Gå til innhold

Saken henlagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tok altså bare en uke før vi fikk brev i posten om at saken er henlagt.

De underrettes om at forholdet er henlagt fordi påtalemyndigheten er trukket tilbake.

Ja ja, sånn gikk altså det. Det var jo mye vits i den anmeldelsen. Jenta har sikkert ikke vært inne til avhør en gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke helt poengløst
Skrevet

Om ikke annet har dette kanskje vært en vekker. Neste gang det blir anmeldelse(?) er dette i papirene.

Skrevet

Jeg mener også at anmeldelsen blir stående i papirene hennes en tid selv om saken er henlagt, så helt nyttesløst er det ikke.

Skrevet

Om ikke annet har dette kanskje vært en vekker. Neste gang det blir anmeldelse(?) er dette i papirene.

I følge moren har hun blitt anmeldt før, så da blir det bare henlagt hver gang sikkert.

Skrevet

Jeg mener også at anmeldelsen blir stående i papirene hennes en tid selv om saken er henlagt, så helt nyttesløst er det ikke.

Men jeg sa jeg ønsket forliksmøte. Hva skjer med det da tror du?

Gjest ikke helt poengløst
Skrevet

I følge moren har hun blitt anmeldt før, så da blir det bare henlagt hver gang sikkert.

Det spørs hvor opplagt skyldspørsmålet er og alvorlighetsgraden. Det er bra med tidligere anmeldelser hvis det blir en ny anmelding av alvorligere art.

Skrevet

Det spørs hvor opplagt skyldspørsmålet er og alvorlighetsgraden. Det er bra med tidligere anmeldelser hvis det blir en ny anmelding av alvorligere art.

I følge politidama som intervjuet meg, mente hun det var ganske opplagt. Eller sannsynlig var ordet hun brukte.

Selv er vi ikke tvil. Vi vet til og med omtrentlig hva klokka var da det skjedde.

Men men, en erfaring rikere

sort som natta
Skrevet

typisk at ting blir henlagt uten engang å høre med den anmeldte:( har opplevd det samme selv.

føles bortkastet,og siden det ofte krever litt å anmelde,så ble jeg selv skuffet...så mye uro for ingen nytte

Skrevet

typisk at ting blir henlagt uten engang å høre med den anmeldte:( har opplevd det samme selv.

føles bortkastet,og siden det ofte krever litt å anmelde,så ble jeg selv skuffet...så mye uro for ingen nytte

Ja, det må jeg si.

Egentlig er ikke dette det verste for vår del. Vi kan bare holde avstand, men for jenta og hennes foreldre er dette trist. Nå har hun igjen lært at det er lett å komme seg unna.

Skrevet

Men jeg sa jeg ønsket forliksmøte. Hva skjer med det da tror du?

Men konflikrådet

Skrevet

Men konflikrådet

Men navnga dere jenta, da? Forklarte dere hele historien vedr hvem som hadde vært hjemme hos dere, og at hun hadde stjålet fra dere før?

Skrevet

Sikker på at ikke mannen din har trukket tilbake anmeldelsen?

Trodde det ville stått at anmeldelsen er henlagt pga. bevises stilling, om ikke annet.

Og ikke fordi påtalemydigheten var trukket tilbake.

Ikke vet jeg?

Uansett, du gjorde det rette.

Skrevet

Det er jo i grunnen helt vilt at den blir henlagt når man vet hvem som er tyven. Tror likevel ikke at det er bortkastet. Men synes det blir feil for jenta, hun hadde nok trengt en alvorsprat med politiet. Likevel - man kan jo håpe at hun har lært.

sort som natta
Skrevet

i min sak var det konkrete bevis,men politiet tok seg ikke bryet med å lage sak.det ville lagd mer styr enn hva det kunne hjelpe med.

så dette ble henlagt MED bevis:(

men men,er vel ikke alt det er ressurser til:/

Skrevet

Men navnga dere jenta, da? Forklarte dere hele historien vedr hvem som hadde vært hjemme hos dere, og at hun hadde stjålet fra dere før?

Javisst gjorde jeg det. Jeg sto der inne i 45 min minutter av arbeidstida mi og jeg ble spurt ut om alle detaljer. Hun slo opp navnet hennes på skjermen sin og sa at det hørtes sannsynlig ut at jenta hadde gjort det.

Skrevet

Sikker på at ikke mannen din har trukket tilbake anmeldelsen?

Trodde det ville stått at anmeldelsen er henlagt pga. bevises stilling, om ikke annet.

Og ikke fordi påtalemydigheten var trukket tilbake.

Ikke vet jeg?

Uansett, du gjorde det rette.

Jada, det er jeg helt sikker på. Forsikringselskapet ville ha alle detaljer også og han skrev til dem hva som hadde skjedd og hvem som hadde gjort det.

Skrevet

Det er jo i grunnen helt vilt at den blir henlagt når man vet hvem som er tyven. Tror likevel ikke at det er bortkastet. Men synes det blir feil for jenta, hun hadde nok trengt en alvorsprat med politiet. Likevel - man kan jo håpe at hun har lært.

Det er vel mindre håp om at hun lærer nå, men nå skal jeg legge saken bak meg og det er heldigvis ikke mitt problem.

De er ute av livet vårt og det er ikke bare for min egen skyld at jeg har tatt denne avgjørelsen, men det ville ikke vært riktig overfor ungene våre og fortsatt kontakten som om ingenting har skjedd.

Skrevet

Så det kan faktisk hende at den anmeldte ikke en gang vet at hun er anmeldt?

Utrolig!

Skrevet

Jada, det er jeg helt sikker på. Forsikringselskapet ville ha alle detaljer også og han skrev til dem hva som hadde skjedd og hvem som hadde gjort det.

Ja, jeg er som du skjønner ikke så bevandret i anmeldeser, men jeg har annmelt en gang, en lastebil sjåfør som sprutet sten over hele bilen min, og ikke ville påta seg noe skyld.

Mener den ble henlagt pga bevisets stilling, men jeg husker ikke helt.

Godt dere har lagt alt klart for forsikringselskapet, om ikke tror jeg neppe dere ville fått noe igjen.

Legg dette bak dere nå, og takk deg selv for måten du håndterte det på. Du gjorde det rette.

God helg fra meg

Skrevet

Javisst gjorde jeg det. Jeg sto der inne i 45 min minutter av arbeidstida mi og jeg ble spurt ut om alle detaljer. Hun slo opp navnet hennes på skjermen sin og sa at det hørtes sannsynlig ut at jenta hadde gjort det.

Utrolig kjipt. :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...