Gå til innhold

Spisestuestol på engelsk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg finner ikkje mine spisestuestoler når eg søker på nettet (trenger 6 til) og vet ikkje hverken prodesntens navn, eller modellens navn.

Så da vil eg forsøke å finne bilde, men aner ikkje hvilket ord eg skal søke på...

Noen som vet hva spisestuestol heter på engelsk?

Skrevet

Tror det er fauteuil eller noe på fransk. Kommer du evt videre derfra?

Skrevet

Tror det er fauteuil eller noe på fransk. Kommer du evt videre derfra?

Jada, alt hjelper.

Eg har svært god tid...

Skrevet

Jada, alt hjelper.

Eg har svært god tid...

Hvis du har kjøpt dem i en butikk så ta et bilde av dem og ta med til butikken?

Skrevet

Hvis du har kjøpt dem i en butikk så ta et bilde av dem og ta med til butikken?

Eg har nylig fått 6 stoler og ett spisestuebord gratis, men det er kjøpt her i bygda på 90 tallet en gang.

Har vist bilde og snakka med han som solgte de (Skeidar), også gjort det samme på Møbelringen, begge mente det var en modell som hette "Jugend" som var produsert av Elegante (norsk produsent).

Elegante blei oppkjøpt av Aannø i 2001, sendte mail (med bilde) til de i dag, fikk svar der vedkommende sa at det IKKJE var en Jugend modell fra Elegante, spisestua mente han var importert...*sukk*

Skrevet

Eg har nylig fått 6 stoler og ett spisestuebord gratis, men det er kjøpt her i bygda på 90 tallet en gang.

Har vist bilde og snakka med han som solgte de (Skeidar), også gjort det samme på Møbelringen, begge mente det var en modell som hette "Jugend" som var produsert av Elegante (norsk produsent).

Elegante blei oppkjøpt av Aannø i 2001, sendte mail (med bilde) til de i dag, fikk svar der vedkommende sa at det IKKJE var en Jugend modell fra Elegante, spisestua mente han var importert...*sukk*

Har du bruk for 12 spisestuestoler?!

Skrevet

Har du bruk for 12 spisestuestoler?!

Ja, skal ha stort (nytt) spisestuebord. :)

Skrevet

Vi har møblement som helter Jugend Elegante - kjøpt i 2001 hos Møbelringen:-)

Skrevet

Vi har møblement som helter Jugend Elegante - kjøpt i 2001 hos Møbelringen:-)

Ikkje verst...

Er det mulig (om du har en anonym e-post adresse) å sende deg bilde av min spisestuestol slik at du kan se om det er samme type?

Ps! Eg har bara mailadresser med mitt fulle navn, så dei vil eg ikkje legge ut her. :)

Skrevet

Ikkje verst...

Er det mulig (om du har en anonym e-post adresse) å sende deg bilde av min spisestuestol slik at du kan se om det er samme type?

Ps! Eg har bara mailadresser med mitt fulle navn, så dei vil eg ikkje legge ut her. :)

Sjekk her:

http://www.aanno.no/tradisjon/jugend/index.htm

Omtrent slik ser stua vår ut :-DDD

Vi har bordet, de stolene (bare med annen farge på trekket), vitrineskapet i hjørnet, buffeten med speil over + tv-skap og salongbord (større enn det som er på bildet) her: http://www.aanno.no/tradisjon/jugend/index2.htm

Har du også disse møblene?

Skrevet

Sjekk her:

http://www.aanno.no/tradisjon/jugend/index.htm

Omtrent slik ser stua vår ut :-DDD

Vi har bordet, de stolene (bare med annen farge på trekket), vitrineskapet i hjørnet, buffeten med speil over + tv-skap og salongbord (større enn det som er på bildet) her: http://www.aanno.no/tradisjon/jugend/index2.htm

Har du også disse møblene?

Nei.

Men trekket på stolene ser helt identisk ut, men mine stoler har også samme trekk på ei brei "plate" i midten av ryggen.

Toppen av stolene avsluttes med ei bue, og beina opp langs ryggen er dreia og stikker opp over ryggen ellers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...