Gå til innhold

Jur-havende - et nytt ord? ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Radioen står på i bakgrunnen her, og på nyhetene snakket de nettopp om en kriminalsak, og nyhetsoppleseren viste til noe som skal ha blitt sagt av JUR-havende politijurist!!

Meg bekjent har man ennå ikke fornorsket ordet jourhavende, men sier fortsatt "sjur-havende". I grunnen ganske greit, for da slipper man å lure på om denne politijuristen også har en bijobb som innebærer leveranser til det lokale meieriet....

Skrevet

Jur-havende er rett og slett et nytt pompøst og akademisk ord for "voksen kvinne".

Ei med jur (pupper), så enkelt er det.

Gjest Elextra
Skrevet

Har aldri hørt ordet uttalt slik - kanskje var det journalisten som ikke var kjent med betegnelsen.

Jeg kjenner en politijurist, og jeg vet i hvertfall at han snakker om at han skal ha "jourvakt", uttalt nærmest som sjurvakt, og ikke jurvakt.

Skrevet

Har aldri hørt ordet uttalt slik - kanskje var det journalisten som ikke var kjent med betegnelsen.

Jeg kjenner en politijurist, og jeg vet i hvertfall at han snakker om at han skal ha "jourvakt", uttalt nærmest som sjurvakt, og ikke jurvakt.

Jurvakt = budeie? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...