Gjest Geir Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Eg finner ikkje mine spisestuestoler når eg søker på nettet (trenger 6 til) og vet ikkje hverken prodesntens navn, eller modellens navn. Så da vil eg forsøke å finne bilde, men aner ikkje hvilket ord eg skal søke på... Noen som vet hva spisestuestol heter på engelsk? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Dining chair? Eg skal prøve med det, takk. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Tror det er fauteuil eller noe på fransk. Kommer du evt videre derfra? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Tror det er fauteuil eller noe på fransk. Kommer du evt videre derfra? Jada, alt hjelper. Eg har svært god tid... 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Jada, alt hjelper. Eg har svært god tid... Hvis du har kjøpt dem i en butikk så ta et bilde av dem og ta med til butikken? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Hvis du har kjøpt dem i en butikk så ta et bilde av dem og ta med til butikken? Eg har nylig fått 6 stoler og ett spisestuebord gratis, men det er kjøpt her i bygda på 90 tallet en gang. Har vist bilde og snakka med han som solgte de (Skeidar), også gjort det samme på Møbelringen, begge mente det var en modell som hette "Jugend" som var produsert av Elegante (norsk produsent). Elegante blei oppkjøpt av Aannø i 2001, sendte mail (med bilde) til de i dag, fikk svar der vedkommende sa at det IKKJE var en Jugend modell fra Elegante, spisestua mente han var importert...*sukk* 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Eg har nylig fått 6 stoler og ett spisestuebord gratis, men det er kjøpt her i bygda på 90 tallet en gang. Har vist bilde og snakka med han som solgte de (Skeidar), også gjort det samme på Møbelringen, begge mente det var en modell som hette "Jugend" som var produsert av Elegante (norsk produsent). Elegante blei oppkjøpt av Aannø i 2001, sendte mail (med bilde) til de i dag, fikk svar der vedkommende sa at det IKKJE var en Jugend modell fra Elegante, spisestua mente han var importert...*sukk* Har du bruk for 12 spisestuestoler?! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 Har du bruk for 12 spisestuestoler?! Ja, skal ha stort (nytt) spisestuebord. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Eg har nylig fått 6 stoler og ett spisestuebord gratis, men det er kjøpt her i bygda på 90 tallet en gang. Har vist bilde og snakka med han som solgte de (Skeidar), også gjort det samme på Møbelringen, begge mente det var en modell som hette "Jugend" som var produsert av Elegante (norsk produsent). Elegante blei oppkjøpt av Aannø i 2001, sendte mail (med bilde) til de i dag, fikk svar der vedkommende sa at det IKKJE var en Jugend modell fra Elegante, spisestua mente han var importert...*sukk* Vi har møblement som helter Jugend Elegante - kjøpt i 2001 hos Møbelringen:-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Vi har møblement som helter Jugend Elegante - kjøpt i 2001 hos Møbelringen:-) Ikkje verst... Er det mulig (om du har en anonym e-post adresse) å sende deg bilde av min spisestuestol slik at du kan se om det er samme type? Ps! Eg har bara mailadresser med mitt fulle navn, så dei vil eg ikkje legge ut her. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Ikkje verst... Er det mulig (om du har en anonym e-post adresse) å sende deg bilde av min spisestuestol slik at du kan se om det er samme type? Ps! Eg har bara mailadresser med mitt fulle navn, så dei vil eg ikkje legge ut her. Sjekk her: http://www.aanno.no/tradisjon/jugend/index.htm Omtrent slik ser stua vår ut :-DDD Vi har bordet, de stolene (bare med annen farge på trekket), vitrineskapet i hjørnet, buffeten med speil over + tv-skap og salongbord (større enn det som er på bildet) her: http://www.aanno.no/tradisjon/jugend/index2.htm Har du også disse møblene? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Sjekk her: http://www.aanno.no/tradisjon/jugend/index.htm Omtrent slik ser stua vår ut :-DDD Vi har bordet, de stolene (bare med annen farge på trekket), vitrineskapet i hjørnet, buffeten med speil over + tv-skap og salongbord (større enn det som er på bildet) her: http://www.aanno.no/tradisjon/jugend/index2.htm Har du også disse møblene? Nei. Men trekket på stolene ser helt identisk ut, men mine stoler har også samme trekk på ei brei "plate" i midten av ryggen. Toppen av stolene avsluttes med ei bue, og beina opp langs ryggen er dreia og stikker opp over ryggen ellers. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.