Gå til innhold

Hva kan man ha til svinebiff?

Anbefalte innlegg

Gjest Middagen i dag
Skrevet

Kjøpte svinebiffer, men vet ikke hva jeg skal ha til.

Tips tas i mot med takk

Skrevet

Poteter i båter som steikes i ovnen med litt olivenolje, salt og pepper på.

Paprika i strimler og sukkererter som freses i litt smør og serveres med kjøttet.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Fløtegratinerte poteter er godt til, eller potetbåter i ovnen med salt og f.eks hvitløk på.

Jeg liker fløtesaus til, men jeg er generelt glad i fløtesaus og kan spise det til det aller meste ;o)

Stek sopp og løk, gjerne squash eller sukkererter om du har, litt salt og pepper på.

Jeg woker ofte litt grønnsaker, tar det jeg har.

Brokkoli og blomkålgrateng er veldig godt, kjøper ferdig pose i frysedisken og har ost på.

Gjest Middagen i dag
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1232882042' post='4074757]

Fløtegratinerte poteter er godt til, eller potetbåter i ovnen med salt og f.eks hvitløk på.

Jeg liker fløtesaus til, men jeg er generelt glad i fløtesaus og kan spise det til det aller meste ;o)

Stek sopp og løk, gjerne squash eller sukkererter om du har, litt salt og pepper på.

Jeg woker ofte litt grønnsaker, tar det jeg har.

Brokkoli og blomkålgrateng er veldig godt, kjøper ferdig pose i frysedisken og har ost på.

Takk for tips, hvordan lager du fløtesausen?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Takk for tips, hvordan lager du fløtesausen?

Jeg bruker ofte en pose som base jeg. Ofte den fra IKEA, så spriter jeg den opp med litt chili og annet krydder, gjerne sopp og løk stekt i smør som jeg har oppi sausen og lar det koke en stund.

Så bruker jeg stekekraften fra kjøttet jeg har stekt. Er det en pose som bare skal være vann eller melk i, har jeg oppi fløte som tillegg eller erstatning. Eller en god dæsj creme fraiche.

Det ligger sikkert mange oppskrifter på nett på saus fra bunnen av, jeg er ikke noe spesielt flink på det akkurat ;o)

Jo, det som også er godt er å steke masse sopp og løk, og rett og slett tømme fløte over og la det koke litt. Helst kremfløte om du vil ha tykkelse, men matfløte duger om du vil ha mer saus. Salte og pepre litt. Det blir mer som en soppstuing. Gjerne en dæsj soyasaus oppi. Ligger mange oppskrifter på nett på det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...