Gå til innhold

Sjokoladepålegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjokade? Den mørke "blanke" guffa? Den er uten melk mener jeg å huske, sikkert derfor den ser helt annerledes ut enn annet sjokoladepålegg. Vi pleide å ha det da jeg var lite, før det lyse sjokoladepålegget kom på markedet. :o)

Lyst sjokoladepålegg? Hva er det, da?

Altså ikke sjoko-nøttepålegg, men bare sjokolade?

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

13

• morsan

12

• henrikke71

10

• Lillemus

8

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Nugatti er jo betydelig lysere enn Sjokade ;O)

Skrevet

Mørkt sjokoladepålegg = sjokade

Lyst sjokoladepålegg = nugatti, sjokonøtt o.l., altså det vi kaller sjokoladepålegg :o) Det er helt annerledes enn sjokade som ikke inneholder melk.

Skrevet

Jeg spiser kun sjokoladepålegg i syden, og da er det vel Nutella som gjelder.

Her hjemme spiser avkommet sjokoladepålegg på helg, og for oftest er det Nugatti, men også Sjokade.

En sjelden gang kjøper vi Hapå, men det er bare for å ha det på bakels eller vafler om du vil!

''En sjelden gang kjøper vi Hapå''

Men HaPå er ikke sjokoladepålegg, da:-)

''Et glass med Hapå inneholder 297 gram pålegg lagd av kondensert melk, sukker, salt og sitronsyre.

Under krigen var det mange familier som karamelliserte sukret, kondensert melk hjemme, og denne idéen var grunnlaget for å starte produksjon av Hapå.''

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/hedmarken/1.6039396

Skrevet

Spiser det vel to-tre ganger i året eller deromkring. I så fall blir det Nugatti, HaPå eller Sjokade.

HaPå er ikke sjokoladepålegg;-)

Skrevet

Nugatti er jo betydelig lysere enn Sjokade ;O)

Ja, men det er jo sjoko-NØTT!

Skrevet

Mørkt sjokoladepålegg = sjokade

Lyst sjokoladepålegg = nugatti, sjokonøtt o.l., altså det vi kaller sjokoladepålegg :o) Det er helt annerledes enn sjokade som ikke inneholder melk.

Ja, det er helt annerledes, og derfor er jeg ikke så begeistret for det;-)

Skrevet

''Et glass med Hapå inneholder 297 gram pålegg lagd av kondensert melk, sukker, salt og sitronsyre.

Under krigen var det mange familier som karamelliserte sukret, kondensert melk hjemme, og denne idéen var grunnlaget for å starte produksjon av Hapå.''

HaPå er ikke sjokoladepålegg! HaPå er melkepålegg! Det fantes en sjokoladevariant av HaPå en gang, sammen med ananas-varianten, ingen av dem var gode.

Skrevet

HaPå er ikke sjokoladepålegg! HaPå er melkepålegg! Det fantes en sjokoladevariant av HaPå en gang, sammen med ananas-varianten, ingen av dem var gode.

Ananasvarianten tror jeg aldri jeg smakte, men husker at sjokovarianten ikke var god.

Vanlig HaPå synes jeg er kjempegodt, men prøver å la være å kjøpe. Heller ikke HaPå faller i smak hos mann & barn;-)

Skrevet

Ananasvarianten tror jeg aldri jeg smakte, men husker at sjokovarianten ikke var god.

Vanlig HaPå synes jeg er kjempegodt, men prøver å la være å kjøpe. Heller ikke HaPå faller i smak hos mann & barn;-)

Vi spiser heller ikke HaPå til daglig, men om vi steker vafler så går de ned på høykant hos kjæresten og meg når vi har smør og HaPå på varme, nystekte vafler! Mmmmm!!!!

Skrevet

Vi spiser heller ikke HaPå til daglig, men om vi steker vafler så går de ned på høykant hos kjæresten og meg når vi har smør og HaPå på varme, nystekte vafler! Mmmmm!!!!

Har ikke prøvd det på vafler, men det er ikke fælt på toast heller...;-)

Skrevet

Jau, ikke vær så prinsipiell nå da..

Jeg vet vel at det ikke er et sjokoladepålegg sånn egentlig da, men det kommer liksom inn under det samme.

Slår et slag for Hapå nå når det snart ikke finnes lenger vettu!

Skrevet

Jau, ikke vær så prinsipiell nå da..

Jeg vet vel at det ikke er et sjokoladepålegg sånn egentlig da, men det kommer liksom inn under det samme.

Slår et slag for Hapå nå når det snart ikke finnes lenger vettu!

''Jau, ikke vær så prinsipiell nå da..''

;-) Skyldes at jeg ikke nevnte det selv av samme grunn. Hvis vi skal ta med "annet søtt pålegg" seiler HaPå opp som en av favorittene.

Skrevet

Det spiser eg aldri.

Har smakt det èn gang, men eg er glad i sjokolade, men _ikkje_ på skiva.

Det blir som å spise fisk med seigemenn til.

Skrevet

Nugatti er godt, særlig med kaffe til som "dessert" etter egg&bacon.

-men det gjør vi omtrent bare i påsken....

er jo livsfarlig for livvidden å holde på sånn til daglig

Skrevet

''Jau, ikke vær så prinsipiell nå da..''

;-) Skyldes at jeg ikke nevnte det selv av samme grunn. Hvis vi skal ta med "annet søtt pålegg" seiler HaPå opp som en av favorittene.

Annet søtt pålegg inkluderer jo også Sunda (sukret honning?!?!?), Nøtte og honning også.

Gjest hver sin smak
Skrevet

Spiser ikke dagens sjokoladepålegg, men den mørke HaPå`en spiste jeg :)

Søtt-klisse-pålegg som jeg kan ta en skive av et par ganger i året er Nøtte.

Ungene derimot spiser den blå Nugatti`n hver gang de spiser brødmat ...... ja ja.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg liker ikke de sjokoladeplatene du snakker om.. fysj. Nutella har jeg ikke smakt.

Jeg er fan av Nugatti :) de har flere varianter, vanlig, nugatti max med mindre sukker men omtrent samme smaken og uten kunstig søtningsmiddel - den liker jeg), nugatti air som er ekstra luftig (men den likte ikke jeg), og nugatti crisp med crisp for en sprø opplevelse og tror de har en med appelsincrispsmak og? Jeg foretrekker i alle fall original eller max.

Og tykt lag på skiva, men uten smør under. Mannen min vil ha smør på også, men det syns jeg er smør på flesk. Er da nok fett i nugattien og pålegget smører jo seg selv.

Skrevet

Jeg liker ikke de sjokoladeplatene du snakker om.. fysj. Nutella har jeg ikke smakt.

Jeg er fan av Nugatti :) de har flere varianter, vanlig, nugatti max med mindre sukker men omtrent samme smaken og uten kunstig søtningsmiddel - den liker jeg), nugatti air som er ekstra luftig (men den likte ikke jeg), og nugatti crisp med crisp for en sprø opplevelse og tror de har en med appelsincrispsmak og? Jeg foretrekker i alle fall original eller max.

Og tykt lag på skiva, men uten smør under. Mannen min vil ha smør på også, men det syns jeg er smør på flesk. Er da nok fett i nugattien og pålegget smører jo seg selv.

Et lag smør under nugattien gir en bitteliten salt-touch som er prikken over i'en. :o) Men det er sjelden jeg spiser nugatti og uhyre sjelden jeg har smør under.

Skrevet

Sjelden på skiva, har aldri vært glad i sjokoladepålegg. MEN, Nutella på tynne pannekaker, m banan og hakka nøtter.... JUMMY snop!

Får du tak i Nutella i Norge? Isåfall hvor? Jeg hamstrer litt hver gang jeg er i utlandet jeg...

Bor lenger sør, i Danmark, når jeg er i Norge blir det Nugatti, det er bedre:) Men ikke ofte jeg spiser det da, bare i helgene

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...