Gå til innhold

Jeg er knust

Gjest fullstendig knust

Anbefalte innlegg

Gjest fullstendig knust
Skrevet

Jeg har holdt på med en fyr i en ganske lang stund (litt av og på i et år).

I høst så kuttet han (kaller han Martin) plutselig all kontakt. Han gikk fra å være hyggelig den ene dagen til å ikke svare på en eneste melding siden. Jeg skjønte absolutt ingenting.

Vi er en jentegjeng på 5 jenter som er veldig mye sammen, nesten hver helg. Disse fikk selvfølgelig høre mye om denne mannen og fikk også høre min frustrasjon da han kuttet kontakten. Jeg var veldig lei meg og analyserte dette opp og ned selvfølgelig.

Den ene av de jentene (kaller henne Lise) er en person som har relativt lav moral. Hun tenker mest på seg selv, og er stadig ute etter selvbekreftelse på at hun ser bra ut. Hun flørter med alt og ingenting og har med seg nye menn hjem nesten hver helg. Altså en skikkelig "maneater"

Så til saken. Igår fikk jeg altså vite av en av de andre jentene, at Lise har holdt på med Martin siden i sommer. De har hatt sex og blitt gode venner. ALLE de andre jentene har visst om dette men ingen har turt å si ifra til meg, før nå. Under denne perioden i høst da jeg var så frustrert satt altså alle og visste at han holdt med Lise. Paradoksalt nok prøvde Lise å gi meg råd ang dette, og sa at jeg burde prøve glemme han da han virket som en drittsekk.

Jeg ble fullstendig knust igår, og jeg sitter nå igjen med en følelse av å bli forrådt av mine aller nærmeste. Jeg er i sjokk fremdeles. Jeg fikk melding av Lise istad, der hun prøvde forklare seg, noe som gjorde meg enda mere sint, for hun fortsetter med lyvingen, og dessuten er det ingenting å foklare. Dette kan bare ikke forsvares på noen som helst måte.

Føler at noen har har tatt et hardt grep rundt hjertet mitt, og skviser hjertet med neglene først. Jeg får nesten ikke puste...

Skrevet

Huff det var trist å lese innlegget ditt.

Merkelig at det finns mennesker som kan være så ubetenksomme og med så lav moral. Du har jo god grunn til å være sint både på venninna din "Lise" og din ekskjæreste. Det er jo selvsagt utrolig dårlig av resten av dine venninner, at de ikke har sagt ifra om dette. Det hadde jeg helt klart gjordt, om det gjaldt min venninne. Selv om det sikkert hadde vært vanskelig for de å si det også, med tanke på at du ville blitt såret.

Det er jo kjedelig å miste både gode venner og en kjæreste samtidig. Men slike mennesker er det bare en ting å gjøre med. Det er å holde seg unna. Har du andre gode venner du kan snakke med dette om?

Skrevet

Dette gjør vondt ja, men med tiden vil det bli bedre. Slike drittsekker har du ikke bruk for, hverken som partner eller venninne.

Dette er å leke med andres følelser og det sier veldig mye om den som har utnyttet deg.

Gjest fullstendig knust
Skrevet

Huff det var trist å lese innlegget ditt.

Merkelig at det finns mennesker som kan være så ubetenksomme og med så lav moral. Du har jo god grunn til å være sint både på venninna din "Lise" og din ekskjæreste. Det er jo selvsagt utrolig dårlig av resten av dine venninner, at de ikke har sagt ifra om dette. Det hadde jeg helt klart gjordt, om det gjaldt min venninne. Selv om det sikkert hadde vært vanskelig for de å si det også, med tanke på at du ville blitt såret.

Det er jo kjedelig å miste både gode venner og en kjæreste samtidig. Men slike mennesker er det bare en ting å gjøre med. Det er å holde seg unna. Har du andre gode venner du kan snakke med dette om?

Heldigvis har jeg andre gode venninner men desverre bor ingen av dem i denne byen (kun en men hun har samboer og stort sett hjemme med han hver helg).

Det kjipe er at jeg elsker å være sammen med disse jentene. Lise sov hos meg hele forrige helg og vi hadde det så hyggelig. Lise og jeg har mye til felles på andre områder og er en utrolig hyggelig og morsom jente til vanlig. Det er derfor utrolig vanskelig å miste disse jentene:(

Det syke er at hun ene jeg nevner ovenfor som bor i byen men har samboer, advarte meg mot Lise. Hun fikk alltid en dårlig følelse når Lise var rundt hennes samboer. Dumme meg forsvarte bestandig Lise, og var sikker på at hun hadde forandret seg.

Jeg er selvfølgelig sint på Martin også, men "hovedsinnen" ligger på Lise og de andre jentene. Martin har alltid vært en drittsekk så jeg forventer ingenting av han. Men mine venner derimot...

Skrevet

Akkurat det der har eg også opplevd, eg missta helt troa på folk (både kjæresten og kameraten min) og bestemte meg for å kutte ut i kvinnfolk en periode (eg var da 15 år) og det gjorde eg, kutta ut kvinnfolk/kjærester i 10 år!

Så starta eg oppigjen, siden har det gått både opp og ned (det må du rekne med) og inn og ut.

Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt en prat med de jentene som ikke er 'Lise', og konfrontert dem med hva de hadde gjort. Du kan jo vente til du føler du kan være saklig, for hvis du flyr i trynet på dem, kommer de bare i forsvar.

Men finn ut hva de tenker, og hvordan de kunne bidra til at du ble lurt på denne måten. Så etterpå kan du vurdere om de er verdt ditt vennskap.

Fy søren så ekkelt det du har opplevd er!! Men dårlige venninner er verre enn ingen, du får velge bedre neste gang. Ikke noen Lise-typer iallfall. Selv om de kan være gøy å være sammen med.

Skrevet

Utrolig kjpit av venninnene dine... Særlig hun Lise, men vel så mye av de andre.. Jeg ville blitt så såra at jeg hadde trukket meg unna, og det hadde nok gått lang tid før jeg hadde orket å stole på dem igjen. Selv om de i bunn og grunn jo har villet beskytte deg.. Vanskelig det der. Lise derimot - burde du kutte helt ut.

Gjest fullstendig knust
Skrevet

Utrolig kjpit av venninnene dine... Særlig hun Lise, men vel så mye av de andre.. Jeg ville blitt så såra at jeg hadde trukket meg unna, og det hadde nok gått lang tid før jeg hadde orket å stole på dem igjen. Selv om de i bunn og grunn jo har villet beskytte deg.. Vanskelig det der. Lise derimot - burde du kutte helt ut.

Jeg er så knust akkurat nå at jeg bare vil dø.. sånn føles det akkurat nå :(

Tanken på at Martin og Lise har sex gjentatte ganger, at de sender hverandre meldinger, at de er venner osv, er så grusomt at jeg kaster opp av tanken.

Dette er et mareritt og jeg går bare å håper at jeg snart våkner..

Skrevet

Jeg er så knust akkurat nå at jeg bare vil dø.. sånn føles det akkurat nå :(

Tanken på at Martin og Lise har sex gjentatte ganger, at de sender hverandre meldinger, at de er venner osv, er så grusomt at jeg kaster opp av tanken.

Dette er et mareritt og jeg går bare å håper at jeg snart våkner..

Uff, det forstår jeg godt!

Godt du tross alt har andre venner, som du skrev lenger ned her, selv om de bor et stykke unna? Håper de kan hjelpe deg litt nå..

Gjest fullstendig knust
Skrevet

Uff, det forstår jeg godt!

Godt du tross alt har andre venner, som du skrev lenger ned her, selv om de bor et stykke unna? Håper de kan hjelpe deg litt nå..

Ja jeg har en ganske stor vennekrets så sånn sett er jeg heldig. Men det er disse jentene jeg har brukt helgene mine på det siste året da vi har veldig mye felles interesser og bor bare noen steinkast unna hverandre.

Skrevet

Huff, sånt er forferdelig leit men ikke helt uvanlig. Det er så mye feighet ute og går. Mange har store problemer med å bestemme seg for hvem de skal støtte i slike saker, og så blir det til at de bare holder kjeft og venter på at sannheten skal komme fram på andre måter. Jeg synes ikke slike venner er noe å ha. Ikke slike mannfolk heller. Heller ingen venner enn venner som ikke er til å stole på mener nå jeg, så hvis det skjedde meg hadde jeg kuttet ut hele gjengen og gått videre.

Skrevet

For noen bøllefrø av noen venninner!

De burde absolutt sagt det til deg når du satt der og ikke forstod noen ting om hans plutselige stillhet. Han "Martin" høres heller ikke helt voksen ut.

Håper du har andre venninner som er mer voksne og ærlige. De ønsket ikke å såre deg, men gjorde det ti ganger verre med å tie. De _kan_ etterhvert ha tenkt at det ikke betydde noe siden du og Martin ikke hadde kontakten lengre, men hvis du stadig snakket om ham så er venninnene dine noen merkelige skruer.....

Skrevet

Ja jeg har en ganske stor vennekrets så sånn sett er jeg heldig. Men det er disse jentene jeg har brukt helgene mine på det siste året da vi har veldig mye felles interesser og bor bare noen steinkast unna hverandre.

Er det noen av de andre som har forsøkt å unnskylde seg overfor deg?

Skrevet

Heldigvis har jeg andre gode venninner men desverre bor ingen av dem i denne byen (kun en men hun har samboer og stort sett hjemme med han hver helg).

Det kjipe er at jeg elsker å være sammen med disse jentene. Lise sov hos meg hele forrige helg og vi hadde det så hyggelig. Lise og jeg har mye til felles på andre områder og er en utrolig hyggelig og morsom jente til vanlig. Det er derfor utrolig vanskelig å miste disse jentene:(

Det syke er at hun ene jeg nevner ovenfor som bor i byen men har samboer, advarte meg mot Lise. Hun fikk alltid en dårlig følelse når Lise var rundt hennes samboer. Dumme meg forsvarte bestandig Lise, og var sikker på at hun hadde forandret seg.

Jeg er selvfølgelig sint på Martin også, men "hovedsinnen" ligger på Lise og de andre jentene. Martin har alltid vært en drittsekk så jeg forventer ingenting av han. Men mine venner derimot...

''Det er derfor utrolig vanskelig å miste disse jentene:( ''

Ja, men det trenger du da ikke. Du kan da ikke la denne historien ødelegge et godt vennskap, det er den ikke verdt. Og tro meg: Du vil ikke føle deg noe bedre om du kutter ut alle venninnene. Prøv heller å forstå dem. De har jo aldri ment å såre deg, og kanskje var de redd for at du ville bli lei deg om du hørte at han var i gang med en annen. Det føles mye bedre å tilgi enn å hate.

Skrevet

''Det er derfor utrolig vanskelig å miste disse jentene:( ''

Ja, men det trenger du da ikke. Du kan da ikke la denne historien ødelegge et godt vennskap, det er den ikke verdt. Og tro meg: Du vil ikke føle deg noe bedre om du kutter ut alle venninnene. Prøv heller å forstå dem. De har jo aldri ment å såre deg, og kanskje var de redd for at du ville bli lei deg om du hørte at han var i gang med en annen. Det føles mye bedre å tilgi enn å hate.

"Det føles mye bedre å tilgi enn å hate."

Ja, men en kan ikke tilgi før en har kjent sinne og hat. Da vil det ikke bli en tilgivelse fra hjertet, men en fortrenging av hatet.

Det er helt naturlig at hun er forbannet. Venninnen "Lise" ville jeg aldri mer hatt noe kontakt med. De andre venninne kanskje jeg ville vurdert etterhver. Men først av alt er det vel naturlig å komme i kontakt med følelsene, som mest sannsynlig vil være skuffelse og sinne.

Skrevet

Herregud, jeg forstår deg godt. Hadde sikkert reagert på samme måte. For din egen del så kan det hjelpe å tenke på din egen styrke opp i dette... Og, grensesetting: for de har vel tråkket over vennskapets grenser ved å _ikke_ si noe til deg. Har du spurt dem hva de legger i begrepet vennskap og ev. hvordan de har handlet i tråd med dette?

Lise hadde jeg kategorisert som eksvenn etter dette, hvis hun ikke over lengre tid viste at hun var min tillit verdig igjen.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...