Gå til innhold

Er ditt liv perfekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er bra ; )

Åssen har det gått med "dealen" vår, har du sprukket?

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

2

• Babette

2

• pekkaline

2

• Lillemus

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Perfekt er et fremmed ord for de fleste. Og hvis noen føler at livet er perfekt, tror jeg det forekommer kun i små glimt, som når man sitter ved et stille fjellvann og nyter øyeblikket.

Her er et eksempel til:-)

Livet mitt føles perfekt

når vi etter lang skitur med venner sitter behagelig slitne rundt middagsbordet på hytta, skravler og drikker vin.

Skrevet

Prøver å slutte å strebe etter perfekt. Blir bare dønn utslitt av det, og ikke gir det noe heller. Familier jeg kjenner som ser perfekte ut på utsiden, er ikke det spor perfekte under fasaden. Lykkeligere er de heller ikke.

Dessuten er det menneskelig å feile, noe som gjør meg svært så human ;-)

Det lykkeligste mennesket jeg kjenner er ikke perfekt på noen måte (bortsett fra som venn!) og prøver heller ikke fremstå som det.

Skrevet

Så lang derifra!

Men det er vel helst sånn at vi svarer bare om vi har noe fornuftig å komme med. Ellers ligger vi lavt. Og da er det bare de sunne/spreke/prinsippfaste/moralske osv sidene som kommer fram. Det gir et ganske skakkt bilde, men det er nå sånn med nettforum at vi forteller det vi har lyst til, og lar være med resten.

Det er feks en grunn til at jeg aldri deltar i treningstrådene, men i tråder som gjelder vask av dusjvegger av glass er jeg aktiv. For den lille detaljen går på skinner her i huset - når jeg overvinner dørstokkmila.

''Så lang derifra!

Men det er vel helst sånn at vi svarer bare om vi har noe fornuftig å komme med. Ellers ligger vi lavt. Og da er det bare de sunne/spreke/prinsippfaste/moralske osv sidene som kommer fram. Det gir et ganske skakkt bilde, men det er nå sånn med nettforum at vi forteller det vi har lyst til, og lar være med resten.''

Helt enig!

Skrevet

Det kan umulig ha vært mine innlegg som har gitt deg mistanke om at alle dolere har et perfekt liv. Det eneste som, i alle fall delvis, passer inn i din beskrivelse, er at jeg har begynt å trene litt. (Og det er faktisk gøy.)

Kanskje jeg gir inntrykk av å være litt firkantet her? Jeg vet ikke. I rl er livet mitt preget av mye usikkerhet, hva er riktig å gjøre, hva er riktig å si, tenke og mene.

Skrevet

Åssen har det gått med "dealen" vår, har du sprukket?

Åja den ja,har sprukket : (

Hva med deg?

Får begynne på ny frisk i morgen : )

Skrevet

Prøver å slutte å strebe etter perfekt. Blir bare dønn utslitt av det, og ikke gir det noe heller. Familier jeg kjenner som ser perfekte ut på utsiden, er ikke det spor perfekte under fasaden. Lykkeligere er de heller ikke.

Dessuten er det menneskelig å feile, noe som gjør meg svært så human ;-)

Det lykkeligste mennesket jeg kjenner er ikke perfekt på noen måte (bortsett fra som venn!) og prøver heller ikke fremstå som det.

Det er jo sant : )

Skrevet

Det kan umulig ha vært mine innlegg som har gitt deg mistanke om at alle dolere har et perfekt liv. Det eneste som, i alle fall delvis, passer inn i din beskrivelse, er at jeg har begynt å trene litt. (Og det er faktisk gøy.)

Kanskje jeg gir inntrykk av å være litt firkantet her? Jeg vet ikke. I rl er livet mitt preget av mye usikkerhet, hva er riktig å gjøre, hva er riktig å si, tenke og mene.

Tenkte mer generelt jeg da,ikke på visse personer : )

Og det er bra at folk trener,skulle ønske jeg var en av dem!

Skrevet

Nei livet mitt er ikke perfekt, men jeg diskuterer ikke hva som helst med hvem som helst. Ingen har et perfekt liv.

Skrevet

Nei livet mitt er ikke perfekt, men jeg diskuterer ikke hva som helst med hvem som helst. Ingen har et perfekt liv.

Nei det er vel ikke alt man bør legge ut her heller.

Skrevet

Nå er det vel gjerne slik at man først og fremst fokuserer på sine gode sider her inne, så da kan det sikkert virke som om folk her er "perfekte". Jeg synes allikevel man får inntrykk av at mange sliter med ting også, så du har sikkert gått glipp av noen innlegg ;-)

Livet mitt er igrunnen veldig bra og jeg har ikke grunn til å klage på noe som helst. Hvis jeg bestemmer meg for å fokusere på negative ting ved livet mitt, så kan jeg helt sikkert finne det også. Jeg er allikevel slik at jeg fokuserer på alt det som er positivt, og da overskygger det eventuelle negative ting :-)

Skrevet

Nei, det går ikke alltid på skinner,og i dag synes jeg at livet mitt suger.

AneM1365380603
Skrevet

Livet går så absolutt ikke på skinner hele tiden. Treningen er for å kompensere latskap og usunnhet.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Ingen er perfekte. For andre utad kan det virke som de lever perfekte liv.

Er gift, har tre barn, full jobb, har alltid ryddig hus, spiser sunt, mosjonerer, har et sosialt nettverk, god økonomi, fin bil osv....

likevel trenger ikke livet deres å være perfekt.

De fleste har sine bekymringer og problemer...

En kan ha alt og plutselig miste alt.

Skrevet

Åja den ja,har sprukket : (

Hva med deg?

Får begynne på ny frisk i morgen : )

Har holdt ut eg!

Spiste litt popcorn før i dag, det er den eneste utskeielsen siden forrige søndag.

Har gått ned 3 kilo, og livvidden har krympa med 4 centimeter. :)

Persille1365381127
Skrevet

Livet mitt går aldri på skinner :)

Akkurat når jeg tror at ting skal ordne seg, så skjer det noe som roter det til igjen... Veldig rart...

Men jeg er relativt fornuftig, jordnær og realistisk - så jeg kan sikkert fremstå som veldig riktig når jeg svarer på ting. Det er ikke dermed sagt at livet mitt er perfekt for det :)

Gjest anonym doleri
Skrevet

Jeg syns jeg har et perfekt liv, i den betydningen at jeg er fornøyd og syns jeg har et godt liv.

Ideelt sett så skulle huset vært pusset opp mer, jeg skulle tatt videreutdanning og veid 7 kg mindre, tjent mer, jobbet mindre.. men dette er bare noe jeg tenker på nå for å prøve å se livet mitt med "perfektbriller", jeg er superfornøyd slik jeg har det.

candyqueen_83
Skrevet

Har holdt ut eg!

Spiste litt popcorn før i dag, det er den eneste utskeielsen siden forrige søndag.

Har gått ned 3 kilo, og livvidden har krympa med 4 centimeter. :)

Så utrolig bra :o)

Gjest mimimimi
Skrevet

Nei, her går svært lite på skinner.

De fleste av oss har livserfaring og det er vel det vi deler med oss, selv om vi ikke alltid vet å bruke vår erfaring til å finne løsninger på eget liv og dets problematikk. Det er alltid enklere å gi andre råd enn å følge de selv. Så jeg tror du kan trekke fra mye på ganske mange som du synes fremstår som "perfekte" her inne. Selv vet jeg ikke engang definisjonen på "perfekt".

Jeg er glad for gode dager, men tar gladelig de mindre gode også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...