Gå til innhold

Plastikk kirugi

Gjest hva fortelle arb.giver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er relativt slank men har alltid hatt litt dobbelhake noe som bestandig har irritert meg. Jeg vurderer nå liposculpture eller fettsuging av dobbelhaken for å endelig bli kvitt problemet.

Jeg har lest mye om dette og ingrepet virker enkelt og sjansen for komplikasjoner er liten. Problemet er at man må gå med en bandasje rundt hodet i to uker. Det betyr altså at jeg må ta meg fri fra jobben i to uker. Men hva sier man til arb.giver? Jeg vet at jeg ikke er pliktig til å fortelle hva jeg skal i "ferien" min men jeg vet at han kommer til å spørre (vi jobber tett sammen). Jeg tenkte jeg kunne si at jeg skulle opereres og ferdig med det men da vil han jo si at jeg heller kan ta ut sykemelding, og det kan jeg jo ikke.

Det er utrolig kjedelig å bruke feriedager på dette men jeg har hengt meg såpass opp i dette at det vil forhåpentligvis være verdt det.

Skrevet

Hva om du prøver å "time" dette slik at du er borte på en "vanlig" tid på året, som f eks jul (litt lenge til nå, men...) eller påske? Uansett så kan du jo si at du skal være på hytta eller lignende?

Skrevet

Hvorfor vil du ikke at han skal vite det da? Jeg antar du ikke har noe i mot at det synes etterpå at du har gjort det.

Da får du bare sørge for å få lagt det til ferien din og bruke ferien på dette eller be om permisjon uten lønn.

Gjest hva fortelle arb.giver
Skrevet

Hvorfor vil du ikke at han skal vite det da? Jeg antar du ikke har noe i mot at det synes etterpå at du har gjort det.

Da får du bare sørge for å få lagt det til ferien din og bruke ferien på dette eller be om permisjon uten lønn.

Permisjon uten lønn kan jeg få, det vet jeg, men det er ikke aktuelt.

Jo jeg har vel ikke så mye annet valg enn å si det når jeg tenker meg om, for han vil jo forehåpentligvis se det.

Jeg har lest om en del andre måter å fjerne dobbelhake av (lipolyse bl.a - fett-fjernings sprøyter) og da kan må gå på jobb dagen etter men spørs om jeg tørr prøve noe sånt..

Skrevet

Hva om du prøver å "time" dette slik at du er borte på en "vanlig" tid på året, som f eks jul (litt lenge til nå, men...) eller påske? Uansett så kan du jo si at du skal være på hytta eller lignende?

Påsken hadde vært perfekt "unnskyldning" men jeg MÅ jobbe i påsken pga frister osv så det går ikke desverre. Jul er altfor lenge til, jeg vil gjøre dette nå, helst idag nå som jeg først har bestemt meg ;-)

Skrevet

Kan du ikke bare gå med bandasje på jobb da? Bare si at du har hatt en operasjon og fjernet en kul....*kremt* Hvis du har kontorjobb så bør det jo gå greit.

Skrevet

Kan du ikke bare gå med bandasje på jobb da? Bare si at du har hatt en operasjon og fjernet en kul....*kremt* Hvis du har kontorjobb så bør det jo gå greit.

Ja det ville vært det enkleste.

Jeg har kontorjobb ja men vi er rundt 60 mennesker på jobben så jeg ser for meg maaange spm og blikk. I tillegg går jeg til togstasjonen og tar toget til jobb så det er ikke bare de på jobben som ville sett bandasjen.

Det er så kjedelig at man må ha bandasje på så lenge. Hadde det holdt med en uke så hadde saken vært så mye enklere. Jeg tror jeg får gå til konsultasjon og høre om det er nødvendig med to uker. Det er ikke så mye jeg skal ta og jeg er ganske ung så huden er vel ganske elastisk.

Gjest sikre siden
Skrevet

Jeg har kontorjobb ja men vi er rundt 60 mennesker på jobben så jeg ser for meg maaange spm og blikk. I tillegg går jeg til togstasjonen og tar toget til jobb så det er ikke bare de på jobben som ville sett bandasjen.

Det er så kjedelig at man må ha bandasje på så lenge. Hadde det holdt med en uke så hadde saken vært så mye enklere. Jeg tror jeg får gå til konsultasjon og høre om det er nødvendig med to uker. Det er ikke så mye jeg skal ta og jeg er ganske ung så huden er vel ganske elastisk.

Har de sagt to uker må du gå den tiden for å være sikker på gost resultat.

Skrevet

Har de sagt to uker må du gå den tiden for å være sikker på gost resultat.

Nei jeg har ikke vært på konsultasjon enda så 2 uker er bare noe jeg har lest.

En annen venninne av meg var på konsultasjon for samme sak (dog ombestemte hun seg om inngrepet), og i følge hun fikk hun beskjed om at det holdt med en uke fordi det var såpass lite.

Men det er sikkert vanskelig å predikere..

Skrevet

Ellers må du bare fortelle arbeidsgiver hva du skal gjøre. Så kanskje du kan få fri i påsken likevel, eller jobbe hjemmefra?

Skrevet

Fortelle at du har problem med bukspyttkjertelen, og den skal stråles? Huden rundt blir så sår at den må bandasjeres?

(man må være lege for å kunne skjønne denne bløffen)

mvh Kate

Skrevet

Jeg synes at om du har bestemt deg for dette, så skal du stå for det med hevet hode. Gå på jobb med bandasjen på, svar ærlig på spørsmål som om det er en selvfølge (noe det er), og vis at du stoler på deg selv og dine egne avgjørelser. Husk at når bandasjen er av kommer folk til å spørre uansett, for det vil jo se annerledes ut. Da blir det kanskje bare pinlig å ha prøvd å skjule det i starten?

Gjest mitt forslag
Skrevet

Si det som det er. De vil se det likevel senere. Ta brodden fra det. Det er lov å fikse på ting en sliter med å akseptere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...