Gå til innhold

Sjalu venn

Anbefalte innlegg

Gjest lei av dette
Skrevet

Jeg har en guttevenn, som i utgangspunktet er hyggelig. Men i det siste gruer jeg meg for hver gang jeg skal møte han. Han begynte plutselig en dag å prøve å legge an på meg. Etter det har han kommet med mange antydninger om at han liker meg på en annen måte osv. Jeg har vært veldig tydelig og sagt at jeg ikke er interessert i å være annet ann hans venn. Men det virker ikke som han respekterer det. Jeg synes dette er ubehagelig, har derfor prøvd å unngå han. Kommet med unnskyldninger for ikke å møte han. Hver gang jeg har sagt nei, blir han han tydelig sur og kommer med frekke kommentarer til meg. Så når han sist gang spurte om vi kunne gjøre noe sammen, sa jeg ja det kan vi. Men jeg tar med meg ei venninne på den middagen. Jeg synes han blir mindre sltsom dersom det er andre der også. Da blir han kjempesur for at jeg har spurt om ei venninne vil bli med.

Hva skal en gjøre med slike personer? Nå er det slik at jeg jobber sammen med denne personen så jeg kan ikke unngå han helt.

Skrevet

Du gir ham klar beskjed om at dersom dere skal fortsette å være venner utenom jobben så må han slutte å legge an på deg, du er ikke interessert i ham på den måten og han har ingen form for eiendomsrett på deg. Si det med store bokstaver, slike menn trenger det.

Vil han ikke høre på det øret så dropper du all kontakt med ham utenom jobben.

Skrevet

Du må si ifra enda klarere at du ikke ønsker annet enn vennskap. Hvis han ikke respekterer dette vil du ikke ha kontakt i det hele tatt.

Skrevet

Hvis han "liker deg på en annen måte", og ikke respekterer det du sier, må du bare slutte å se ham utenfor jobb.

Det er uansett ikke greit for en mann (eller en kvinne?) å 'bare være venner' når de vil noe annet.

Skrevet

Klar tale er tingen her.

Si at vennskapet står i fare dersom han ikke gir seg.

Gjest lei av dette
Skrevet

Hvis han "liker deg på en annen måte", og ikke respekterer det du sier, må du bare slutte å se ham utenfor jobb.

Det er uansett ikke greit for en mann (eller en kvinne?) å 'bare være venner' når de vil noe annet.

Jeg har sagt til han at kanskje det er best at vi ikke møtes så ofte pga at jeg bare vil ha et vennskap med han og han tydeligvis vil noe annet. Men likevel fortsetter han hele tiden og spørre om vi skal møtes. Jeg har ikke tatt intiativ til å møte han på et par måneder. Men han spør meg flere ganger for uken om vi skal møtes. Jeg må vel ta enda en ordentlig snakk med han.

Gjest mitt forslag
Skrevet

Jeg har sagt til han at kanskje det er best at vi ikke møtes så ofte pga at jeg bare vil ha et vennskap med han og han tydeligvis vil noe annet. Men likevel fortsetter han hele tiden og spørre om vi skal møtes. Jeg har ikke tatt intiativ til å møte han på et par måneder. Men han spør meg flere ganger for uken om vi skal møtes. Jeg må vel ta enda en ordentlig snakk med han.

Det der hadde jeg ikke orket. Det der blir aldri noe sunt vennskap uansett. Si at det er best at dere kutter helt (en periode) siden dere ønsker så forskjellige ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...