om kroppen har feber.

God bedring!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1232796131' post='4073962]

Jeg kjenner flere som har lav kroppstemp til vanlig, de har da feber når den stiger utover det. Så ja, du har feber mener jeg. Du kjenner det jo selv også som oftes om kroppen har feber.

God bedring!

Ja, det er nettopp det at jeg kjenner det så godt på kroppen, og ble nesten irritert når febermåleren ikke viste noen feber - og det var da jeg (overraskende nok) begynte å tenke:-)

Skrevet

Ja, det er nettopp det at jeg kjenner det så godt på kroppen, og ble nesten irritert når febermåleren ikke viste noen feber - og det var da jeg (overraskende nok) begynte å tenke:-)

Over 37,5 er feber vel?

Skrevet

Over 37,5 er feber vel?

Ja, hvis man har normal kroppstemperatur - men når man ikke har det?

Skrevet

Over 37,5 er feber vel?

Når det gjelder barn er det over 38.0 som regnes som feber.

Skrevet

Ja, hvis man har normal kroppstemperatur - men når man ikke har det?

Et av mine barn har normaltemp på under 36 grader. Da hun var liten fikk hun feberfantasier når tempen nermet seg 38. Det har jeg sett flere ganger.

Synes dette er litt "skummelt" da du faktisk kan være veldig syk og ikke ha mere enn rundt 38 i temp. Leger kan jo lett overse hvor syk du egentlig er, ikke ta deg på alvor.

Jeg har snakket med fastlegen om dette slik at det står i journalen til mitt barn.

Skrevet

Når det gjelder barn er det over 38.0 som regnes som feber.

Hm, tror dette varierer. Se hva jeg skrev nedenfor :-).

Dette er arvelig i min familie. Har selv kroppstemp rundt 36. Men normalt er det sikkert som du sier ;-)

Skrevet

Jeg har mye av det der, sikker på at jeg har infeksjon i kroppen, men ingen feber. Til slutt fikk jeg vite at jeg visstnok ikke får feber ved infeksjonene jeg er utsatt for å få. Og jeg skal se på symptomene. Uansett så er det ett eller annet, dersom jeg føler meg syk sier spesialistene. Cluet er å lytte til kroppen (det suger jeg på da ;o) )

Nå tempen har steget fra der den vanligvis ligger hos deg, og du er sikker på at den ligger jevnt sånn ellers, så har du feber nå ganske så sikkert vil jeg tro.

Ene lillesøstera mi er slik, ligger på litt over 36, nå hun nærmer seg 38 er hun helt kaputt. Andre søster hun ligger på 37, og er ikke kaputt for hun bikker 39.

Du får stelle pent med deg selv, er mye som går nå. Vi hadde spyendes gutt her i går, men fin i dag heldigvis.

Skrevet

Kom på en ting til, sjekk om den er stigendes. Mål nå, så måler du etter en halv time for å se om den er på vei opp. Feberen er også ofte lavere på formiddag enn hva den er på kvelden.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1232796654' post='4073978]

Jeg har mye av det der, sikker på at jeg har infeksjon i kroppen, men ingen feber. Til slutt fikk jeg vite at jeg visstnok ikke får feber ved infeksjonene jeg er utsatt for å få. Og jeg skal se på symptomene. Uansett så er det ett eller annet, dersom jeg føler meg syk sier spesialistene. Cluet er å lytte til kroppen (det suger jeg på da ;o) )

Nå tempen har steget fra der den vanligvis ligger hos deg, og du er sikker på at den ligger jevnt sånn ellers, så har du feber nå ganske så sikkert vil jeg tro.

Ene lillesøstera mi er slik, ligger på litt over 36, nå hun nærmer seg 38 er hun helt kaputt. Andre søster hun ligger på 37, og er ikke kaputt for hun bikker 39.

Du får stelle pent med deg selv, er mye som går nå. Vi hadde spyendes gutt her i går, men fin i dag heldigvis.

''Ene lillesøstera mi er slik, ligger på litt over 36, nå hun nærmer seg 38 er hun helt kaputt. Andre søster hun ligger på 37, og er ikke kaputt for hun bikker 39.''

Ojsann, _kaputt_ er ett ord eg ikkje har hørt på lenge.

Når er du _kaputt_ da? *S*

Gjest høstløv
Skrevet

''Ene lillesøstera mi er slik, ligger på litt over 36, nå hun nærmer seg 38 er hun helt kaputt. Andre søster hun ligger på 37, og er ikke kaputt for hun bikker 39.''

kaputt kaput't a3 gj ty. fra fr être capot 'tape (i kortspill)', av capoter 'kantre' ødelagt, ferdig motoren var k-

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=kaputt&sourceid=Mozilla-search

Skrevet

Kaputt, har du ikke hørt det? Vi holder til i samme landsdel så det ordet trodde jeg at du hadde hørt :o)

Er du kaputt så er du helt gåen, kjennes ut som lufta har gått ut av kroppen og du er rett og slett sliten og syk. Slik som du blir ved feber.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1232796734' post='4073980]

Kom på en ting til, sjekk om den er stigendes. Mål nå, så måler du etter en halv time for å se om den er på vei opp. Feberen er også ofte lavere på formiddag enn hva den er på kvelden.

Målingen ble også foretatt etter inntak av 2xParacet, så mulig den skulle vært enda høyere også...

Er ikke helt på topp nå, for å si det slik:-(

Skrevet

Målingen ble også foretatt etter inntak av 2xParacet, så mulig den skulle vært enda høyere også...

Er ikke helt på topp nå, for å si det slik:-(

Når det nærmer seg ny dose paracet så måler du, og gjentar etter en halvtime. Da får du indikasjon på om den er stigendes. Så tar du paracet for å få den ned, og dempe ubehag.

Det er pyton å bli syk når formen ikke er på topp til vanlig, så jeg håper dette raskt går over for deg.

Jeg lå meg sinnsyke magekramper i natt (har jo komplikasjoner med tarmene) og måtte ty til drugs. Så i dag synes jeg synd på meg selv, men enda mer synd på deg.

Kryp under teppet og få noen til å finne drikke til deg, væske er viktig ved feber. Og god bedring nok en gang.

http://farm1.static.flickr.com/158/405595747_fa691b6c9f.jpg

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1232797670' post='4074011]

Når det nærmer seg ny dose paracet så måler du, og gjentar etter en halvtime. Da får du indikasjon på om den er stigendes. Så tar du paracet for å få den ned, og dempe ubehag.

Det er pyton å bli syk når formen ikke er på topp til vanlig, så jeg håper dette raskt går over for deg.

Jeg lå meg sinnsyke magekramper i natt (har jo komplikasjoner med tarmene) og måtte ty til drugs. Så i dag synes jeg synd på meg selv, men enda mer synd på deg.

Kryp under teppet og få noen til å finne drikke til deg, væske er viktig ved feber. Og god bedring nok en gang.

http://farm1.static.flickr.com/158/405595747_fa691b6c9f.jpg

Tusen takk, Shira:-)

God bedring til deg også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...