morsan Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Radioen står på i bakgrunnen her, og på nyhetene snakket de nettopp om en kriminalsak, og nyhetsoppleseren viste til noe som skal ha blitt sagt av JUR-havende politijurist!! Meg bekjent har man ennå ikke fornorsket ordet jourhavende, men sier fortsatt "sjur-havende". I grunnen ganske greit, for da slipper man å lure på om denne politijuristen også har en bijobb som innebærer leveranser til det lokale meieriet.... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Jur-havende er rett og slett et nytt pompøst og akademisk ord for "voksen kvinne". Ei med jur (pupper), så enkelt er det. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Har aldri hørt ordet uttalt slik - kanskje var det journalisten som ikke var kjent med betegnelsen. Jeg kjenner en politijurist, og jeg vet i hvertfall at han snakker om at han skal ha "jourvakt", uttalt nærmest som sjurvakt, og ikke jurvakt. 0 Siter
morsan Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Skrevet 25. januar 2009 Har aldri hørt ordet uttalt slik - kanskje var det journalisten som ikke var kjent med betegnelsen. Jeg kjenner en politijurist, og jeg vet i hvertfall at han snakker om at han skal ha "jourvakt", uttalt nærmest som sjurvakt, og ikke jurvakt. Jurvakt = budeie? ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Jurvakt = budeie? ;-) Evt. sjalu kjæreste? 0 Siter
morsan Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Skrevet 25. januar 2009 Evt. sjalu kjæreste? *he he* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.