Gå til innhold

Saken henlagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig kjipt. :(

Jeg måtte ha en grundig samtale med sønnen min som ble veldig opprørt . Jeg har jo sagt at ærlighet lønner seg og at rettferdigheten alltid seirer til slutt. Nå følte han jo at det ikke var riktig.

Så måtte jeg ha en ny runde med han hvor jeg sier at rettferdigheten alltid seirer til slutt likevel og at dette ville få konsekvenser for henne på en eller annen måte. Jeg så ikke annet valg enn å fortelle han at barnevernet var inne i bildet der og at de har mye styr rundt seg allerede. At dette muligens fikk ytterlige konsekvenser uten at vi vet det, pga. taushetsplikten. Jeg synes det var riktig og fortelle han det. Jeg synes han bør vite at det finnes en slags rettferdighet midt oppi det hele.

At det egentlig er verre for dem enn for oss og at det eneste vi kan gjøre nå er å beskytte oss selv mot slike folk og at hevntanker bare er dumt.

Skrevet

Høres merkelig ut. Står det at saken er henlagt fordi påtalebegjæringen er trukket tilbake? Det betyr i så fall at politiet har oppfattet deg dithen at du ikke ønsker at saken skal forfølges. I et tilfelle som dette er det påkrevd med en begjæring fra deg om at du ønsker saken forfulgt for at politiet skal gjøre noe.

Dersom det er begrunnelsen som er gitt, og hverken du eller mannen din har gitt beskjed til politiet om at påtalebegjæringen er trukket tilbake, bør du ta kontakt med politiet for å undersøke hva som har skjedd.

Skrevet

Høres merkelig ut. Står det at saken er henlagt fordi påtalebegjæringen er trukket tilbake? Det betyr i så fall at politiet har oppfattet deg dithen at du ikke ønsker at saken skal forfølges. I et tilfelle som dette er det påkrevd med en begjæring fra deg om at du ønsker saken forfulgt for at politiet skal gjøre noe.

Dersom det er begrunnelsen som er gitt, og hverken du eller mannen din har gitt beskjed til politiet om at påtalebegjæringen er trukket tilbake, bør du ta kontakt med politiet for å undersøke hva som har skjedd.

Ingen av oss har trukket den tilbake. Jeg kom dit og sa at jeg jeg ville legge frem alle opplysninger vi hadde holdt tilbake. Jeg sa jeg synes det var vanskelig ford det gjaldt venner av oss, men jeg var kommet frem til at det var det eneste riktige gjøre av hesyn til jentas videre utvikling. Hun var helt enig med meg og mente jeg gjrde det jeg måtte gjøre. Hun var veldig interesert i å høre alle detaljer. Jeg avsluttet med å si at jeg ønsket et møte i konfliktrådet og politidama noterte flittig. Jeg fikk se gjennom det hun hadde skrevet fra å se om hun hadde notert alt korrekt. Jeg påpekte to små detaljer jeg mente hun hadde skrevet feil. Hun rettet opp i dette og sa at brevet ville bli overlevert til han som sto som etterforsker i saken.

Selve anmeldelsen sto i mannen min sitt navn, da det var han som hadde anmeldt noen dager i forveien.

Tillegsopplysningene sto i mitt navn.

Skrevet

Ingen av oss har trukket den tilbake. Jeg kom dit og sa at jeg jeg ville legge frem alle opplysninger vi hadde holdt tilbake. Jeg sa jeg synes det var vanskelig ford det gjaldt venner av oss, men jeg var kommet frem til at det var det eneste riktige gjøre av hesyn til jentas videre utvikling. Hun var helt enig med meg og mente jeg gjrde det jeg måtte gjøre. Hun var veldig interesert i å høre alle detaljer. Jeg avsluttet med å si at jeg ønsket et møte i konfliktrådet og politidama noterte flittig. Jeg fikk se gjennom det hun hadde skrevet fra å se om hun hadde notert alt korrekt. Jeg påpekte to små detaljer jeg mente hun hadde skrevet feil. Hun rettet opp i dette og sa at brevet ville bli overlevert til han som sto som etterforsker i saken.

Selve anmeldelsen sto i mannen min sitt navn, da det var han som hadde anmeldt noen dager i forveien.

Tillegsopplysningene sto i mitt navn.

Står det at saken er henlagt fordi påtalebegjæringen er trukket tilbake?

Skrevet

Står det at saken er henlagt fordi påtalebegjæringen er trukket tilbake?

Korrekt oversatt: De underrettes om at forholdet er henlagt fordi påtalebegjæringen er trukket tilbake.

Skrevet

Korrekt oversatt: De underrettes om at forholdet er henlagt fordi påtalebegjæringen er trukket tilbake.

Altså ikke påtalemyndigheten som jeg ser at jeg skrev først, men påtalebegjæringen.

Skrevet

Tror jeg ville ringt og spurt hva de mener med det. Ordlyden ser ut til å forutsette at politiet anser dere for aktivt å ha trukket påtalebegjæringen tilbake.

Skrevet

Da kontakter du politiet og spør dem hvor de har fått det fra. Det er kun du eller mannen din som kan trekke tilbake den.

Skrevet

Tror jeg ville ringt og spurt hva de mener med det. Ordlyden ser ut til å forutsette at politiet anser dere for aktivt å ha trukket påtalebegjæringen tilbake.

Dette kan jeg ikke forstå. Det jeg sa var at jeg ønsket et møte med dem i konfliktrådet og da sa hun at hun at det nok var det beste siden jenta var under 16 år og at hun skulle gi beskjed om det til etterforskeren.

Jeg trodde ikke av den grunn at det ikke ville bli noe avhør.

Skrevet

Da kontakter du politiet og spør dem hvor de har fått det fra. Det er kun du eller mannen din som kan trekke tilbake den.

Mannen min blånekter på at han har gjort det og jeg tror han. Da får jeg ringe på mandag.

Skrevet

Dette kan jeg ikke forstå. Det jeg sa var at jeg ønsket et møte med dem i konfliktrådet og da sa hun at hun at det nok var det beste siden jenta var under 16 år og at hun skulle gi beskjed om det til etterforskeren.

Jeg trodde ikke av den grunn at det ikke ville bli noe avhør.

Nei det er ingen grunn til ikke å avhøre henne. Tvert imot - de må ha henne inn for å høre hennes versjon av saken samt få evt samtykke fra henne til behandling i konfliktrådet. For meg høres det ut som de enten har misforstått noe, eller så ha de henlagt saken av ressurshensyn, men kodet henleggelsen feil. Ta kontakt med dem du.

Skrevet

Mannen min blånekter på at han har gjort det og jeg tror han. Da får jeg ringe på mandag.

I brevet du har fått så står vel påtalejurist eller ansvarlig jurist påført. Ring politiet og be om å få snakke med den personen, da det er han/henne som har fattet beslutningen om henleggelse.

Skrevet

I brevet du har fått så står vel påtalejurist eller ansvarlig jurist påført. Ring politiet og be om å få snakke med den personen, da det er han/henne som har fattet beslutningen om henleggelse.

Ja det står navn på etterforskeren og jeg har tenkt å snakke med han.

Han må ha misforstått noe etter at jeg har vært der. Kanskje han har forstått det slik at jeg ikke ønsket videre etterforsking.

Brevet er stilet til mannen min. Ikke til oss begge.

Skrevet

Ja det står navn på etterforskeren og jeg har tenkt å snakke med han.

Han må ha misforstått noe etter at jeg har vært der. Kanskje han har forstått det slik at jeg ikke ønsket videre etterforsking.

Brevet er stilet til mannen min. Ikke til oss begge.

Saken er nok registrert på mannen din dersom han var den som leverte inn anmeldelsen. Dersom han står oppført som fornærmet i saken, kan det hender de mener de mangler påtalebegjæring fra ham i og med at det var du, og ikke han, som var innom med ytterligere opplysninger.

Skrevet

Javisst gjorde jeg det. Jeg sto der inne i 45 min minutter av arbeidstida mi og jeg ble spurt ut om alle detaljer. Hun slo opp navnet hennes på skjermen sin og sa at det hørtes sannsynlig ut at jenta hadde gjort det.

Dette er jo altfor dårlig jobb av politiet!

Jeg hadde nok ringt å tatt en prat med de.

Er jo for galt at de henlegger saken, når de vet hvem gjerningsmannen , eller kvinne da, er!!!!

Skrevet

Saken er nok registrert på mannen din dersom han var den som leverte inn anmeldelsen. Dersom han står oppført som fornærmet i saken, kan det hender de mener de mangler påtalebegjæring fra ham i og med at det var du, og ikke han, som var innom med ytterligere opplysninger.

Det har blitt gjort en feil. De har brukt feil kode, slik at det ser ut som det er vi som har trukket saken.

Dette blir rettet opp i nå, men saken ville bli henlagt uansett fordi de måtte prioritere voldsaker

i byen.

Skrevet

Det har blitt gjort en feil. De har brukt feil kode, slik at det ser ut som det er vi som har trukket saken.

Dette blir rettet opp i nå, men saken ville bli henlagt uansett fordi de måtte prioritere voldsaker

i byen.

Det har de desverre anledning til..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...